Přijatá deklarace Mravní hodnoty a etické stránky rozvoje osobnosti žáků jsou nejlepší investicí do budoucnosti naší země a některé příspěvky přednášejících.
Deklarace
Česká společnost vnímá historický zlom v roce 1989 jako jednu z nejdůležitějších změn. Většina občanů vítá počátek znovubudování demokracie a návrat naší země do plnohodnotného evropského soužití.
Jako každé změny a okolnosti, které s nimi souvisejí, provázejí budování demokracie a náhlý příliv svobody i těžkosti v podobě ztráty hodnot, zvyk na konzumní život, bezradnost - co s nabytým seberozhodováním. Ve společnosti se objevují vedle pozitivních jevů i ty velmi destruktivní.
V této době cítíme naléhavou potřebu apelovat na zákonodárce, státní správu, podnikatele, vědce, lékaře, sportovce, umělce a tzv. občanskou společnost, aby spoluvytvářeli společně s rodinou a školou hodnotový žebříček na principech duchovních a morálních hodnot.
Zavedení etické výchovy do českých škol považujeme za jeden z důležitých způsobů, jak vychovávat a kultivovat v mladé generaci cit pro morálku.
Účastníci konference vyslovují dík pedagogům a všem, kteří se věnují tomuto dílu výchovy. Vybízejí je, aby vytrvali ve svém konání, aby tak podporovali duchovní a morální obnovu společnosti. Účastníci konference též chtějí svou aktivní podporou přispět k pozitivním změnám nejenom v českém školství, ale i v celé společnosti.
Vybrané příspěvky
Ing. Michaela Šojdrová, poslankyně „ Etická výchova dostala zelenou, co potřebuje víc"?
prof. PhDr. Jan Sokol, PhD. „ Etická výchova a svobodná společnost"
Mgr. Pavel Motyčka, „ Etická výchova - cesta a naděje pro budoucí generace"
Z dubnové konference Etická výchova
PaedDr. Jiřina Tichá, ředitelka odboru MŠMT, „ Význam doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova pro výuku ve školách"
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Velmi bych se přimlouval za zařazení tématu Slušné jednání na sociálce a v hypoši.
Prostě, aby ti žáci tak nějak nekopali do dveří, až jim odeberou dávky, nebo aby se nám nestrkali u regálů se slevami.
A taky, jestli by nešlo po volbách uspořádat pro poslance v rámci celoživotního vzdělávání rekvalifikační kurzy v tomto směru.
Mohli by je školit třeba bývalí vězni.
Od dnešního rána je zde tématický článek s příspěvky, u kterého bych čekal velký diskusní ohlas. Tak si kladu otázku, jestli nejsou dnes nějaké prázdniny ve školách, neboť jak bývá zvykem u hořlavých témat, kolem 11 hodiny je u nich přilepeno alespoň 5-10 příspěvků. A tady zatím nic !
Tak se přidám aspoň já, abych souhlasil s většinou úsudků či návrhů uveřejněných v oněch referátech slovudných osob. A abych přidal něco mnohem radikálnějšího !
Ve školách a ve společnosti chybí vědomí milosrdného Boha, kterého předešlé generace vykázaly do říše pohádek. Když prof. Piťha vzpomíná Desatero, pak bych si nepokrytě troufnul naordinovat také Evangelia, ve ktreých je pravda pro lidské srdce. Ten, kdo si trofnul vychovávat dospělé byl Kristus, neboť znal pravou identitu člověka.. a tou je láska. Když není v člověku láska, zmocní se ho rozum. Obávám se, přes všechna doporučení odbroníků, aby se výchova stala odborným problémem, že do ní drtivá většina zapadne jako do pojmové psychologie a jejich srdcí se to nedotkne. Proces polidštění nevede totiž před analytické práce akademických hlav, ale skrze Krista. Ale to pochopíte, až ho opravdu poznáte. Jinak jsem normální a zdráv na těle i na duchu... a se školstvím to myslím dobře.
"Etická výchova dostala konečně zelenou a může se rozjet" - nesdílím nadšení Šojdrové, která se domnívá, že zkvalitní výsledky výchovy a výuky pomocí všech "výchov" - etické,sexuální, environmentální,multikulturní,mediální,finanční a bůhví jaké ještě. To vše by mělo být přirozenou součástí vzdělávání a žádný příkaz shora a metodický pokyn tomu nepomůže. O co realističtěji vyznívá názor prof. Piťhy.
Jediný prof. Piťha si, byť v pokročilém věku, zachoval zdravý rozum a nedomnívá se, že jedna týdně odučená hodina etické výchovy zachrání svět. Stejně tak, jako ji nezachraňuje jedna odučená hodina týdně náboženství. Zakopaný pes je někde jinde dámy a pánové, ale o tom je právě příspěvek prof. Piťhy.
Může Hudební výchovu učit učitelstvo, které nezazpívá oktávu? Výtvarnou výchovu učitelstvo, které kreslí lidi jako hlavonožce a Tělesnou výchovu učitelstvo, které neudělá kotrmelec?
Pokud ano, pak sem i s výchovou etickou.
Jen mi není jasné zcela, jak se takové mravní hodnoty a etické stránky rozvoje osobnosti žáků evaluují.
"Tak dnes nám svoji etickou stránku ukáže ... třeba ... Čeřovská. No, nijak vyjímečně jsi se nám, děvenko, nerozvinula. Tak prozatím za tři. Vezmi si příklad z mravně hodnotného Cebicha."
Sociální návyky dětí jsou odrazem sociálních návyků jejich rodičů. Tak koho máme vychovávat?
Okomentovat