Larry Cuban je profesorem pedagogiky na Stanford University v Kalifornii. Patří k nejznámějším kritikům nevhodné implementace technologií do vzdělávacího procesu, tj. k takzvaným techno-pesimistům (viz např. Jsou technologie pro výuku přínosem? nebo Encyclopaedia Britannica a škola 2.0). Své názory, ačkoli jsou často dosti tvrdé a někdy vysloveně provokativní, má podloženy dlouholetými praktickými zkušenostmi a skutečnými výzkumy realizovanými přímo ve školách. Jeho nejznámější knihou je Oversold and Underused: Reforming Schools through Technology z roku 2001, v níž se snaží na praktických příkladech ukázat, že dávat počítače do škol bez důkladné přípravy a systémové podpory jsou vyhozené peníze.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
dávat počítače do škol bez důkladné přípravy a systémové podpory jsou vyhozené peníze
Tuto větu navrhuji do kamene vytesat a ozdobit zlatou intarzí! :-)
Dávat počítače do škol jsou vyhozené peníze i s důkladnou přípravou, protože i ta dodaná příprava jsou vyhozené peníze. Zvláště pak, když záchody smrdí a střechou zatéká.
Efektivita různých centrálně státních dodávek hw, sw a školení "zdarma" je velmi diskutabilní (pamatujeme indoše v rámci sipvz). Jen ať si to každá škola pořídí sama podle potřeby a možností.
Lepší cedník než tunel.
Pravda, akce Indoš byla pěkná zhovadilost.
Dávat počítače do škol jsou vyhozené peníze i s důkladnou přípravou, protože i ta dodaná příprava jsou vyhozené peníze.
V tom případě zbývá jediné řešení: počítače i učitelé ze škol!
Nadávat na Indoš a SIPVZ patří jaksi k bontónu. Nemíním polemizovat o tom, zda tyto akce nešlo udělat lépe, levněji či efektivněji. Šlo.
Jen bych se rád zeptal, zda je tedy lepší současné NIC.
K článku pana Brdičky:
Koncept 1:1 bude nejspíš uskutečněn přirozenou cestou, kterou už naznačují současné Tablet PC či iPad.
Prostě časem většina z nás zamění poznámkový blok za lehký, přenosný počítač-komunikátor s dotykovou obrazovkou. (A někteří přitom budou dál psát do papírových bloků.)
Stane se to úplně přirozeně jako v současnosti nahrazujeme stolní telefony, telefonní budky, veřejné hovorny a telegramy pomocí mobilů a SMS. Mimochodem v konceptu 1:1,2 - máme-li věřit datům od operátorů.
Tlačit dnešní notebooky do škol mi přijde jako obrovské plýtvání peněz, pokud současně "záchody smrdí a střechou zatéká".
Nemluvě o tom, že je to podobné, jako kdyby chtěl někdo v roce 1990 urychlit vývoj a připravit žáky na budoucnost tím, že jim rozdá kufříkové telefony standardu NMT.
Nadávat na Indoš a SIPVZ patří jaksi k bontónu.
Dnes možná, pane poste.restante. Tenkrát to bylo docela o hubu.
Je-li nyní člověk peskován za výhrady k státním maturitám, za pár měsíců se patrně ocitne v hlavním proudu.
Pokud se svou exitenčně riskantní kritikou reformy školství vydržím ještě pár let, nejspíš budu opět bontóňákem.
Pokud se svou exitenčně riskantní kritikou reformy školství vydržím ještě pár let, nejspíš budu opět bontóňákem.
K čemuž Vám i sobě přeji hodně zdraví a výdrže. Už aby to bylo.
Zavádění ICT do škol je jednou ze současných trendů kurikulárního vzdělání. Důvodů je několik. Zaprvé slouží k propojování nabytých znalostí, ale především vedou k lepší absorbci znalostí.
Zadruhé je zde i aspekt aplikace ICT v běžném životě. A to je účel školy - připravit žáky do života, kde se s ICT budou hodně setkávat. Škola by tak měla dát základ informačních technologií každému žákovi, aby byl schopný se orientovat v dnešním světě. Proto považuji zavádění ICT do škol jako nutnost, bez ohledu na okamžitou zpětnou vazbu, neboť opravdové výsledky se poznají až časem, resp. se nemusí ani poznat. Hlavní je ten základ mít!
Okomentovat