V posledních letech zaznamenalo e-learningové vzdělávání mohutný rozvoj. Ať již v oblasti vývoje e-learninových vzdělávacích technologií či v rámci tvorby různých e-learningových vzdělávacích kurzů. Vhodným využitím pro moderní internetové kurzy je především školní výuka. Internetové aplikace zvyšují efektivitu i kvalitu vyučování a zároveň podporují samostatnou práci žáků i individualizaci výuky. Obvyklou výuku sice nelze nahradit, ale je možné ji e-learningem velmi dobře doplnit a rozšířit.
Zkušenosti autorů e-learningových kurzů
Kolektiv vyučujících biologie na Gymnáziu Pierra de Coubertina v Táboře (Mgr. Pavla Trčková, Mgr. Eva Novotná, Mgr. Lukáš Folk a Mgr. Hana Chotovinská) vytvořil internetové kurzy biologie, jejichž provozovatelem je společnost Scio. Jak sami autoři uvádějí, jejich cílem při tvorbě e-learningových kurzů biologie bylo zahrnout do každého příslušného kurzu látku v takové šíři, aby pokrývala pokud možno všechny schválené učebnice pro gymnázia, která byla v době vzniku kurzu na trhu – kurzy tak obsahují maximálně možný rozsah učiva. Na své by si měl tedy přijít jak běžný student, který kurzy využívá pro opakování látky např. před zkoušením, tak student, který si biologii zvolil jako maturitní předmět, či se bude chtít připravovat na přijímací zkoušky. Látka, kterou lze počítat jako učivo základní, je zařazena ve formě otázek a následných komentářů do jednotlivých lekcí. Zdroje, na které je z lekcí odkazováno, obsahují navíc i učivo prohlubující, rozšiřující a vysvětlují problematiku v širších souvislostech.
Autoři kurzů a jejich studenti zároveň e-learning využívají v praxi. Nejčastěji studentům slouží k opakování probrané látky (zejména před písemným opakováním) a k přípravě na maturitu z biologie. V několika případech škola využila kurzu při dlouhodobé nemoci studenta – v takovém případě měli profesoři od studentů odezvu, že jim kurz v podstatě nahradil výklad učitele. Případné nejasnosti totiž mohl nemocný student řešit korespondenčně s vyučujícím prostřednictvím lektorského rozhraní. Částečně škola využívá kurzy také k samostudiu, kdy na pomoc pro odlišení důležitého základního učiva od nadstavby obdrží studenti otázky a úkoly, které mají pomocí kurzu zjistit. E-learningu vyučující využívají i v případě nerozhodné klasifikace u některých studentů a v neposlední řadě při tvorbě písemných testů.
Internetové kurzy Scio
Co obsahují: kompletní látku z vybraného předmětu - český jazyk, matematika a obecné studijní předpoklady pro základní a střední školy. Pro SŠ jsou dále v nabídce kurzy: základy společenských věd, biologie a právo.
Podmínky využívání: Všech pět nabízených licencí je dvouletých a liší se podle možnosti přístupu do kurzu. Od malé školní licence s denním přístupem na šest hodin, až po kompletní licenci, do které je přístup neomezený.
Volně přístupná demoverze, informace, objednávka: www.scio.cz/skoly/kurzy
E-learning – nový trend ve školní výuce
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Internetové aplikace ... podporují samostatnou práci žáků i individualizaci výuky.
Cože?!?! Úplně jsem orosil.
Po tolika letech kolektivizace zkompetentňování žactva a zeskupinovávatění jejich práce se E-learning historicky řadí hned za odhalení kultu osobnosti, perestrojku a sametovou revoluci.
Na smetiště dějin i s komunitními koberečky!
http://www.scio.cz/skoly/kurzy/ 9.3.2010:
Internetový kurz mateamtiky pro SŠ bude možné objednat koncem prosince. Nyní probíhá jeho aktualizace.
Ono to nebude s tou individualizací výuky tak horké :-)
Paní Šourková má problémy s otěhotněním. Pomůže jí je řešit:
1. MUDr. Dítě – urolog
2. MUDr. Zvědavý – proktolog
3. MUDr. Ptáček – gynekolog
4. MUDr. Veselý – patolog
Třeskutý humor autorům testů opravdu nechybí. Na tohle normální živý třicetiletý kantor, na SZŠ s třiceti sedmnáctkami ve třídě, nemá...
Okomentovat