Plné znění katalogů požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky – Informatika, které Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy schválilo dne 26. 4. 2010, a to v základní a vyšší úrovni obtížnosti. Katalogy požadavků jsou platné od školního roku 2011/2012.
Katalogy požadavků z informatiky ke zkouškám společné části maturitní zkoušky pro rok 2011
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Týjo, to jsou věci.
1. To všechno budou muset ovládat i učitelé informatiky?
2. Jaké předpokládané hodinové dotaci výuky ICT odpovídá rozsah katalogů?
3. Jak si mám "konkrétní dovednosti a znalosti z jednotlivých tématických celků" zasadit do reformního systému výstupů, kompetencí a průřezových témat?
4. Rád bych připomněl, že na střední školy přicházejí žáci, kteří zpravidla už umějí psát a počítat. Ale v ICT jsou vybavení dotací jedné hodiny informatiky na druhém stupni. U osvícených ředitelů i dvěma. Mám i pár prváků, kteří měli místo infošky vaření.
5. Položte, kolegové informatici, svým žákům kontrolní otázečku. Kolik bitů nejméně potřebují západoněmečtí soudruzi pro hexadecimální zápis pořadí dne v měsíci.
Západoněmečtí soudruzi potřebují pro hexadecimální zápis pořadí dne v měsíci do obrněného počítače Amstrad 8 bitů vy tupci.
Uvedené počítače od Fimy Amstrad se zde ovšem distribuovaly pod značkou Schneider.
Autoři zase nezvládli oblast o základních typografických pravidlech. Nedosahuje to sice ubohosti dokumentu "Profesní standardy učitele", ale na dokument MŠMT je to opět typograficky slabé.
Kolegové, ve vší úctě a naprosto vážně se na vás obracím s prosbou o radu.
A. Jak učíte svoje žáky:
3.3
instalovat a odebírat ze systému … programy …
… založit a zrušit uživatelský účet …
4.1
… rozpoznat hoax
4.4
aplikovat … zejména pravidelné přestávky …
4.5
využívat ICT v podobě vhodné pro osoby s handicapem
6.1
… číst … PDF soubory
B. Nevíte o střední škole, kde jsou schopni připravit žáky ke společné části maturitní zkoušky z Informatiky při dotaci dvou hodin ročně?
C. Nevíte o škole, kde by přijali čistotného a přítulného učitele informatiky s omezenou schopností činit zázraky?
tak a teď vážně prosím - kde jsou ty pravé katalogy...
Stalo se to, čeho jsem se obával. Místo rozvíjení schopnosti řešit problémy, samostatně myslet a pracovat v týmu budou učitelé informatiky trénovat cvičené opice, aby zvládly maturitu. Já v tom nejedu, končím. Hledám si jiné zaměstnání.
Ivan Ryant
Okomentovat