EU peníze školám: Odpovědi MŠMT na dotazy ze škol 7.

čtvrtek 25. března 2010 ·

Další tucet otázek a odpovědí k projektu EU peníze školám, součástí článku je i formulář pro další dotazy!


Z jaké kapitoly lze zaplatit školení učitele, které pořádá Microsoft (myslím tím speciální vědomosti a výměnu zkušeností k serverům a sítím)?

Oblast podpory 1.4 nemá rozpočet dělený do kapitol, tak jak je tomu u individuálních projektů ostatních. Finanční prostředky jsou vždy narozpočtovány ve vazbě na zvolené šablony klíčových aktivit.

V případě, že je kurz akreditován MŠMT, lze ho financovat pomocí šablon zaměřených na DVPP pro oblast ICT (šablona III/3).

Předpokládám, že u šablony V/3 je návrh FY+Ch vtip. Protože podle tohoto příkladu by na kombinaci živé a neživé přírody vůbec nedošlo, nebo jsem to špatně pochopil? Bude možné vzít si šablonu na mechaniku v ZŠ a druhou šablonu na Elektřinu v ZŠ?

Domnívám se, že Váš dotaz směřuje k šabloně V/2 - Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd, nikoliv k DVPP (šablona V/3).

Výstupem šablony V/2 je vytvoření 2 sad vzdělávacích materiálů (v každé sadě je 36 vzdělávacích materiálů) pro 2 obory vzdělávací oblasti Člověk a příroda nebo pro oblast Člověk a jeho svět pilotně ověřené v rámci běžné výuky.

Proč kapitola VI. nemá řazení 1 a je tam ihned za 2.?

V oblasti „Finanční gramotnost“ nebyla vytvořena šablona individualizace (vzhledem k tomu, že tato oblast je nová a nepředpokládají se výrazné vědomostní rozdíly mezi žáky), obvykle značena č. 1, proto číslování začíná až od č. 2.

Může ZŠ Praktická zaplatit pro svoje žáky psychologa, který potvrdí správnost výuky a správnost zařazení žáka, a tím potvrdí, že nelze provést inkluzi do ZŠ?

Tato činnost je v kompetenci školského poradenského zařízení, proto ji nelze z oblasti 1.4 financovat.

Podporuje klíčová aktivita Přírodní vědy i vlastivědu na 1. stupni?

Ano.

Při individualizaci budou peníze ze šablony použity na zaplacení celé dělené hodiny nebo ji budeme platit my, jako škola a vyučující dostane ze šablony pouze stanovený příplatek?

Peníze ze šablony mohou být využity na zaplacení celé dělené hodiny, která je dělena nad rámec.

Pokud zvolím šablonu inovace dané oblasti, je nutné vytvořit 2 sady materiálů. Tyto dvě sady musejí být tematicky zaměřené např. Číslo a početní operace napříč ročníky, nebo to mohou být materiály pro matematiku v 5. ročníku napříč tématy v tomto ročníku, kdy jedna sada bude zaměřená na geometrii a druhá na aritmetiku?

Pokud se jedná např. o oblast Matematiky, pak musí vzniknout 2 sady vzdělávacích materiálů pro 2 tematické okruhy vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace dle RVP pro základní vzdělávání. Tyto okruhy si škola volí sama s ohledem na zaměření svého ŠVP.

Pokud učitel v rámci individualizace výuky odučí dělené hodiny nad rámec svého plného úvazku, může s ním být uzavřena dohoda o pracovní činnosti, ve které bude předmětem výchovně vzdělávací činnost, tj. totéž co dělá ve svém hlavním prac.  poměru?

Ne. Tuto možnost je dle platné právní úpravy možné využít pouze v případě, že dohoda o práci konané mimo pracovní poměr bude uzavřena na jiný druh práce, než obsahuje pracovní smlouva na základní úvazek pedagoga. Toto řešení tedy přichází v úvahu, pokud bude daný pedagog na projektu zaměstnán jako projektový/finanční manažer, případně bude jeho činnost souviset se šablonami, které neobsahují vyučovací povinnost.

Stejnou šablonu je možné si vzít vícekrát. Kolikrát? Teoreticky až do výše celkového finančního limitu?

Ano.

Kde mohu najít jednotkové ceny k jednotlivým šablonám?

Jakou konkrétní hodnotu šablony mají, je uvedeno v Příručce pro žadatele a příjemce oblasti podpory 1.4.

Kde je určeno, že při tvorbě výukových materiálů se tvoří 2 sady po 36 kusech, jak bylo uvedeno v některé z předchozích FAQ? Existuje nějaký dokument, kde jsou tyto konkrétní podmínky uvedeny?

Jedná se o výstupy šablon zaměřených na inovaci. Tyto výstupy (podmínky) jsou uvedeny vždy na konci jednotlivých šablon v Příručce pro žadatele a příjemce oblasti podpory 1.4.

Všechny semináře k tvorbě projektů v našem blízkém i dalekém okolí(Ostrava) byly beznadějně naplněny. Mám zájem se zúčastnit. Budou se ještě nějaké pořádat?

Probíhají stále semináře a workshopy pořádané NIDV a dále je možnost smluvit si individuální konzultační hodiny v regionálních centrech. Více informací zjistíte na http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy/eu-penize-skolam/aktuality-akce-seminare.










Odkazy:

Kontaktní adresa MŠMT pro dotazy 
esf@msmt.cz.

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.