MŠMT provedlo personální a organizační změny v odborech, které se věnují speciálnímu, všeobecnému a odbornému vzdělávání. SKAV upozorňuje na to, že tyto kroky mohou narušit práci na zásadních problémech v českém školství, jako je například selektivita dětí v základním vzdělávání, absence profesního a platového růstu učitele nebo dotažení kurikulární reformy.
Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Miroslava Kopicová provedla 11. března změnu struktury svého úřadu, který se týká především skupin, které se věnují speciálnímu a všeobecnému a odbornému vzdělávání. V České republice chybí systém podpory kvalitní práce učitelů, ačkoli z dlouhodobých výzkumů jasně vyplývá, že právě kvalita učitelovy práce nejvíce ovlivňuje výsledky vzdělávání u dětí. Mezinárodní srovnávací šetření z posledních let současně naznačují, že se výsledky českých žáků v klíčových oblastech vzdělávání zhoršují. Tím je ohrožena jejich budoucí konkurenceschopnost na globálním trhu práce. Současné organizační a personální změny naznačují, že MŠMT nepovažuje tuto otázku za prioritní.
Toto je ovšem jen modelový příklad toho, jak MŠMT neřeší mnoho jiných problémů, na které SKAV upozorňuje. Změny znamenají další zásah do kontinuity práce na palčivých tématech, jako je například příliš velká závislost výsledků vzdělávání dětí na domácím zázemí žáků nebo dotažení kurikulární reformy.
Hana Košťálová, členka výkonného výboru SKAV, řekla:
Stále čekáme na to, kdy a jak začne vedení MŠMT řešit systémově skutečné problémy českého školství. Mám na mysli například otázku selektivity v českém školství, chybějící systém profesního a platového růstu učitelů nebo nedotaženost kurikulární reformy. Namísto toho ministryně podniká takové personální a organizační změny, které kontinuitu práce na stěžejních úkolech značně ohrožují.
SKAV: Změna struktury MŠMT ohrožuje řešení podstatných úkolů v resortu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
zásah do kontinuity práce na tématech ...
dotažení kurikulární reformy ...
příliš velká závislost výsledků vzdělávání dětí na domácím zázemí žáků
Si říkám, jak asi tak dlouho se může taková reforma dotahovat?
Jaký asi vliv na to mohou mít náměstskovská hejblata?
A jak eliminovat vliv rodiny? Že bychom jako dětičky hromadně adopotovali? Tak to bych si už možná radši zaregistroval nějakého partnera.
Je třeba přijmout stejně razantní řešení, k jakému přistoupil pan Dušek na Ministerstvu dopravy. Založit Stálou konfernci štyřprocentní inovativní učitelské menšiny k zajištění rovných příležitostí.
Protože jinak jsme s inovacemi v pr..., pardon máme je v pr...
Někdy mám spíše pocit, že samotná existence MŠMT ohrožuje řešení úkolů v resortu. Jestli se chcete pobavit, přečtěte si třeba o projektu Studenti studentům.
Okomentovat