Glosátor článků České školy vystupující pod nickem Poste restante přidal k článku CERMAT: Přihlašování škol k maturitní generálce je v plném proudu zajímavé postřehy.
Otázka: Jak máme vyřešit provoz školy během MAG, když většina učitelů bude u generálky a ostatní nepokryjí suply a dozory u ostatních (1. - 3.) tříd?
Odpověď: Máte přece k dispozici ředitelské volno.
Navazující otázka: Ale ředitelské volno využiju u normálních maturit, tak jak mám zajistit provoz školy a bezpečnost žáků?
Odpověď: Nad tím jsme nepřemýšleli. Musíte si poradit.
Otázka: Na naší (malé) škole nemáme dost hodnotitelů. Jak máme postupovat?
Odpověď: Můžete využít hodnotitelů z jiných škol.
Komentář (z jiné školy): To víte, že jo. Určitě vám půjčím hodnotitele v době, kdy je sám budu potřebovat.
Otázka: Jak máme zkoordinovat činnost hodnotitelů - budeme si muset půjčit z jiné školy a protože máme hodně odpoledního vyučování "dálkových" studentů, bude problém vůbec najít čas?
Odpověď: Hodnotitelé mohou pracovat po večerech a třeba i doma.
Navazující otázka: To si snad děláte legraci. Na školeních bylo jasně řečeno - hodnotitelé musí pracovat společně, v jedné místnosti v jednom čase ...?
Odpověď: No, však to znáte. Jednu věc říkají předpisy a jiná věc je, jak to probíhá ve skutečnosti...
Komentář: Jo, přesně do té doby, než někdo zpochybní zákonný průběh maturit anebo hodnocení.
Otázka: Na naší (malé) škole nemáme dost zadavatelů. Jak máme postupovat?
Odpověď: Že by mohla nastat taková situace, s tím jsme vůbec nepočítali.
Otázka: Co když dojde ke krádeži, poškození DDT? Jak je to s pojištěním?
Odpověď: To je ošetřeno ve smlouvě.
Komentář: To tedy není.
Odpověď: Aha, na to se tedy budeme muset podívat.
Otázka: Proč probíhají semináře teď, když je ve školách spousta jiné práce? Uzavírání klasifikace, vysvědčení, přijímačky, maturity? To nešlo udělat třeba o dva měsíce dřív?
Odpověď: Dříve se nám semináře nepodařilo připravit a zorganizovat.
Komentář (potichu): A co jste tam teda těch 12 let celou dobu dělali?
Poste restante ještě dodává: Ještě by se pár našlo, ale i tak stačí... Zdá se, že vše je skvěle promyšleno a připraveno.
Perličky posbírané ze seminářů pro ředitele k MAG
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
11 komentářů:
Nechci vypadat jako obhájce maturit a hlásit, jak je vše dokonalé, ale většina připomínek mi připadá typu: "Já tomu nerozumím!" "A čemu konkrétně?" "Všemu."
Copak se na školách nepsaly dříve písemné práce a nikdo studenty při nich nehlídal (argument o nedostatku učitelů na malých školách + argument o řešení provozu školy), copak ředitel nepočítal dopředu s tím, že bude nová maturita a že potřebuje zadavatele a hodnotitele (argument o nedostatku proškolených lidí).
Krtek: Ale ano, maturitní písemky se píší a právě na tyto dny se používá ředitelské volno. Ale tady se jedná o MAG (= Maturitní generálka), která by měla proběhnout někdy na podzim (tuším že říjen) a když ředitel použije volno na MAG, pak mu asi těžko zůstane volno na "řádnou" maturitu.
Mě na přípravě k nové maturitě zaráží jiná věc - proč se převážná část školení hodnotitelů, zadavatelů a co já vím koho ještě, děje právě v období maturit, přijímaček, uzavírání klasifikace (tzn. od půlky dubna přes květen až do června).
Ty perličky jsou sice hezké, nicméně takové nebo podobné by se daly nasbírat prakticky u jakékoliv organizované akce a rozhodně se nedají brát jako důkaz nepřipravenosti čehokoliv, tedy ani maturit. Sám tyhle a jim podobné perly slýchávám jako odpovědi na dotazy rodičů při třídních schůzkách, takže se tomu radši moc nesmějte, páni učitelé a -elky.
Prezentované perličky s cílem zesměšnit Cermat ukazují dostatečně obnažené schopnosti a znalosti vyškolených ředitelů. Přesně tak, jak píše Krtek. Jen nechápu, co vede pana Wagnera ke zveřejňování materiálu této úrovně.
Že by před volbami nebylo o čem psát?
Ano, dříve se také psaly se písemné práce, ale nedělily se na úrovně a PUP, takže stačilo méně učeben, tedy i méně zadavatelů. Opravovat je mohl jeden češtinář, který nepotřeboval zvláštní certifikát. Některé školy mají málo hodnotitelů, protože absolventi se školit nemohli /neměli 2 roky praxe/, někteří proškolení a certifikovaní učitelé odešli na jinou školu nebo ze školství úplně. Všechny uvedené dotazy byly věcné a konkrétní,ale školitelé neznají odpověď. Což je nemilé, zvláště vzhledem k výslovnému zákazu jakékoli "kreativity" škol.
Je-li ve škole 20 učitelů, tak ředitel může s maturitama počítat plných 12 let předem, ale stejně více lidí nesežene...
To není úřad nebo pošta, kde se při nedostatku lidí např. při nemoci prostě zavře jedno okénko.
pokud to nejde, bude třeba zavřít ředitele....
Carcy:ale ty perličky přece ukazují nedostatečné "znalosti" Cermatu, nikoli ředitelů.
Ani naší škole nebudou stačit učebny, protože máme hodně dálkařů, kteří se při normální výuce vystřídají, ale maturovat musí najednou. Učebny, které nám budou chybět, si na radu Cermatu máme na náklady školy pronajmout.
Své kamarády. kteří chtějí volit ČSSD, nejsem schopen ani o píď posunou doprava, argumenty neargumenty. A oni se mnou doleva taky nehnou. Stejně tak vidím odbornou polarizaci ohledně státních maturit. Kdo je proti nim, šťourá se až absurdně v každém organizačním detailu. A komu se maturity líbí, nevidí před sebou ani závadu velikosti slona. Každopádně - oni to tak chtějí. Sebrali učitelům rozhodovací schopnosti, možnost samostatně myslet. Učitelé se stali neobjektivním faktorem s tendencí švindlovat. Naprogramovali molocha, kde levá neví, co dělá pravá, učitel se stává jen ozubeným kolečkem megastroje, který navrhovali inženýři z Marsu. Může-li se něco pokazit, pokazí se to - to je známá murphyologická pravda. A takhle koncipovaný robustní systém se (ač to nikomu nepřeji)pokazí na zdánlivých maličkostech, které nebude umět (anebo moci) nikdo aktuálně řešit.
Děkuji všem diskutujícím.
Přiznám se, že jsem byl trochu překvapen, když jsem po pár dnech tento článek našel.
Netušil jsem, že z mé glosy vytvoří pan Wagner samostatný příspěvek. Byl bych dal v rychlosti napsanému textu poněkud ucelenější a učesanější formu.
Když jsem psal zmiňovaný komentář k PR článku CERMATu, chtěl jsem jen na několika ukázkách zcela konkrétních otázek, vycházejících z reálných situací demonstrovat, že s přípravou státních maturit i MAturitní Generálky asi není všechno tak ideální, jak se nás někteří snaží přesvědčit.
Hlavně míra neznalosti a nepochopení problémů "v terénu" mne samotného překvapila. Myslím, že většina čtenářů i diskutujících, znalých problematiky, můj komentář takto správně pochopila.
Mým cílem nebylo podkopávat činnost CERMATu, ani přesvědčovat zastánce státních maturit.
Ti, kdo čtou mé komentáře delší dobu, vědí, že jsem zastáncem myšlenky státem garantované maturitní zkoušky. Ale postupem času, hlavně při sledování realizace tohoto projektu jsem z tábora mírných zastánců postupně přešel na stranu záadních odpůrců TOHOTO konkrétního způsobu realizace.
(O důvodech jsem psal již dříve.)
I ideově špatný záměr se ovšem dá zrealizovat dobrým, profesionálním způsobem.
Bohužel jsem neustále svědkem, že nejen projekt, ale i konkrétní kroky realizace jsou prováděny natolik šlendriánským způsobem, že popírají i zbytky toho, co na celém projektu bylo dobrého.
A to je mi, popravdě, velmi líto, protože na nekompetentnost úzkého okruhu lidí, bohužel, doplácí stovky učitelů a v důsledku doplatí i tisíce žáků. Je to opravdu škoda.
Okomentovat