Řízení vzdělávacího procesu je proces mimořádně složitý. Mnoho manažerů s ekonomickým chápáním světa ho přesto vnímá jako obdobu řízení výrobního procesu. Je to velmi lákavé! Představte si třeba výrobu auta. Na začátku je objednávka. Ta poměrně přesně definuje vlastnosti finálního výrobku. Na jejich základě se dá snadno určit, jaké komponenty bude výrobek obsahovat, na které výrobní lince má být sestaven i jak dlouho to bude trvat. Dnešní technologie jsou již natolik vyspělé, že umožňují celý proces průběžně kontrolovat a v případě jakýchkoli odchylek proti plánu okamžitě zasáhnout.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Necelou hodinu poté, co jsem článek dopsal, přišla pozvánka na Kulatý stůl SKAV tento čtvrtek v 10 hod. na ZŠ Vodičkova. Téma mě fakt překvapilo - Školství řízené daty: Co potřebujeme znát a neznáme – a jak se to dozvíme?
Má odpověď je tato: Potřebujeme umět testovat ty výukové cíle, které jsme si stanovili. A dozvíme se to nejsnáze, budeme-li pracovat na zavedení plošného systému dlouhodobého ověřování výukových výsledků.
Vzhledem k tomu, že něco takového je jak ze strany státu, tak ze strany učitelů zatím nerealizovatelné (SCIO je výjimkou), bude asi nejlepší nedělat nic a čekat, zda kvalitu škol a výsledků žáků nakonec nezlepší samotná konkurence. Ve hře je i varianta zrušit školy a zavést vzdělávání online. Jen nevím, jak zařídit hlídání dětí, když jsou rodiče v práci. Třeba někoho něco napadne?
Co se týče vymýšlení těch nejpitomějších plošných systémů dlouhodobého ověřování výukových výsledků, nemáme o nápady nouzi.
Ani vzdělávání online nepředstavuje žádný technický problém. Pouze ohledně toho hlídání dětí je každá rada drahá. Snad by pomohly náramky http://bit.ly/caqrFG
Nedovedu si představit jak lze v reálu vyloučit (či nějakým způsobem započítat) všechny vnější vlivy z plošného systému dlouhodobého ověřování výukových výsledků, které by mohli zkreslovat získaná data jako například již zmíněné sociální poměry, aktuální rozpoložení žáků, zájmy a přístup k daným tématům žáků nebo třeba i genderový vliv na získání znalostí a kompetencí
Neříkám, že nic takového nevznikne, ale je to dle mého názoru spíš utopie, že by něco takového mohlo fungovat korektně a objektivně.
V současné době musíme bohužel výrobu vzhledem k akutnímu nedostatku surovin razantně omezit. Důsledkem bude pokles pedagogických zaměstnanců škol.
TOP 09 - viz. MF DNES - zrušení tarifů a vytvoření kont pro začínající učitele. V současné situaci Řecko - české - EU to spíše vidím v oblasti obrovského šetření a propouštění. Mám obavy, že i šablony se po volbách přetvoří a část evropských peněz se použije na dvouroční stáž "asistentů pedagoga" ve "sjednocené ZŠ". Tedy - "prožere se" v zájmu odstranění diskriminace. Nějaké plošné srovnávací testy ? Iluze !!!
Okomentovat