Rath: Státní maturity jsou podvodem na občanech

úterý 26. ledna 2010 ·

Podle středočeského hejtmana Davida Ratha (ČSSD) jsou státní maturity chystaným podvodem na občanech a absolutně nepřipravené. Nejlepší by bylo je znovu odložit o několik let, ne-li rovnou zrušit, řekl Rath v pondělí novinářům.

13 komentářů:

Simona CARCY řekl(a)...
26. ledna 2010 v 6:29  

Jistou dobu jsem skutečně váhala (asi tak před rokem), jak se dívat na státní maturity. Teprve nyní jsem ale získala jistotu, že to zřejmě je cesta správným směrem. Zejména po té, kdy je jako svou volební polívčičku začal zcela bez informací populisticky dehonestovat David Rath. Další z těch povolaných, kteří se vyjadřují rádi ke všemu bez ohledu na fakta. Pokud to tedy Rath napadá, je to jistě dobré!

Anonymní řekl(a)...
26. ledna 2010 v 6:49  

Neouhlasím. Pan doktor, hejtman a poslanec Rath je bezva člověk. Je hezkej, chytrej, oblíbenej, má dvě ženy (to nevim, jak to chudák dělá) a má sociální cítění. To hlavně. Dokonce i státní bezpečnost si ho onehdá nemohla vynachválit. Sice kecá do všeho, ale to nepadá na váhu. Akorath je nutné si dát bacha, abyste pana Ratha nepotkali na silnici. To by bylo vážnější, neb srážka s blb---
Znáte to, ne?

Anonymní řekl(a)...
26. ledna 2010 v 6:56  

Dokud se ke státním maturitám nevyjádří předseda strany Jirka Paroubek, není pro nás žádný předchozí názor směroplatný.
Bratři a sestra, nazdar!

Anonymní řekl(a)...
26. ledna 2010 v 7:54  

A co testy Scio v devátých třídách?Každý deváťák ví,že se dostane na jakoukoli školu s maturitou.Ale alespoň bude mít někdo kšeft.

poste.restante řekl(a)...
26. ledna 2010 v 8:16  

Dlouhá léta jsem byl zastáncem státních maturit. Do jisté míry jsem jím doposud. Stále si totiž myslím, že maturita by měla být státem garantovanou zkouškou, která bude opravdu garantovat určitou vzdělanostní úroveň absolventa.

Rozhodně ale nejsem zastáncem toho paskvilu, který opustil brány MŠMT.

JEDINÝM výsledkem současných státních maturit budou totiž naprosto nesmyslně vynaložené peníze. O nervech a zbytečné práci učitelstva nemluvě.
Jako poplatníci jen zaplatíme za cca čtvrtmiliardy ročně pár spoluobčanům vytištění papíru, který přitom negarantuje absolutně nic.
Umím si představit mnohem lepší použití zmíněných peněz.


P.S.: Simono, závidím Vám Vaše jednoduché myšlení. Prostě si přečtete, co říká Rath a máte hned opačný názor. Jak prosté.
Osobně se dívám spíše na obsah argumentů. Považuji-li je za správné, pak je přijmu a je mi vcelku jedno, pokud je použil člověk, kterého jinak moc neberu. Ono i to slepé kuře občas trefí správně a i hlupák může zaslechnout a zopakovat moudrou myšlenku ....

Luděk Blaha řekl(a)...
26. ledna 2010 v 10:54  

JEDINÝM výsledkem současných státních maturit budou totiž naprosto nesmyslně vynaložené peníze.

Jen bych rád připomněl, že žádné současné státní maturity nejsou, kdežto vynaložené peníze už ano.

závidím ... jednoduché myšlení ... si přečtete a máte hned opačný názor

Měl jsem kolegu, řediteluje kdesi na ministerstvu, a ten když o někom řekl, že jej nějak nemá rád, měl jsem jistotu, že dotyčný je vysokých odborných i lidských kvalit.

poste.restante řekl(a)...
26. ledna 2010 v 14:29  

Luděk Blaha:
"současné státní maturity" je samozřejmě textová zkratka. Vhodnější by nejspíš bylo "budoucí státní maturity, realizované v současnosti prasácky řízeným projektem, podle v minulosti schváleného a několikrát předělaného zákona". Ale zdálo se mi to moc dlouhé. :-)

Stran vynaložených prostředků máte pravdu. Je to vždy těžké dilema, zda je lepší investované zdoje odepsat, či nikoliv.
Vzpomínám si na jeden projekt, jehož jsem se účastnil v dobách mého působení v průmyslu. Šlo tenkrát o nasazení nového systému IT. Smlouva podepsána, provedeno školení klíčových užvatelů (key-users). Teprve pak se podařilo nasbírat dostatek argumentů vůči vedení společnosti, což vyústilo "odstřelením" celého projektu. Ztráty nemalé, ale dodnes to považuji za velice moudré rozhodnutí.
Upřímně si kladu otázku, zda projekt státních maturit v tomto nastavení je ještě "zachránitelný". Z mně dostupných informací jsem nabyl dojmu, že špatně je celá koncepce. Ale připouštím i možnost svého omylu. (Což mimochodem většina zastánců ani odpůrců nečiní.)

Stran jednoduchého myšlení ...
Já vím, máte pravdu. Také znám lidi, kteří pokud někoho odsuzují, znamená to, že dotyčný je téměř dozajista slušný člověk. Přesto:
1. Dr. Ratha si, dle mého, ČSSD pěstuje podobně jako některé kluby v NHL hráče-bitkáře. Prostě existuje skupina voličů, které Ráth oslovuje a tak to asi socdem za ty jeho úlety stojí. Osobně si myslím, že dělají chybu, protože mnohem větší skupinu voličů odradí. Ale to je jejich problém.
2. Ratha považuji za demagoga, který své názory upravuje podle potřeb. Mám problém věřit člověku, který jako předseda LOK horoval pro poplatky a spoluúčast pacientů. Možná zázračně prozřel, jako apoštol Pavel-Saul, když dnes hlásá opak. Možná.
Výše uvedené výhrady ovšem nemají vliv při posuzování extempore, kdy jej zezadu a bez varování napadl M. Macek. Možná si to tenkrát Rath od Macka zasloužil, ovšem čestný muž si stoupne nepříteli tváří v tvář.
3. Bez ohledu na to, co si o konkrétních lidech myslím, vždy nejprve poslouchám, co říkají a až pak vyslovím svůj odsudek.
Uvedu na příkladu: Republikán Sládek byl bezesporu demagog. To ovšem nemění nic na faktu, že v mnoha věcech měl pravdu.

Proto opravdu upřímně závidím lidem, kteří mají vždy ve všem jasno. Oblečou si tričko se správným nápisem a vyhledají prapor příslušné barvy, jenž třímá v rukou neomylný vůdce.
Nemusí se trápit pochybnostmi jako já. Nemusí vážit slova a skutky, ani vybírat menší zla s vědomím možných důsledků. Jejich jednodušší život jim závidím, ale sám bych si ho zvolit nemohl.

4. Ale aby bylo úplně jasno, Simonu CARCY za takto jednoduše uvažujícího člověka rozhodně nepovažuji. Z mé strany šlo spíše o takové rýpnutí, které se nebojím označit za přátelské.

Anonymní řekl(a)...
26. ledna 2010 v 19:21  

Ono i to slepé kuře občas trefí správně a i hlupák může zaslechnout a zopakovat moudrou myšlenku ....

Poměrně výstižně, poste.restante, jste vystihl obsah většiny svých příspěvků...

poste.restante řekl(a)...
26. ledna 2010 v 20:50  

Anonymní 26. ledna 2010 19:21:
... i hlupák může zaslechnout a zopakovat moudrou myšlenku ....
Poměrně výstižně, poste.restante, jste vystihl obsah většiny svých příspěvků...


Dovolte mi, abych se ohradil.
Většinu svých hloupých myšlenek jsem vymyslel zcela sám. :-)
A pokud uvádím myšlenky jiných, vždy se snažím uvést zdroj. Chlubit se hloupostí i moudrostí jiných mi přijde nepatřičné.

Jen tak mimochodem. Nechcete se podepisovat nějakou přezdívkou? Víte, když už mne někdo nemá rád, tak bych s ním rád komunikoval napřímo.

Anonymní řekl(a)...
26. ledna 2010 v 22:06  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
26. ledna 2010 v 22:07  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
26. ledna 2010 v 22:08  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
28. ledna 2010 v 14:38  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.