SKAV, o. s. a SVP PedF UK Vás srdečně zvou na další diskusní setkání u kulatého stolu ke vzdělávací politice, které se uskuteční dne 20. května 2010 od 10.00 hod. v prostorách auly ZŠ Vodičkova 22, Praha 1.
Školství řízené daty: Co potřebujeme znát a neznáme – a jak se to dozvíme?
Cílem kulatého stolu je hledat odpovědi na otázky:
- Jak by mohlo fungovat školství, které by bylo řízeno s oporou o data?
- Které údaje jsou potřebné k řízení školství?
- Které údaje jsou k dispozici a které chybějí?
- Jak je možné potřebné údaje získávat?
- Jak se získanými údaji dále nakládat?
- Jaká rizika jsou spojená se způsoby získávání a využívání údajů?
Pozvaní panelisté:
- RNDr. Jana Straková, Ph.D., Sociologický ústav AVČR
- RNDr. Jindřich Kitzberger, poradce ministryně školství
- RNDr. Kamil Ubr, vedoucí oddělení rozvoje a vzdělávání odbor školství, mládeže a sportu, kraj Vysočina
Informace o kulatých stolech naleznete na adrese: www.skav.cz a www.ucitelske-listy.cz.
Kulaté stoly probíhají pravidelně každý třetí čtvrtek v měsíci od 10.00 v aule ZŠ Vodičkova v Praze 1.
Jsou pořádány zdarma, bez nutnosti předchozí registrace. Trvají 2-3 hodiny. Kapacita sálu je omezena.
Konání kulatého stolu finančně podpořil Fund for Education při ISP (Mezinárodní škola Praha).
2 komentářů:
# Jak by mohlo fungovat školství, které by bylo řízeno s oporou o data?
# Které údaje jsou potřebné k řízení školství?
Já myslím, že by to mohlo fungovat dobře.
První bych třeba chtěl data o tom, jak by vypadalo školství, kdyby nástupní plat učitele byl roven aspoň platu průměrnému.
A kdyby funkce ředitele byla na dobu určitou, dejme tomu na 4 roky.
Pak by se konalo výběrové řízení, dosavadní ředitel by se samozřejmě mohl ucházet znovu.
+maximálně podpořit evaluaci na co nejširším základu.
Moc by mne zajímalo, jaká data o kvalitě by pak systém produkoval a jak by se podle výsledků naši politici rozhodovali :)
# Jak by mohlo fungovat školství, které by bylo řízeno s oporou o data?
# Které údaje jsou potřebné k řízení školství?
Já myslím, že by to mohlo fungovat dobře.
První bych třeba chtěl data o tom, jak by vypadalo školství, kdyby nástupní plat učitele byl roven aspoň platu průměrnému.
A kdyby funkce ředitele byla na dobu určitou, dejme tomu na 4 roky.
Pak by se konalo výběrové řízení, dosavadní ředitel by se samozřejmě mohl ucházet znovu.
+maximálně podpořit evaluaci na co nejširším základu.
Moc by mne zajímalo, jaká data o kvalitě by pak systém produkoval a jak by se podle výsledků naši politici rozhodovali :)
Okomentovat