V září 2010 dostanou školy, které vzdělávají žáky s mentálním postižením, rámcové vzdělávací programy pro střední vzdělávání v praktické škole jednoleté a dvouleté. O dva roky později začnou tyto školy vyučovat podle svých vlastních školních vzdělávacích programů.
Praktické školy umožňují pomocí speciálních vzdělávacích metod získat střední vzdělání především žákům s mentálním postižením. Tito žáci zde získají základy v oboru podle zaměření školy, nebo dovednosti a návyky pro oblast svého každodenního života.
Pro žáky se středně těžkým, případně lehkým mentálním postižením v kombinaci s dalším zdravotním postižením, je určena praktická škola dvouletá. „Žáci zde získají základy odborného vzdělání a manuálních dovedností. Někteří mohou po absolvování této školy nastoupit i do dvouletého učebního oboru,“ říká Eva Brychnáčová z Výzkumného ústavu pedagogického v Praze (VÚP). Žáci jsou zde připravováni například pro práci v oblasti služeb, sociální oblasti, zemědělství a podobně.
V praktické škole jednoleté jsou vzděláváni žáci s těžším stupněm mentálního postižení, souběžným postižením více vadami a autismem. „Trendem dneška je život v chráněném bydlení, a v této škole se žáci připravují pro výkon jednoduchých činností z oblasti praktického života, které jim zařazení do společnosti usnadní,“ uvádí Brychnáčová.
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání praktická škola jednoletá (RVP PRŠ1) a pro obor vzdělání praktická škola dvouletá (RVP PRŠ2) byl schválen ministerstvem školství v květnu 2010. Praktickým školám jsou tyto dokumenty uvolněny k tvorbě školních vzdělávacích programů (ŠVP) od září 2010. Výuka podle ŠVP bude v souladu se školským zákonem na školách zahájena od 1. září 2012.
VÚP: Praktické školy se chystají učit podle svých školních vzdělávacích programů
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
Uváděné vlivy, od politických a ekonomických přes kulturní, sociální a demografické až k vlivům technologickým, nemluvě o vlivech globálních, je nutno z větší části považovat za vlivy z velké části negativní, erozivní, až destruktivní.
Přizpůsobování se těmto vlivům a jakákoliv reakce na ně je cestou ohrožení vlastní existence školy i jednotlivce. Jedině zachování setrvačnosti dosavadního způsobu práce a rezistentní přístup k těmto vlivům může zabránit rozpadu vzdělávací soustavy.
Hlavním úkolem učitelů je obnovit vedoucí úlohu školy jako zdroje informací a radikálně omezit vliv internetu. Řada úspěšných kroků byla v tomto směru již učiněna, ale vybudování plnohodnotného virtuálního světa ve speciálních učebnách, kde budou žáci s nadšením trávit také většinu volného času - poslechem hudby, komunikací s kamarády či náhodnými partnery - nás ještě čeká.
Neméně důležitým úkolem je potlačení technologických vlivů a změn na podmínky práce učitelů. Život ve světě informačních technologií je nutno zcela rozhodně odmítnout pro jeho nepřirozenost, škodlivost a zhobný vliv na kvalitu výuky.
Okomentovat