Ministerstvo školství komplikuje podnikání společnosti Scio. Vysokým školám poslalo dopis, ve kterém je „varuje“ před přijímacími zkouškami pořádanými soukromou firmou. Když v dubnu dostali rektoři všech vysokých škol dopis s hlavičkou ministerstva školství, většině z nich pořádně zatrnulo. Náměstek ministerstva školství Vlastimil Růžička jim v něm totiž vysvětloval, že musí dodržovat zákon při pořádání přijímacích zkoušek a nepřímo jim nedoporučil spolupráci se společností Scio, jejíž testy v rámci Národních srovnávacích zkoušek (NSZ) využívají desítky fakult při přijímacích zkouškách.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
proti testům scio můžeme namítat ledacos, i já mám řadu výhrad, žádné měření není dokonalé (už z principu).
1) Ale SCIO dokázalo vytvořit testy, které si naprosto dobrovolně (a ráda) vybrala celá řada našich VŠ jako dobrý ukazatel připravenosti uchazeče ke studiu.
2) vývoj tohoto systému si firma dělala na vlastní pěst, daňové poplatníky to nestálo ani korunu.
A přesto to funguje.
Nechci se tady navážet do státní maturity, obecně tomu konceptu fandím.. ale kéž by i státní maturity byly udělány tak, aby je VŠ dobrovolně a rády chtěly použít jako relevantní ukazatel a kéž by nás stály tolik, co vývoj SCIA!
Na diskuzi (pro mne) je, nakolik např. obecně studijní předpoklady měřené testem SCIO, jsou vhodným kritérium k posuzování předpokladů pro studium učitelství.
Chybí mi tu zohlednění sociálních dovedností, empatie, zájmu o práci s dětmi, komunitativních dovedností.
Na naší fakultě je veliké množství studentů, kteří se na to vůbec nehodí... ale to je asi širší problém.
Kdo nás bude varovat před ministerstvem? Jeho činností se v poslední době cítím rozhodně ohroženější.
Můj názor na SCIO:
1)VŠ si firmu SCIO dost možná vybraly jen zkrátka proto, aby si sami ušetřily práci s přijímacím řízením. Kdo ví, jak by na tom SCIO bylo, kdyby mělo nějakou konkurenci.
2)Pokud můžete test SCIO navštívit několikrát (cca 6 pokusů) a počítá se vám nejlepší výsledek, je jasné, že takovýto způsob přijímacího řízení značně zvýhodňuje finančně dobře zajištěné studenty (ono 500Kč za jeden test zase není tak málo).
3)je jasné, že kritizovat umí každý, ale po shlédnutí otázek musím říct, že ne jedna otázka má sporné a nejednoznačné zadání a odpověď na některé otázky je proto trošičku zrádná.
Zkrátka a jednoduše tento model přijímání studentů na VŠ obecně není špatný, avšak u nás prozatím v mnoha ohledech je řešen poněkud nešťastně.
to klamtik: je to tak, rozhodně to výrazně zvýhodní dobře zajištěné studenty.
zvýhodní dobře zajištěné studenty
Lépe, zvýhodní hloupé zajištěné studenty.
Nezajištění si nemohou dovolit být i hloupí.
Ale kdyby doopravdy nebyli hloupí, tak by se byli nenarodili chudým rodičům.
Okomentovat