3. května 2010 uzavřely Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a Mezinárodní obchodní komora v ČR smlouvu o partnerské spolupráci při realizaci projektu Originál, jehož cílem je při zapojení soukromého i veřejného sektoru účinněji bojovat proti padělatelství a pirátství.
„Upoutat pozornost veřejnosti na téma duševní vlastnictví považuji za velmi dobrý a dlouho očekávaný skutek," řekla ministryně školství mládeže a tělovýchovy Miroslava Kopicová a dodala: „klíčovou cílovou skupinu, které bychom se měli věnovat s mimořádnou pečlivostí, tvoří právě školáci a mládež."
Respekt k právům duševního vlastnictví je jedním ze znaků vyspělé společnosti založené na znalostech, zajišťuje návratnost investic a podporuje tak inovaci a tvořivost, ochraňuje vynálezce, návrháře a umělce. „Snížení poptávky po plagiátech je dlouhodobý proces, respekt k právům duševního vlastnictví by si měl člověk osvojit již ve školním věku, a proto je součástí naší spolupráce i soutěž pro žáky základních a středních škol s názvem ‚respektuji originál‘, kterou společně vyhlásíme v září tohoto roku a které paní ministryně poskytla osobní záštitu," říká ke spolupráci ICC ČR a MŠMT Vladimír Šiška, výkonný ředitel ICCČR.
Realizaci osvětových aktivit v oblasti duševního vlastnictví mají příslušná ministerstva za úkol i v akčním plánu vlády pro boj proti padělatelství a pirátství z roku 2007. Jiřina Tichá, ředitelka odboru předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání MŠMT k tomu uvedla: „Ve spolupráci s Ministerstvem kultury a Ministerstvem průmyslu a obchodu máme podle akčního plánu připravit akce zaměřené na výchovu a osvětu spotřebitelů, jejichž posláním bude zdůraznění, že nákup padělaných či pirátsky vyrobených produktů nejenže podporuje trestnou činnost, ale může také představovat ohrožení bezpečnosti či dokonce zdraví spotřebitele."
Cílem připravované soutěže „Respektuji originál" je zvýšit povědomí žáků a studentů o problematice duševního vlastnictví, zábavnou formou vysvětlit, co jsou práva z duševního vlastnictví, proč je důležité je respektovat a upozornit na jejich porušování. Mládež získá prostřednictvím soutěže osobní zkušenost s tvorbou autorského díla a jeho následným užitím. Michaela Janáková, vedoucí projektu Originál, k soutěži dodává: „Výsledkem má být nastartování trendu, kdy nerespektování práv z duševního vlastnictví nebude ‚cool‘, ale bude patřit tam, kam patřit má. Do kolonky krádež."
Respekt k duševnímu vlastnictví do škol
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Ano, budeme dětem vysvětlovat, že je správné si koupit DVD za 800 Kč, na které se pak podívají jednou, možná dvakrát. Jen se bojím, až se děti zeptají, proč je cena tak vysoká, že nebudu vědět, co říct.
Cena je tak vysoká, protože zahrnuje náklady na výrobu a distribuci. A vzhledem k tomu, že si určité (nikoli zanedbatelné) procento občanů České republiky zvyklo na bezpracný život a krádeže, tak poctivý občan v cené zaplatí i za ty nepoctivé, kteří si obsah DVD ukradli.
To je úplně stejné jako třeba s daněmi - kolik lidí platí daně a kolik lidí přijímá tyto peníze po přerozdělení státem? V první části je cca jedna třetina obyvatel, v druhé cca dvě třetiny.
Tím "náklady na výrobu a distribuci" myslíte co?
Například producentka filmu Bátehory paní Jakubisková si se svým právníkem vypočítala, že na základě počtu stažení pirátských kopií filmu z internetu, přišla o šedesát milionů... chudinka.
Náklady na výrobu a distribuci - nejsem ekonom, takže nevím, jestli budu používat správné pojmy. Náklady na výrobu mohou být: natočení filmu, jeho sestříhání, jeho vylisování na DVD. Nákup techniky na natočení, sestříhání, plat (plus odvody za zdravotní a sociální pojištění) lidem za natočení a sestříhání atd.
Distribuce může zahrnovat například náklady na koupi kamionu, který DVD převeze od výrobce ke spotřebiteli, zaplacení mýtného za auto nebo daněmi hrazené státní dotace na přepravu vlakem Českých drah. Provoz "místnosti" prodejce DVD, jeho plat a odvody na zdravotní a sociální pojištění. Ke všemu připočtěme DPH.
Nebo jsem jen nepochopil ironii v otázce?
Anonym 12:19
přišla o šedesát milionů... chudinka.
Pro Vás je 60 miliónů pakatel, že byste nad tím mávl rukou?
Z této částky zaplatí tak polovinu na daních a odvodech a zbytek použije na natočení dalšího filmu.
Nebyl jste náhodou jeden z těch, kteří chtěli stávkovat kvůli navrhovanému snížení platu o 4 %, tedy asi o 10000 Kč za rok?
Pokud je pisatel žena, omlouvám se za genderovou nekorektnost.
Nejprve by se měl řešit problém kopírování materiálů pro výuku, pak lze žákům něco vykládat om tom, že se kopírovat nemá.
A budou to vysvětlovat učitelé, kteří kopírují žákům učebnice místo toho, aby si je žáci/škola zakoupila?
Zvláštní...
Když si největší světové firmy přes Mezinárodní obchodní komoru "dupnou", tak se MŠMT hned staví do haptáku, organizuje soutěže a rozplývá se nad potřebností široké osvěty.
Když si dovolil slušně postěžovat Svaz českých knihkupců a nakladatelů, že duševní vlastnictví, obsažené v produktech jeho členů, se ve školách krade ve velkém, byl ředitelům škol rozeslán dopis, vyznívající zhruba tak, že "nakladatelé, jmenovitě jistý potížista v jejich čele, si stěžují, tak si na ně dejte pozor".
Okomentovat