SKAV, o. s. a SVP PedF UK Vás srdečně zvou na další diskusní setkání u kulatého stolu ke vzdělávací politice, které se uskuteční dne 17. června v 10.00 hod. v prostorách auly ZŠ Vodičkova 22, Praha 1.
Aktuální téma jednání zní: "Jak dlouho bude ještě vládnout známka na českých školách?"
Pozvání k diskusi přijali: PhDr. Jana Nováčková, CSc., psycholožka, členka výboru SKAV; Mgr. Markéta Olbertová, ředitelka Základní školy s Montessori třídami v Brně; Mgr. Kateřina Dvořáková, pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích; Mgr. Kateřina Kozlová, zástupkyně ředitelky Waldorfské základní školy v Českých Budějovicích a Mgr. Břetislav Kožušník, ředitel Waldorfské střední školy v Ostravě.
Diskusi bude moderovat Mgr. Rostislav Riško, ředitel Waldorfské školy v Příbrami.
Možnosti položit panelistům otázky ještě před samotným začátkem setkání můžete využít prostřednictvím e-mailu: info@skav.cz.
Informace o kulatých stolech naleznete na adrese: www.skav.cz a www.ucitelske-listy.cz.
Anotace panelových příspěvků
PhDr. Jana Nováčková, CSc., psycholožka, členka výboru SKAV: Známkování jako účinný demotivační nástroj
Anotace: Kdyby známky byly jen jedním z informačních zdrojů o tom, jak si dítě osvojuje znalosti a dovednosti v procesu svého učení, nemusely by být tak škodlivé. Problémem začínají být, kdy jsou používány jako motivace k učení, tedy jako nástroj vnější motivace, ke které saháme obvykle tehdy, když nejsme schopni udržet motivaci vnitřní. Učení je tak degradováno na pouhý prostředek – ne samo učení, vzdělávání, ale známky jsou důležité.
Mgr. Markéta Olbertová, ředitelka Základní školy s Montessori třídami v Brně: Hodnocení v praxi pedagogiky Montessori
Anotace: Transformace základního školství je spojena s vytvářením vlastního školního vzdělávacího programu, zamýšlíme se i nad způsoby hodnocení a sebehodnocení žáků. Motivující hodnocení musí respektovat individuální možnosti každého žáka a sledovat jeho pokrok. Známka selektuje již od útlého věku, vytváří „žebříčky úspěšnosti“.
Proto na naší škole hodnotíme slovně, na druhém stupni pak známkou s využitím podrobně rozpracovaných kritérií hodnocení a s připojením hodnocení slovního a sebehodnocení. Rozvíjíme vlastní odpovědnost žáků za výsledky jejich práce. Pátým rokem pracují na škole kromě běžných tříd i třídy Montessori, které byly v rámci způsobů hodnocení žáků pro ostatní vzorem.
Mgr. Kateřina Dvořáková, pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, Mgr. Kateřina Kozlová, zástupkyně ředitelky Waldorfské základní školy v Českých Budějovicích: Slovní hodnocení respektuje vývoj žáka a vytváří prostor pro jeho kvalitativní růst
Anotace: Slovní hodnocení je ve waldorfské pedagogice nejen nástrojem evaluace, ale také hlavním prostředkem pro podporu individuálního potenciálu každého žáka. Na konkrétních příkladech ukážeme, jak je nezbytné uplatňovat formu slovního hodnocení v rámci waldorfské školy, do jejíhož plánu jsou zařazeny aktivity směřující k rozvoji individuálních vlastností a schopností žáků, zaměřené na samostatné řešení problémů a na rozvoj jejich individuálních postojů, a jakými způsoby je uplatňováno toto hodnocení v praxi českobudějovické waldorfské školy. Zamyslíme se nad přínosy i úskalími této formy hodnocení. V příspěvku představíme pohledy na slovní hodnocení z perspektivy učitelů, rodičů i dětí.
Mgr. Břetislav Kožušník, ředitel Waldorfské střední školy v Ostravě: Možnosti hodnocení středoškolských žáků prostřednictvím portfolia
Anotace: Evropská unie i Česká republika v současné době provádí reformu vzdělávání. Základem této reformy je vzdělávání k získání kompetencí (např. 8 evropských klíčových kompetencí). Je ale otázkou, jak lze kompetence hodnotit. Protože zda je člověk kompetentní či není, se ukáže až v reálné životní situaci, kterou nelze uměle navodit ani testovat. Kromě toho nelze kompetence hodnotit bez přímé spoluúčasti žáka. Nově koncipované portfolio nabízí jednu z možných cest, která také může vést k většímu zájmu žáka o poznávání a o vlastní vzdělávání.
17. 6.: Kulatý stů SKAV "Jak dlouho bude ještě vládnout známka na českých školách?"
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 komentářů:
Okomentovat