Pedagogicky orientovaná evaluační kritéria týkající se vzdělávacích zdrojů na internetu

čtvrtek 14. ledna 2010 ·

Online databáze se vzdělávacími zdroji určené pro potřeby základních škol vyžadují objektivní vyhodnocení poskytnutých informací, které pro žáky představují prvotní surovinu poznání a základnu bádavého zkoumání světa. Vyhodnocení zdrojů je totiž zásadní pro vyvíjení takových databází, které mohou sloužit jako kvalitní úložiště výukových materiálů určených pro učitele a žáky.


V tomto kontextu byl v Řecku na Egejské univerzitě uskutečněn projekt, na základě kterého byl vypracován rozsáhlý seznam kritérií pro hodnocení webových vzdělávacích zdrojů vycházející ze studie vypracované učiteli a studenty třetího cyklu. V tomto článku prezentujeme přehled evaluačních kritérií a sledovanou metodologii.

V naší práci se orientujeme na procesy učení a výuky a zkoumáme hodnocení na základě pedagogického přístupu a didaktické teorie médií. Proto webové zdroje umožňující aktivní učení využitím různých multimediálních prvků jsou považovány za kvalitní obsah. Zaměřujeme se na procesy učení a výuky, přičemž kvalitu chápeme jako potenciální vzdělávací hodnotu obsahu.

V naší studii jsme došli k závěru, že spíše, než abychom usilovali o adaptaci evaluačního modelu „univerzální“ kvality, který je každopádně neaplikovatelný na všechny zájmové oblasti z důvodů obrovského množství různorodých informací na internetu, je lepší používat evaluační modely vlastní každému oboru (např. vzdělávání, ekonomika, kultura apod.) po celou dobu životního cyklu obsahu.

Mimo jiné se v tomto článku zabýváme některými zajímavými zjištěními ohledně postojů a multimediálních kompetencí vyučujících, a to na základě výsledků z průzkumu cílených skupin.

Autoři:

  • Alivizos Sofos, Assistant professor, University of Aegean
  • Apostolos Kostas, PhD candidate student, University of the Aegean

Převzato z portálu www.elearningpapers.eu.

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.