Iuridicum Remedium, o.s. ve spolupráci s Informačním Centrem OSN v Praze srdečně zvou na veřejnou debatu věnovanou tématu blokování nežádoucího obsahu na internetu. Debata se uskuteční 29. června 2010, od 10 hodin v Informačním Centru OSN (knihovna), nám. Kinských 6, Praha 5.
Diskuze se zúčastní:
Ing. Zuzana Baudyšová, ředitelka Nadace Naše dítě
Tomáš Plocek, konzultant InternetHotline Nadace Naše dítě
Ing. Richard Stonavský, Senior manažer regulace, T-Mobile Czech Republic a.s.
Mgr. Veronika Řečníková, Corporate Responsibility Manager, Telefónica O2 Czech Republic, a.s.
Ing. Pavel Vichtera, koordinátor projektu Saferinternet.Cz
RNDr. Ing. Jiří Peterka, MFF UK a redaktor Lupa.cz
Kdy: 29. června 2010, od 10:00 hod. (předpokládaná doba trvání debaty je asi 90 min)
Kde: Informační centrum OSN (knihovna), nám. Kinských 6, Praha 5
Základní vymezení diskutovaných otázek:
Je opravdu třeba blokovat část obsahu internetu označeného za nežádoucí, abychom mohli ochránit děti? Přináší s sebou cenzura nevhodného obsahu na internetu nějaká rizika? Proč není „nevhodný" obsah včas odstraňován?
Kdo má právo určovat, co je nežádoucí obsah? Již v minulosti se objevily případy falešné identifikace "nevhodného obsahu". Můžeme zaručit svobodné šíření informací? Jaké jsou dopady blokování části obsahu internetu na demokratickou společnost?
Nemůže být cenzura zpočátku "jasně nevhodného obsahu" zneužita k blokování širšího spektra obsahu - např. názorů politických oponentů, názorů sexuálních menšin, názorů kritizujících cenzuru apod.?
Tato akce je součástí projektu "Reclaim Your Rights in the Digital Age" financovaného nadací Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe a projektu "Společně sledujme své slídily" financovaného Nadací Open Society Fund Praha v rámci programu Posilování role práva.“
29. 6.: Diskuse Může blokování nežádoucího obsahu na internetu ochránit naše děti?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
Dělá to na mě dojem, že jsme se za těch 15 let, kdy jsem se začal touto problematikou zabývat poprvé (viz http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/ucspoc/wanprob.htm), moc neposunuli. Filtrování a blokování, black list a white list, to vše nám bude úplně k ničemu, nebude-li zároveň celá společnost vědět, že technologie jsou prostě k výuce potřeba a že všichni, učitelé zvláště, prostě musíme vědet, jak je správně používat!
Okomentovat