Michal Marád: Jednotné zkoušky z informatiky jako součást ruské maturity

čtvrtek 21. ledna 2010 ·

Státní maturitní zkoušky nejsou centrem pozornosti jen u nás. Jejich zavádění souvisí s celosvětovou snahou o objektivní hodnocení výsledků vzdělávání. Očekává se, že srovnatelné výsledky všech absolventů pomohou zvýšit prestiž této zkoušky a že její výsledky budou využitelné též jako jedno z kritérií přijímacího řízení na vysoké školy. V mnoha zemích již jsou zkoušky odpovídající naší maturitě zadávány a vyhodnocovány plošně – ať už externě či centrálně. Někde se už celá maturita dělá na počítači (viz Dánská maturita vyžaduje přístup na web). I u nás se předpokládá, že státní část zkoušky bude mít jednotné zadání (s možností volby úrovně obtížnosti) a výsledky budou hodnoceny u všech stejnou metodikou. Ve volitelném bloku nového modelu maturity se připravuje i koncepce zkoušky z předmětu informatika – zatím bohužel bez přímé návaznosti na jiné předměty.

11 komentářů:

Luděk Blaha řekl(a)...
21. ledna 2010 v 0:49  

Snad bych se ani nedivil, kdyby bratři přišli
s sámym balšim ekzámenom zrelosti v mire.

Anonymní řekl(a)...
21. ledna 2010 v 9:09  

Konečně začíná být zpravodajství internetového občasníku Učitelský pomočník alespoň trochu objektivní a vyvážené.

Anonymní řekl(a)...
21. ledna 2010 v 10:27  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
21. ledna 2010 v 18:45  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
21. ledna 2010 v 19:10  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
martin Rusek řekl(a)...
21. ledna 2010 v 19:53  

Vážený "kritiku", nemyslím si, že si Učitelský spomocník zaslouží jakoukoli, rádoby vtipnou, hanlivou přezdívku. Jedná se přece pouze o snahu informovat veřejnost o dění ve světě na poli ICT ve vztahu k výuce. Čtenost článků mi dává za pravdu v tom, že lidé o podobné informace zájem mají.
Zpravodajství se Vám nezdá vyvážené. Máte pravdu, že většina zdrojů pochází z euroamerických kruhů. Mnoho-li inovativních myšlenek směřovaných celému světu pochází z východu? Kolik lidí vládne jazykovou vybaveností způsobilou k překladu původního zdroje, dokud je ještě novinkou?

Realizovat se v komentářích je jistě uspokojivé, což takhle zkusit to při autorské práci a třeba na Spomocníkovi, pomozte nám ho prosím vyvážit!

Anonymní řekl(a)...
21. ledna 2010 v 20:42  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
21. ledna 2010 v 21:36  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 17:52  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 17:56  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
25. ledna 2010 v 4:04  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.