Další tucet otázek a odpovědí k projektu EU peníze školám, součástí článku je i formulář pro další dotazy!
Je možné šablonu vytvořit na podporu Dramatické výchovy? (např. přes čtenářskou gramotnost)?
Šablona pro tématiku „Dramatická výchova“ neexistuje.
U Čtenářské a informační gramotnosti jde autorům šablon o to, aby vzdělávací materiály nebyly tvořeny jen pro předmět Český jazyk, ale i pro ostatní oblasti podle RVP ZV. Výstupem šablony „Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti“ jsou 2 sady vzdělávacích materiálů pro 2 vzdělávací oblasti dle RVP pro základní vzdělávání. Tyto oblasti si škola volí sama s ohledem na zaměření svého ŠVP.
Jakou cestou dát peníze učitelům, kteří budou odměňováni v rámci šablon. Do výplat? Jak? Muselo by se to vykazovat jako příjem školy. I nadtarifní složky se musí dokládat.
Existuje několik možností financování platů pedagogů:
- plat pedagoga + navýšení v nenárokových složkách platu;
- plat pedagoga + navýšení o proplacené přesčasy;
- uzavření DPP/DPČ, ve které musí být uveden jiný druh práce než v pracovní smlouvě pedagoga;
- navýšení úvazku pedagoga;
- přijetí nového pedagoga.
Jsme neúplná škola, pro pátý ročník chceme využít šablonu I/1 na individualizaci výuky, která však má být zajištěna ve dvou po sobě následujících letech. Děti této třídy však po ukončení 5. ročníku odcházejí do jiné školy. Můžeme druhý rok využít finanční prostředky pro dělení hodin opět v 5. ročníku ale bude to již jiná třída (současný čtvrtý ročník)?
Ano. Důležité je splnit výstupy šablony, tedy odučit 72 hodin. Šablona na individualizaci výuky může být realizována buď v jedné třídě (všech 72 hodin bude v tomto případě odučeno v jedné a téže třídě v průběhu realizace projektu), nebo ve dvou různých třídách (např. vždy v pátém ročníku ve dvou po sobě jdoucích letech). Výstupy projektu lze naplnit i dříve než za dva roky.
Proč se musí vytvářet vždy 2 sady a za každou sadu je příspěvek, který je napsán u šablony?
Cíle tohoto požadavku je zajištění pokrytí širšího pásma jednotlivých prioritních témat inovativními vzdělávacími materiály. Hodnotu šablony tvoří náklady na vytvoření těchto vzdělávacích materiálů.
Jsme Dětský domov a Základní škola. (Nejsme Dětský domov se školou). Lze získat peníze pro každý subjekt zvlášť. Škola by měla zájem o jinou šablon.
Oprávněným žadatelem je pouze základní škola (tj. právnická osoba vykonávající činnost školy zapsané ve školském rejstříku), se sídlem mimo hl. m. Prahu.
Je možné v případě např. tvorby výukových materiálů (sad) hradit jejich tvorbu po vyčerpání limitu 150 hodin na DPP v kalendářním roce formou měsíčních odměn k platu či formou sepsání následné DPČ (byť to bude znamenat platbu příslušných odvodů a bude pak možné tyto odvody financovat z dotace)?
Ano, je to možné. Za předpokladu, že budou naplněny výstupy jednotlivých šablon klíčových aktivit.
Existuje několik možností financování:
- plat pedagoga + navýšení v nenárokových složkách platu;
- plat pedagoga + navýšení o proplacené přesčasy;
- uzavření DPP/DPČ, ve které musí být uveden jiný druh práce než v pracovní smlouvě pedagoga;
- navýšení úvazku pedagoga;
- přijetí nového pedagoga.
Výběr varianty financování je plně v kompetenci ředitele školy. Za předpokladu, že jsou dodržovány zákony ČR a vnitřní směrnice školy.
V materiálech ze seminářů je patrné, že klíčové aktivity je možno opakovat několikrát (samozřejmě při dodržení požadovaných výstupů násobeno počtem opakování aktivity). Je také možno zahrnovat další náklady související s klíčovou aktivitou opakovaně (počítač, dataprojektor, software apod.)?
Při kalkulaci cen jednotlivých šablon bylo se souvisejícími náklady vynaloženými na její realizaci počítáno. Příklady vzdělávacích pomůcek např. u šablony III/2: PC s operačním systémem a vhodným softwarem, výukový software, interaktivní tabule, dataloggery, apod. Za předpokladu, že hodnota výše uvedeného majetku nepřekročí částku 40 000 Kč. Zároveň je nutno řídit se platnou legislativou a vnitřními směrnicemi školy.
Příklad: Klíčová aktivita III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Výstupy jsou 3 sady vzdělávacích materiálů. Celkové náklady na 1 sadu je 26 800 Kč tedy celkem na klíčovou aktivitu jsou 80 400 Kč.
Jsou v tomto zahrnuty i další náklady související s tvorbou materiálů sad? Pokud ne - Jsou nějaké mantinely pro čerpání peněz na tyto další náklady? Je možné další náklady při opakování klíčové aktivity znovu vynaložit a vykázat?
Důležité je naplnění požadovaných výstupů a dodržovaní platné legislativy a vnitřních směrnic školy. Další rozhodování o vynaložení finančních prostředků určených na realizaci resp. naplnění požadovaných výstupů, které budou předmětem kontroly, je plně v kompetenci ředitele školy. Sada vzdělávacích materiálů může mít různou hodnotu, maximální částka za všechny tři sady nesmí překročit hodnotu dané šablony.
Může se z grantu zaplatit elektrické a internetové přípojky, které souvisí se zavedením interaktivní tabule, PC, dataprojektorem.....?
Ano, může. Za předpokladu, že částka nepřesáhne 40tis. Kč a tím pádem se nebude jednat o technické zhodnocení budovy. Je nutné řídit se platnou legislativou a vnitřními směrnicemi školy.
Jako ředitel malotřídní školy mám úvazek 13 hodin, když použiji do šablon dělené hodiny např. na výuku čtení (tj. další hodina ČJ), budu mít počet hodin vyšší. Proplatí se mi jako přespočetné hodiny nebo mám uzavřít dohodu o pracovní činnosti?
Ředitel školy, který se bude podílet na realizaci projektu, může sám se sebou uzavřít na tuto činnost DPČ nebo DPP, pokud se bude jednat o práci na projektu. Případně může být po souhlasu zřizovatele, odměněn v nenárokových složkách platu.
Pokud se bude jednat o přímou pedagogickou činnost nad stanovený rozsah, pak přísluší za hodinu přímé vyučovací činnosti řediteli (pedagogickému pracovníkovi) příplatek ve výši dvojnásobku průměrného hodinového výdělku.
Existuje několik možností financování platů pedagogů:
- plat pedagoga + navýšení v nenárokových složkách platu;
- plat pedagoga + navýšení o proplacené přesčasy;
- uzavření DPP/DPČ, ve které musí být uveden jiný druh práce než v pracovní smlouvě pedagoga;
- navýšení úvazku pedagoga;
- přijetí nového pedagoga.
V šabloně I/2 je výstupem klíčové aktivity vytvoření dvou sad vzdělávacích materiálů pro DVĚ vzdělávací oblasti. Je možné, aby byly vytvořeny sady vzdělávacích materiálů pro jednu vzdělávací oblast dvakrát? Mám na mysli konkrétně to, zda je možné vytvořit například dvakrát 36 vzdělávacích materiálů pro vzdělávací oblast Člověk a společnost, aby byl splněn výstup pro tuto šablonu. Nebo je nutné tvořit materiály pro DVĚ různé vzdělávací oblasti? Totéž je i v šabloně III/2, ale zde se jedná dokonce o TŘI vzdělávací oblasti.
Ano, je nutné vytvořit vzdělávací materiály pro 2 (3) různé vzdělávací oblasti.
Spadá vlastivěda do oblasti přírodních věd? Můžeme dotace z EU využít i na tento předmět?
Ano.
Odkazy:
- Oficiální web projektu EUPenizeSkolam.cz
- Sekce EU peníze školám na MSMT.CZ
- Sekce EU peníze školám na České škole
Kontaktní adresa MŠMT pro dotazy esf@msmt.cz.
0 komentářů:
Okomentovat