Málem se roztrhl pytel se školskými náměty. Od integrační problematiky na začátku školní kariéry přes jednotné maturity až po rychlokvašné absolvování vysoké školy. Od začátku tohoto školního roku bylo už těch námětů nebo praktických řešení bezpočet. Nadpis příspěvku by mohl svádět k domněnce, že jeho autor by mohl mít možná na mysli waldorfskou nebo montessoriovskou verzi výuky někde na počátku té cesty za vzděláním. Ne-li přímo odkaz Komenského? Nadpis rozhodně nevypadá na to, že bych chtěl strkat nos do plzeňské „odměrky“ (nemálo proslulé jedné verze, jak na to).
Čtěte na Britských listech.
Miloš Dokulil: Škola hrou? Ani náhodou! (1)
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Jestli to bude příště zase taková nuda a psaní o ničem, pak děkuji pěkně.
Rád bych pana profesora opravil v jedné věci, a to v Komenského odkazu. Škola hrou není Komenského heslo či pedagogická zásada, jak do zblbnutí opakují polovzdělanci, bohužel i akademickými tituly ověnčení, Schola ludus je soubor 8 latinsky psaných školských her z roku 1654, který vznikal za doby Komenského pobytu v Uhrách, konkrétně v Blatném potoce, kde měl reformovat sedmihradské školství. Tyto hry mj. sloužily k tomu, aby daná škola ukázala, jak kvalitní má učitele i žáky (mívala dokonce i hudbení složku - viz J. D. Zelenka a jeho Sub olea pacis et palma virtutis). Chudáci dětičky musely se naučit nazpaměť své role a pak přehrávaly určité výjevy např. z dějin, mytologie atd. Žádné hraní si, ale tvrdý dril spočívající v mechanickém tréninku paměti. Přinos byl ovšem nezpochybnitelný - události, ve kterých žáci coby herci participovali, si určitě perfektně zapamatovali.
Instatní doba a instatní školství ovšem Komenského používá podobně jako kdysi soudruzi Marxe - vytrhne se 1 výrok z kontextu a napasuje se na něj kde co.
Podobně je nezpochybnitelný přínos aktuálně významné události, ve které učitelé, coby herci, dnes participují, čímž si tuto převratnou událost pro budoucí generace perfektně zapamatují.
vytrhne se výrok z kontextu a napasuje se na něj kde co
O Benjaminu Bloomovi se například traduje, že pokud žáci netvořili unikátní komunikace nebo neodvozovali sady abstraktních vztahů podle školskými orány zadaných šablon dostatečně hbitě, popoháněl je rákoskou.
Do dějin světové kinematografie pak vešel jako učitel Hnízdo.
http://bit.ly/cuaMo4
a nebo instantní, pane kolego?
Ano, kaji se, má býti "instantní", stejně jako "Blatném Potoce". Errare humanum est.
JAK ovšem také napsal:
Podobně školám dáno jméno ludi, t.j. hry, nikoli, aby si žáci představovali, že jest jim dovoleno hráti kostkami, pomalovanými kartami, vrhcáby a jinými řehtačkami, než, že na tomto místě útěchy nalézají, aby své, kol studia správně řízené práce zařídili bez obtížné únavy, nýbrž s lahodným i pùvabným hnutím ducha i těla, jaké také při závodních hrách bývají.
(Fortius redivivus)
Okomentovat