EU peníze školám: Odpovědi MŠMT na dotazy ze škol 10.

úterý 20. dubna 2010 ·

Dalších osm otázek a odpovědí ze škol k problematice projektů.



Při přípravě projektu je zpracováván projektový záměr. Bude tento dokument povinnou součástí podávané žádosti?


Ne.

Jsme speciální škola, jejíž součástí je SPC. Může být práce zaměstnance SPC financována z projektu (např. šablona pro zkvalitnění výuky matematiky), budou-li výstupy, didaktické materiály, používány ve výchovně vzdělávacím procesu při získávání matematických kompetencí postižených dětí?

Autorem inovovaných vzdělávacích materiálů může být i zaměstnanec SPC. Stěžejní je naplnit výstupy šablony, tedy vytvořit 2 sady vzdělávacích materiálů ze dvou různých vzdělávacích oblastí a následně je ověřit ve výuce.

Jsme málotřídní škola, která se potýká s nedostatkem žáků. Můžeme být žadatelem o dotaci, když není jisté, zda v průběhu řešení projektu nebude naše škola zrušena?

Ano. V případě zrušení školy před ukončením realizace projektu však bude posuzováno splnění účelu dotace a dosažení výstupů šablon klíčových aktivit. Dotace bude krácena dle skutečně doložených výstupů, v případě nenaplnění 50 % by byla dotace odejmuta v plné výši.

V případě sloučení škol bude škola žádat o změnu příjemce dotace a závazky budou převedeny na novou školu.

Jaké jsou povinné součásti projektového záměru a jak má být rozsáhlý? Do jakých detailů máme jít?

Rozsah zpracování projektového záměru (plánu) je plně v kompetenci školy. Nezasílá se společně s projektovou žádostí na MŠMT, ale bude kontrolován při případné kontrole na místě. Projektový záměr školy musí vycházet ze školního vzdělávacího programu. Vhodným východiskem pro jeho přípravu je například autoevaluace školy, SWOT analýza (vyhodnocení silných a slabých stránek školy), případně výsledek inspekce a doporučení ČŠI. Projektový záměr následně slouží jako podklad pro vyplnění projektové žádosti Benefit7 a škola jej archivuje od zahájení projektu po dobu uvedenou v Příručce pro žadatele a příjemce v Kapitole 7 bod 7.10 pro případné kontroly na místě ze strany MŠMT či ČŠI. Projektový záměr musí přinést odpovědi na tyto otázky:
  1. Co je cílem projektu: která témata je potřeba na škole podpořit a proč – ve vztahu k ŠVP?
  2. Kolik žáků bude mít užitek z toho, že se budou účastnit klíčových aktivit?
  3. Kolik učitelů bude mít užitek z toho, že se zapojí do klíčových aktivit?
  4. Jaký bude konečný výsledek projektu, jaké změny dosáhneme?
  5. Jakým způsobem bude rozpoznáno dosažení změny a jak tato změna bude hodnocena?

Jak máme provázat projektový záměr s ŠVP? Můžeme případně ŠVP upravit?

Úpravy či doplnění ŠVP (např. formou přílohy k ŠVP) je třeba provést v případě, že v souvislosti s realizací šablon na podporu individualizace výuky dojde ke změně učebního plánu nebo vznikne nový vyučovací předmět. V takovém případě je třeba aktualizovat učební plán či zpracovat učební osnovy nově vzniklého vyučovacího předmětu.

Je proto vhodné, aby si žadatel již při přípravě projektového záměru (tedy s dostatečným předstihem) vydefinoval, co bude třeba v ŠVP upravit, aby mohl být jím zvolený způsob individualizace výuky realizován např. od začátku školního roku či od 2. pololetí školního roku.

Máme komplet interaktivní tabule, jehož cenu nám dodavatel rozepsal na několik položek s cenou pod 40 tisíc: tabuli, software, projektor a pojezd. Můžeme takto postupovat i v projektu, pokud si opět vybereme tento systém?

Ano. Nezáleží na dodavateli, ale na zaúčtování. Pokud se nebude jednat o soubor movitých věcí a pokud tím nebude porušena platná legislativa a vnitřní směrnice školy.

Smíme z šablon na podporu ICT financovat práci školního správce sítě, když nevyučuje a pouze ošetřuje příslušnou techniku?

Ano, pokud budou naplněny požadované výstupy.

Chceme ze šablony III/2 za 136 500 Kč koupit tři interaktivní tabule s příslušenstvím. Musíme vypisovat výběrové řízení na všechny tři současně nebo je můžeme koupit samostatně přímo?

V případě vypisování výběrových řízení se musíte řídit vnitřními směrnicemi vaší školy nebo Příručkou pro příjemce.










Odkazy:

Kontaktní adresa MŠMT pro dotazy esf@msmt.cz.

2 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
20. dubna 2010 v 8:56  

Proč je to celé takové toporné a vyžadující spoustu byrokracie? Vždyť jde jenom a to, co by měla dostat škola automaticky, vybavení pro výuku, navíc z našich daní jenom oklikou přes Brusel.

Anonymní řekl(a)...
20. dubna 2010 v 18:20  

naprosto souhlasím, ať si nadšenci říkají, co chtějí, pořád je to papír na papíře a ruku na srdce - kdo z nás má tolik času, aby se pořád hrabal jen a jen v lejstrech? člověk pak zvažuje nechat si to vážně sepast někým jiným, i když to bude stát prachy.Zajímalo by mě, jestli Praha taky musí vyplňovat tolik blábolů, když dostala prachy hned a bez nějakejch šablon. Cítím teda dost značnou diskriminaci!!!!

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.