Před blížícími se volbami do poslanecké sněmovny už svůj program zveřejnila většina stran. V oblasti školství panuje shoda napříč politickým spektrem, že je potřeba více peněz. Politici by chtěli přidat učitelům a zlepšit kvalitu výuky. V konkrétních opatřeních už se ale strany liší, ať už jde o státní maturity, školné na vysokých školách nebo redukce víceletých gymnázií.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
V oblasti školství panuje shoda napříč politickým spektrem, že je potřeba více peněz.
cha cha cha cha cha cha cha cha cha
ŽUCH (to jsem spadl ze židle)
Už dlouhá léta panuje napříč politickým spektrem shoda také v tom, že je třeba omezit poslanecké výhody a imunitu. Jen naprostý mamlas by tomu mohl uvěřit.
Oceňuji ovšem, že ti tajtrlíci tyhle kydy pořád ještě dokáží říkat s vážnou tváří.
Je dojemné, jak se všechny politické strany před volbami shodnou v tom, že na školství se má dávat více peněz a po volbách se shodnou na tom, že by to rádi udělali, ale ono to jaksi nejde, protože opozice v tom zabránila. Chceme se stát montážní dílnou Evropy?
"Kdyby volby mohly něco změnit, dávno je zakážou."
Každopádně - nám učitelům je to jedno. U nás jsme nikdy tahouny pokroku nebyli, spíše sluhové systému. To, že z velké části dětem lžeme, je už jen důsledek. O stavu našeho školství dle mého svědčí skutečnost, že jsme si na etiku museli vymyslet předmět. Ze kterého budou známky, což je absurdní a hloupé. A my jsme si to zase nechali líbit.
Těžko se nám hledá důvod snažit se a být lepší. Těžko hledat motivaci, když si ministryně myslí, že vzdělávání bude lepší, když začnou chodit děti do školky dříve a povinná školní začne už v pěti. Jen málokdo se pustil do zničení zbytků odhodlání a lásky k práci s takovou vervou a pečlivostí, jako současná ministryně.
Je toho moc, co nám padá pod nohy.
Ne, montážní dílnou se stanou ty země, kde jsou lidé ještě ochotni manuelně pracovat. U nás to zatím vypadá spíše na armádu nezaměstnaných!
Právě politici jsou jasným důkazem této skutečnosti. Soudě podle toho, co strany předvedly na včerejším Kulatém stole, kde opět ukázaly, že ani jejich školští experti věci naprosto nerozumí (Liška je čestnou výjimkou), je jasné, že je školství už pomalu v agónii.
Všichni si ovšem myslí, že je možné soc. jistoty udržet. Lidem nikdo nevysvětlí, že budou muset pěkně makat a uskrovnit se. Proč, když to jde i jinak. Jak, to je vidět právě na našich politicích. Miliony v papírových pytlících však ze stromu nepadají moc často!
To Laskavec: nechci hájit současnou ministrini školství, ale nápad, že do školek by mohly chodit už dvouleté děti, není z její hlavy, ale z EU. A pokud se to povede, paradoxně na tom školky i děti mohou vydělat, protože se bude muset snížit počet dětí na třídách (přibližně na 15) a navýšit počet učitelek. Ostatně dneska už do školek chodí docela dost dvouletých dětí (přibližně čtvrtina z dětí mezi druhým a třetím rokem) a podle EU máme zajistit místa ve školkách pro cca 33% populace mezi dvěma a třemi lety. Takže to asi nebude tak divoké...
Ó běda ti školství, opět se stáváš prioritou. Naštěstí jenom na několik týdnů.
Pacák
Jediné řešení je zjednodušení finančních toků ve školství.
1. MŠMT stanovuje normativy. Která strana zabezpečí přesun celého normativu na právní subjekt (školu), ta má mé sympatie. Zruší se tím automaticky všechny pijavice na přerozdělovacích stupních.
2. Státní peníze ať jdou tam, kde stát má podle ústavy zabezpečovat vzdělávání. To znamená VŠ bez takových státních příspěvků jako nyní. Tyto peníze směřovaat na nižší stupně vzdělávání.
3. Okamžitě zrušit fantasmagorii státních maturit i s přifařenými ústavy a dalšími vysavači na státní peníze.
4. Dát více pravomocí školám a jejich ředitelům.
Ale ano, já tomu věřím, že po volbách naroste číselný údaj u průměrné mzdy ve školství/super hrubé mzdy jsou prostě super:-)... škoda jen, že na našich výplatnicích se neobjeví ani ta průměrná položka za ty hyper:-)
Vždycky se pobavím, když někdo začne o platech, o tom, jaké vlastně máme výhody a kolik volna, tak co bychom ještě nechtěli... a pak v další větě jen s pohledem upřeným někam "nad stádečko zdivočelých puberťáků" právě vybíhajících ze školy suše dokončí, ale já bych na to ty nervy neměl.
A průměrné platy? Když tam započítáte kdeco (nebo spíš kdekoho), tak se té výšce průměrného platu nemůžete divit.
Okomentovat