Výzkumný ústav pedagogický v Praze v rámci projektu Kurikulum G dnes zahájil ostrý provoz modulu Virtuální hospitace. Na webových stránkách Metodického portálu www.rvp.cz se mohou zájemci podívat na autentické záznamy vyučovacích hodin z gymnázií z celé České republiky.
Do konce března bude natočena čtvrtina z plánovaných čtyřiceti virtuálních hospitací. Na Metodickém portálu lze již nyní zhlédnout autentické záznamy z hodin biologie, anglického jazyka, výtvarné výchovy a matematiky. Po každém zveřejnění nového snímku se uskuteční on-line diskuze, kterou moderuje odborník na danou problematiku. Účastní se jí také učitel, který byl natáčen, a všichni zaregistrovaní zájemci o diskuzi. Další zpětnou vazbu pro aktéry představuje off-line diskuze, která není na Metodickém portálu časově ohraničena.
„Vytváříme příležitosti, aby se učitelé měli možnost vzájemně potkávat, vyměňovat si zkušenosti a inspirovat se. Virtuální hospitace jsou dobrým způsobem, jak toho dosáhnout,“ říká Stanislava Krčková, ředitelka Výzkumného ústavu pedagogického v Praze (VÚP), a dodává: „Důležité pro nás je to, že to nejsou hodiny hrané, ale autentické.“
Virtuální hospitace představují také cenný nástroj pro výchovu budoucích pedagogů. Obecně je pociťován nedostatek audiovizuálních záznamů z běžné praxe učitelů. Studenti pedagogických fakult nemají vždy možnost se ještě před nástupem do praxe dostatečně seznámit se školským prostředím a situacemi, které mohou ve školách nastat.
Výzkumný ústav pedagogický v Praze tak úspěšně pokračuje ve svém poslání poskytovat metodickou pomoc stávajícím i budoucím učitelům. Pracovníci VÚP se při tvorbě modulu Virtuální hospitace inspirovali podobným britským projektem.
„Na britském serveru www.teachers.tv jsou umístěny celé hodiny, ke kterým se vyjadřují vždy dva odborníci,“ upozorňuje Zdeňka Švecová z projektu Kurikulum G.
Propojení modulu Virtuální hospitace s Metodickým portálem www.rvp.cz je velkou výhodou. „Metodický portál nabízí nástroje, které umožňují prezentaci pedagogických témat. Na spolupráci s Kurikulem G se ukazuje, jak lze velmi efektivně představit pedagogické veřejnosti aktuální dění formou článků, digifolia a diskuzí,“ sděluje Lukáš Križko, manažer projektu Metodika II.
Využít možnosti přímé účasti v hodinách svých dětí mohou i rodiče. Na zveřejněné hodiny a odbornou diskuzi k nim se mohou podívat i bez registrace na Metodickém portálu.
Virtuální hospitace: věc veřejná
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Budou tam také videa z výuky ve vysočanském učilišti COPTH, které jsou vyvěřeny na YOU TUBE?
já bych rád viděl hodinu libovolné ZŠ v deváté třídě - 80 % populace. Díky.
Hospitace by byly přínosem. Toto jsou ale nacvičené exhibice, které se od běžné výuky více či méně vzdalují.
Dobré by bylo natáčet několik hodin za sebou, abychom mohli nahlédnout do skutečně běžné výuky.
Se zájmem jsem se podíval na autentickou hodinu matematiky s aplikacemi znalostí goniometrických funkcí na úlohy z geometrie. Je-li tohle standardní vyučovací hodina v duchu reformy českého školství, tak jsem v klidu. Takhle to vypadá i u nás, když chybí Kolísková a Nedoma se Semerádem.
Avšak ovlivněn silně články na České škole postrádal jsem ve výuce multimediální technologie, prvky výchovy multikulturní a enviromentální, rozvíjení finanční a počítačové gramotnosti a komunitní kobereček.
Ono uplatnit kooperativní metody a projektové vyučování v hodinách matematiky, především ve vyšších ročnících ZŠ, dejme tomu na úpravách algebraických výrazů, či lomených výrazů,.. Nebo na průmyslovce ve stavební mechanice - ohybové momenty, nosníky,.. jinak ve vyšších ročnících SPŠ jde o 90 % výuky. S tím si jaksi nikdo moc neví rady. Tady se to musí odučit stejně jako dříve. Nechceme snad projektovat mostní konstrukce skupinovou prací ? Tady, až to spadne, musí za to někdo odpovídat. RVP se fantasticky tvoří v MŠ a na prvním stupni ZŠ. Na druhém to funguje v humanitních oblastech výuky, pokulhává v matematice a odborných předmětech, na středních školách to bude váznout právě v 90% těch odborných předmětů. Tady bude ŠVP čistě formální záležitost.Ono taky získat odborníky pro výuku odborných předmětů není žádný med. Ne každý inženýr je i pedagogicky schopný. Shánějte za ty peníze jiného, když si v terénu vydělá 2x až 3x tolik a bez otravování se s klíčovými kompetencemi a haranty v pubertě.
Chcete tím snad, pane ignorante, říci, že dnešní absolventi odborného školství zůstanou reformně nezkopentněni?
Ostatně vůbec nechápu, jak to příjde, že rozhodně z nezanedbatelného počtu mých bývalých žáků z průmyslovky jsou dnes zdatní odborníci a skvělí lidé. Pokud se tak již nenarodili, zgramotnili se nejspíš samosprašně.
Pane Bláha - slova dnes a bývalí sedí. Z mých bývalých žáků - studentů jsou také výteční strojní a stavební inženýři,.. Já jen, když příjde školní inspekce, tak aby moc nekritizovali, že učíme postaru a nejsme kompetentní k výuce. Byl bych i já velmi nerad, aby současní studenti byli i natolik kompetentní k tomu, aby mosty nepadaly jeden za druhým. Mnohdy do tohoto procesu kecají lidé vyloženě humanitně založení a z toho mám husí kůži.
Okomentovat