Až dosud nebylo zcela jasné, jaký postoj administrativa prezidenta Obamy zaujme vůči vzdělávacím technologiím. Po svém loňském nástupu zaváděla hlavně opatření na záchranu bank a průmyslu, která se školství dotkla jen okrajově (viz Obamův stimul pro školy). V pátek 5. března 2010 však bylo hodně nejasností rozptýleno. Americké federální ministerstvo školství prostřednictvím tiskové konference pana ministra Arne Duncana zveřejnilo předběžný návrh nového Národního plánu pro vzdělávací technologie (National Education Technology Plan), který nejenže integruje využívání technologií do všech složek vzdělávacího systému, ale jde ještě dál. Navrhuje v souvislosti s technologiemi zavést bezprecedentní, někdy přímo radikální, změny školského systému.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
Souhlasím s panem Brdičkou, že plány podobného druhu musí být doprovázeny investicemi. Doporučil bych jít dokonce ještě dál a zvýšit podíl vysokoškoláků z 60 na nejlépe 110%! Obamovy plány splníme (i kdyby na chleba nebylo...). Je přece zcela nezbytné aby každý řemeslník nebo pokladní ze supermarketu měla vysoko školu. Co na tom, že takový člověk už potom instalatéřinu dělat nebude a u té pokladny také nebude stát. V USA je nahradí nelegálové z Mexika a pro nezaměstnané vysokoškoláky určitě Obama navrhne nějakou formu sociální podpory na evropské úrovni. Jak to ale bude dál (to se týká ČR i USA), zbude někdo, kdo bude pracovat? Každopádně nás, kteří to budou platit, je už teď málo.
Situace v americkém (nejen) vysokém školství není dobrá a Obama ji žene dál do katastrofických konců. Veřejné finance plynou na státní univerzity úrovně tříletých učňáků bez maturity. Pro příklad se třeba podívejte, koho přijímají některé kampusy California State University - třeba takové San Bernardino. Studenti se SAT kolem 1200 nejsou výjimkou (myslím nové SAT testy, skládající se ze třech částí po max. 800 bodech, aby nedošlo k omylu). Takovýto výsledek by, podle mého názoru, dosáhla po několikaměsíčním tréninku třeba i velká část lehce mentálně postižených absolventů zvláštních škol. Na těchto školách většina studentů neplatí žádné školné, naopak dostávají hrazené ubytování i stravování z velkého počtu sociálních stipendií. Počet takových vysokých škol roste. Mezitím se zoufale škrtají výdaje na výuku i výzkum na prestižních veřejných univerzitách typu UC Berkeley, UC Los Angeles nebo UC San Diego. Školné na těchto univerzitách, kam chodí převážně studenti z rodin patřících do střední vrstvy, neustále roste a ruinuje rodinné rozpočty. Pane Brdičko, doufám, že Obamy se Amerika zbaví co nejdříve. Pokud by to šlo, vemte si ho tam k sobě, strčte ho na ministerstvo třeba místo Kitzbergera a nevracejte ho zpátky. Děkuji.
Ano, bakalář je dnes na některých školách možná míň než matururant. Neříkám, že se mi to líbí. A netvrdím ani to, že cesta USA a potažmo celého světa vede k ideálním cílům. Trvám ovšem na tom, že nedělat nic, tj. nesnažit se ovlivňovat využití technologií ve školách, je velkou chybou, která se může v budoucnu vymstít.
Buďte si jist, že 40% populace bez VŠ bude na manuální práci v blízké budoucnosti stačit. Já spíše přemýšlím o tom, koho ona nevzdělaná většina, jak to můžeme sledovat u nás, volí!
A ještě jedna věc je důležitá! Ať chceme, nebo ne, úroveň vědy je v USA zatím pořád o hodně výše, než u nás. Nemůžeme si tudíž dovolit nesledovat, co dělají!
Není to první případ jednoduše pochopitelného ušlechtilého záměru, který se zadrhne na obrovské složitosti praktické realizace. V tomto případě bych viděl zádrhel hlavně na konci, nejen článku, ale i reálného procesu. Kompetence se většinou na rozdíl od pouhých znalostí testují daleko složitěji a obtížněji. Přitom ale s kvalitní "zpětnou vazbou" zdar celého systému stojí a padá. V průběhu procesu si můžete dovolit experimentovat a hledat nové cesty, když máte na konci (týdne, měsíce, semestru, ročníku...) sadu spolehlivých testů (v obecném smyslu tohoto slova), kterými zjistíte, zda dosahujete definovaných cílů.
Možná nemám nejčerstvější informace, ale myslím si, že i ve Spojených státech jsou od toho zatraceně daleko. A až si u nás začneme brát příklad, tak budeme v tomto ohledu začínat takřka od nuly. Mimochodem, v této oblasti bych viděl (místo budování portálů a různých aktivit v oblasti výukových materiálů) hlavní roli VÚP. Vyjdeme-li z toho, že cíl je definován až když jeho dosažení dokážu prakticky otestovat, resp. změřit, pak má před sebou v záležitosti RVP ještě "práce jako na kostele". Dalo by se říci, že z tohoto hlediska je s RVP na samém začátku.
koho ona nevzdělaná většina, jak to můžeme sledovat u nás, volí!
Volí vzdělané pitomce, kteří zapomenou na peníze pro invalidy a na zdanění svých výhod.
...tak by mě zajímalo, kde se vzala ta hrubka v citátu z Obamy... jestli za to taky nemohou ty technológie, které to blbě zkontrolovaly :-). 60% populace na VŠ znamená mimo jiné, že hrubky se budou vyskytovat ve veřejných textech častěji, neb rozložení schopností v populaci je prostě statisticky dáno, s tím VŠ nic neudělá. Zdá se vám, že jen tak rejpu a je to malichernost? Možná....
Prezident usa se nedopustil pravopisné chyby, ale spíš nevhodné anylýzy situace.
Vyzívat lze nudného řečníka z přednáškového sálu. Těžko se tím přinutí američtí hoši k vyvíjení a odhalování čehokoli.
I kdyby si ústa roztrhl.
http://bit.ly/cQodpo
Tu chybu beru na sebe. Když to dopisuju, většinou už skutečně zívám. Navíc, jako na potvoru, to kontrola neodhalí. Že by ty technologie opravdu všechno nezvládli? A není to náhodou malichernost? Vždyť dnes dělá hrubky skoro každý vysokoškolák, že?
Cituji: "Vždiť dnes dělá hrubki skoro každí visokoškolák, že?: Možná bi pomohlo jazik rodní zjednodušyt.
Pane BoBr,
a tu hrubku ve větě "Že by ty technologie opravdu všechno nezvládli?" jste vyrobil naschvál nebo jste zase zíval?
Zdeněk
Dobře, dobře, rozetnáte hrubky. Není v tom článku důležitého něco jiného? Zajímalo by mě, co si myslíte o záměrech americké vlády. Je to uvědomělé zvyšování inteligence američanů nebo způsob, jakým snížit nezaměstnanost?
dobře, rozetnáte hrubky
Až taková míra nedokonavosti zde není na místě. Správně mělo být
dobře, roztínáte hrubky
Záměry americké vlády jsou mi v tom to směru poměrně hodně ukradeny. Je to standardní proklamační kampaň v duchu nabubřelého "Tak a teď jsme na to konečně kápli, teď to půjde jak po másle. Ještě že jsme se toho chopili my."
To tu máme už nějakých sedmdesát let taky i se sovětskými vzory. Jinými slovy, nic nového.
Ještěže lidi dělají ty hrubky, je o čem psát, že?
VŠ jsem dokončil někdy před 25 lety, dělal jsem matfyz - učitelský, tedy nic humanitního, ale nepamatuji, že by někdo z mých spolužáků matfyzáků tehdy dokázal napsat text s hrubkami, jak se dnes děje docela často (rozhodně častěji, než by bylo záhodno). Beru to jako drobný indikátor kvality vysokoškolsky vzdělaného. Takže nejde o hrubku a odvedení pozornosti od tématu, ale o varovnou značku - pozor, buď neumí řádně gramatiku a jestlipak nemá také neznalosti i v odbornostech jemu příslušejících, nebo to prostě jen po sobě nepřečetl a je tak trochu flink a jestlipak také není flink i v odbornostech jemu příslušejících? A vůbec nejde o pana BoBra a jeho chybu, jemu bych to nevyčítal, kdysi jsem ho viděl a slyšel a jeho řeč měla hlavu a patu. Ale když se rozhlédnu po svých později graduovaných spoluučitelích, tak se mi někdy dělá trooooošičku nevolno z jejich jazykových kompetencí. Tak se nedivte, že mi i hrubka v textu publikovaném (= veřejném) něco málo o pisateli napoví (šmankote, teď abich to po sobě teda fakt pořádně přečetl!). Zdá se vám, že jen tak rejpu? Možná....
Okomentovat