Jiří Paroubek: Kdo chce „otrávit“ učitele?

sobota 23. ledna 2010 ·

Na počátku devadesátých let přestalo školství konkurovat soukromému sektoru. Mnozí a často nejschopnější učitelé odešli k zahraničním firmám, stali se bankovními úředníky nebo zakládali vlastní podniky. Z učitelů vysokých i jiných škol pochází dnes část elity našeho manažerského stavu.
Z článku na blogu autora na zpravodajském portálu Aktualne.cz vybíráme:

Vládní představitelé také tvrdí, že mzdy učitelů vylepší peníze z evropských fondů. Kdyby se někdy trochu zajímali o čerpání evropských peněz, věděli by, že peníze z EU nejsou použitelné na běžné mzdové a provozní náklady.


Korunu vládní argumentaci nasadil sám předseda vlády. Bezelstně vyhlásil, že vláda přece o mzdách učitelů nerozhoduje. Pane premiére, rozhoduje. Zkuste si někdy přečíst státní rozpočet. Budete se divit, najdete tam položku mzdy učitelů. Pokud by vás to zajímalo, tak odpovědnost za učitelské mzdy vsunul do vládní agendy známý levicový tyran T. G. Masaryk.

Poznámka redakce: Jiří Paroubek se zřejmě mýlí: v projektu EU peníze školám je možné použít grant i na mzdy, nejde samozřejmě o tarifní mzdy či odměny, ale o odměnu za práci navíc například v dělených hodinách.. 

44 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
23. ledna 2010 v 22:00  

Správný název výňatku by měl znít "Koho chce otrávit Jyrka Paroubek?". Nejvíc otravná je malá pravdivost jeho úvah, jak již připomněla i redakce. Ale Jyrkovi o pravdu opravdu nejde. Hlavně, že naštve co nejvíc voličů a jejich hněv obrátí proti svým politickým soupeřům. Laciný populista otravuje už i Českou školu, je to opravdu potřeba?

Anonymní řekl(a)...
23. ledna 2010 v 22:05  

18.09.2007: Kdo chce „otrávit“ učitele?

Ano, Váš laciný populista objevil Českou školu, po dvou a půl letech... :-)

Anonymní řekl(a)...
23. ledna 2010 v 22:39  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
23. ledna 2010 v 22:39  

"Poznámka redakce: Jiří Paroubek se zřejmě mýlí: v projektu EU peníze školám je možné použít grant i na mzdy, nejde samozřejmě o tarifní mzdy či odměny, ale o odměnu za práci navíc například v dělených hodinách.. "

A kolik takových grantů projde, kolik hodin a bezesných nocí učitelé tráví nad jejich přípravami bez vidiny realizace a posvěcení nějakého blba v komisi, která tomu nerozumí a přihrává malou domů? Z tohoto pohledu je energie, potažmo tedy čas a úsilí do získání grantu vložené několikanásobně vyšší, než jakýkoliv příjem z toho plynoucí. A to úsilí jde na úkor času, který by člověk mohl věnovat třeba sobě, rodině, nebo i dětem ve škole. Projekt je dnes kouzelné slůvko, kterým se měří kvalita školy, každá škola projektuje, ale na Krajích už dávno mají jasno ještě předtím, než je projekt předložen, jestli projde nebo neprojde dál, bude prioritní / nebude prioritní, ale projekty se psát musí. Asi tak jeden z pěti projektů má šanci na úspěch a té agendy a zodpovědnosti kolem toho by se dalo přirovnat k řízení malého podniku - a považte, při normálním pracovním úvazku, kdy kupodivu ještě musíte učit, to je, panečku. Milá redakce, o tom, jak se zadávají, schvalují a realizují projekty víte velké kulové, nevím, kolikrát jste si to zkusili, já již mnohonásobně a jen několikrát s úspěchem, byť nápady jsou stále stejné. Jak pana Paroubka nemusím a byť třeba nedohlédl všech zákoutí svého výroku, tak bohužel musím dát za pravdu jemu, ne vám. Samozřejmě není projekt OP VK (o tom se tu asi bavíme jako EU peníze školám) jako ROP NUTS, a není grant jako grant, ale učitelé dělají práci úředníků a manažerů s vidinou úspěchu nulovou a za děkuju pěkně - v předklonu a pomalu již automaticky. Prostě nemáte pravdu. Zkuste si to někdy při plném úvazku menežovat projekt v rámci OP VK, ony by vás ty řeči přešly.

Anonymní řekl(a)...
23. ledna 2010 v 22:54  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
23. ledna 2010 v 22:55  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
portál pro základní a střední školy řekl(a)...
24. ledna 2010 v 5:32  

O projektech toho ví redakce hodně, ať už z vlastní zkušenosti nebo i z komunikace se čtenáři. Projekt EU peníze školám se od dosavadních projektů v OP VpK či ROP zásadně odlišuje, takže vaše reakce je zcela nesmyslná.

Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 8:58  

Redakce - to myslíte vážně? Nejsou náhodou tedy peníze, o kterých hovoříte vy, čistě jen pro ZŠ? Opravte mne, prosím, ale existuje nějaká možnost, jak by se k nim dostaly třeba SŠ? Omluvte prosím mou neznalost, ale já si jako SŠ pedagog dokáži sáhnout jen na OP VK a ROP NUTS v rámci toho, co sám vymyslím - ne šablonově. Jak se mohu dostat k těm penězům, o kterých tvrdíte, že jejich dosažení je jinak nastavené, i na SŠ. Pokud ne, pak je váš příspěvek nesmyslný, protože se zase bavíme jen o jedné sortě škol ne o školství obecně, takže by pan Paroubek měl zase pravdu (částečně) a váš příspěvek by nebyl úplně košér. Že peníze EU školám patří do kategorie OP VK je zcela zřejmé, jen někdo nastavil pravidla trochu jinak, aby byly jen unifikované šablony a jen se do nich vyplnil nápad a podpis, nicméně, já se ptám, je toto určeno pro všechny školy? Co třeba školy v Praze? Nejsou z toho náhodou vyloučeny? Nejsou z toho náhodou vyloučeny SŠ? Rád se nechám poučit. Prozatím vaši reakci, dokud mi to neobjasníte, beru jako plácnutí do vody a mlžení. Pakliže mi dokážete opak, jsem připraven to vzít zpět a omluvit se. Prozatím tvrdím, že tyto peníze nejsou určeny všem a tudíž mě to jako zaměstnance SŠ vůbec nezajímá a stále stojím za výrokem pana Paroubka. Na závěr jen dodat, že toto není systémové řešení, ale alibismus ze strany MŠMT - tady máte lejstro, vyplňte si, dokud máte možnost, příště nebude. Pan Peroubek to měl formulovat jinak... peníze z EU nejsou použitelné na běžné mzdové prostředky všem školám plošně ve stejné míře a podle stejných pravidel. Jinak je asi pravda, že některým, v určitý okamžik, se dá přilepšit i na mzdy a kupodivu i bez nějaké velké práce. Mýlím se? Připomíná mi to vtip, "Na celém území Slovenska je masných výrobků dost, nástěnka je putovní".

portál pro základní a střední školy řekl(a)...
24. ledna 2010 v 9:55  

Mění to snad něco na věci? Systémové řešení PSP včetně Jiřího Paroubka nepřipravuje a nikdy nepřipravovalo. Z ESF se skutečně vylepší mzdový fond alespoň mimopražských ZŠ. A dotyčným ředitelům a učitelům z nich je srdečně jedno, jestli jde o "běžné mzdové a provozní náklady" nebo ne. Ano, je to nesystémové, ale například ministryně Buzková nepřipravila.

portál pro základní a střední školy řekl(a)...
24. ledna 2010 v 9:56  

Vypadlo mi v poslední větě " nic podobného pro školy"

Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 11:56  

Mění to na věci to, že se k těm pěnezům nedostanu, tedy jako kdyby nebyly, čili jeho názor sdílím, toť z mého úhlu pohledu vše. Šance na čerpání peněz z EU v rámci školství nejsou stejné a o to asi šlo. Dále otázka zní, jestli paní ministryně v té době vůbec mohla něco takového připravit. Každé řešení je době poplatné a ono to její ministrování už je to nějaký pátek pryč (2002-2006). Do EU jsme vstoupili zhruba v polovině roku 2004, jestli mě paměť neklame, moc šancí něco takového připravit neměla, ale budiž. Oba dva již pouze spekulujeme, co by, kdyby... Samozřejmě kolegům ze ZŠ přeji, aby si přilepšili, prosím, o tom žádná (co si o tom myslí učitelé ZŠ v Praze nevím, ale asi nadšeni nebudou). Ale zlobí mě, že po ZŠ se chce vyplnit formulář a po SŠ tvrdě makat a vymýšlet, zdůvodňovat a stejně je to k...

Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 12:15  

Ublížený, samolibý a bolestínský středoškolský pedagogu. Možná by ti pomohlo vybírat 30 Kč od žáka jako regulační poplatek, aby se moc nevzdělával. Nebo se zeptej u Dobšíka, jestli nemá volný flek cestou na úřad práce. Jiné cesty pro tebe nevidím.

portál pro základní a střední školy řekl(a)...
24. ledna 2010 v 12:16  

1. Za paní ministryně Buzkové byl z velké části promarněn OP Rozvoj lidských zdrojů období 2004-2006 v objemu 422 429 515 EUR.

2. OP Výzkum a vývoj pro inovace období 2007 - 2013 byl z velké části připraven za ministryně Buzkové.

Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 13:06  

anonymní z 24.1. 12:15:
Pardon, ale musím to říct, ty jsi ale blbec. Takhle bych ošacoval zase já tebe, když už jsme u toho tykání. Nejsem ani ublížený, ani samolibý, a už vůbec ne bolestinský. To může napsat jenom někdo, kdo sedí na řiti, nikdy nic kloudného nevymyslel a závidí, když někdo udělá práci za něj a ještě mu strčí prachy pod nos. Jeden tady napíše, že se snaží pro školu něco dělat, že to stojí čas a výsledek nejistý, shání prachy pro školu kde se dá, pak někdo napíše, že to školy vlastně dostávají za nic - skoro automaticky (a když se ozvu, že to není zase až tak pravda a že ne všechny) a hned a já jsem bolestinský, si to trochu srovnej v hlavě. Tady vůbec nejde o mě, tak se hoď do klidu.

redakce:
v případě bodu jedna chápu vaše žehrání na ministryni Buzkovou, v případě bodu 2 už méně.

Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 13:22  

Ještě bych chtěl dodat jedno. To, že jsem napsal, že na ty peníze nedosáhnu bylo myšleno v kontextu toho, že jako jeden z mála tvořících ve škole projekty nemám šanci na "EU peníze školám" ve středoškolsém prostředí cokoliv napasovat.

Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 13:31  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 14:10  

Uniká mi, proč na tak kvalitním webu jako je Česká škola, je zveřejněn text ze září 2007 bez upozornění na tento fakt. Že by okurková sezóna ve školství (cha, cha).

Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 15:37  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Simona CARCY řekl(a)...
24. ledna 2010 v 16:13  

Pozornému diskutérovi z 14:10 neuniklo datum v záhlaví vůdcova blogu. Ano nebojme se to tak nazvat. Vždyť to právě dokazuje, jak jsou myšlenky milovaného vůdce nadčasové a stále platné. A v souznění s jedním dnešním diskutujícím u jiného článku mi nezbývá, než se zeptat také Qui bono? Nic se neděje bez příčiny. To nejsou zimní okurky. Co to je, Česká školo?

Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 17:35  

To mi opravdu uniklo...v tom případě je to hnus, protože poznámka redakce se vztahuje k akci EU peníze školám, která v době sepsání článku p. Paroubkem nebyla na stole (i když ČS bude argumentovat, že už před rokem 2006 MŠMT tuto akci připravovalo, nicméně nebyla na pořadu dne). A já vůl řeším obsah a na datum se nepodívám. Musím konstatovat, že mě ČŠ opravdu nachytala. Tímto beru všechny své argumenty zpět, protože tady ve skutečnosti není na co reagovat.

Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 17:40  

Kdybyste četl diskusi o začátku, tak jste to věděl už včera večer :-)


18.09.2007: Kdo chce „otrávit“ učitele?

Ano, Váš laciný populista objevil Českou školu, po dvou a půl letech... :-)

23. ledna 2010 22:05

Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 17:58  

Abych řekl pravdu, tak mi to hned nedocvaklo, protože jsem četl jen příspěvěk na ČŠ a reakci ČŠ na něj. Kdybych četl i ten blog, asi by mě to trklo. Už se stalo.

poste.restante řekl(a)...
24. ledna 2010 v 20:13  

Tak moment.
Abychom si to ujasnili.
Pane Wagnere, nedá mi to se nezeptat. Kdo umístil výňatek z tohoto starého Paroubkova blogu na web Česká škola a z jakého popudu?
Byl to někdo z ČSSD, nebo snad její předseda osobně?
Anebo jde o aktivitu redakce České školy?
O motivech (a skutečných motivech)se pak lze jenom dohadovat, protože pochybuji, že by nám byly sděleny otevřeně.

Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 21:07  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 21:49  

Myslim, ze nekteri fanaticti zastanci jedine a modre cesty ke svetlym zitrkum ztraceji nervy. Predvolebni preference jim klesaji. Tomu se da leda smat. Podobni fanatici obtezuji na idnesu. Nejvice smesne je to, ze to jsou zacasto jen pozy, delaji je ti, co se mylne domnivaji, ze patri k tem hornim 10 tisicum, pritom to jsou lide, kteri na modrem lisu neprosperuji a nemaji z neho zadne osobni vyhody. Je to absurdni prilnuti, fanaticke, citove, iracionalni. Ano, casto se rekrutuji z ucitelskych rad, cili modre ucitelske socky, o to vetsi paradox :-)

Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 22:05  

To je zajímavá myšlenka, a až na poslední větu by se dalo říci, že jste v celku normálně uvažující člověk. Bohužel jste si to poslední větou naprosto pokazil. Vedete si nějakou statistiku o počtu modrých učitelských socek nebo jste jen další dojmolog? Jestli si ale myslíte, že s oranžovými sockami to vyhrajeme, tak nechci vidět vaše vystřízlivění. Ještě jeden postřeh - nemohu si pomoci, ale ona modrá strana slovo socka v názvu nemá, narozdíl od jedné oranžové - volné jsou mi ale obě dvě. A propos, už jste viděli, jak se baví anonymní s anonymním? Dobrá schíza.

Simona CARCY řekl(a)...
24. ledna 2010 v 22:09  

Podstatné je, že každej z nich má pásku na jiném oku, než ten druhej... :-)

Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 22:23  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2010 v 22:34  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
25. ledna 2010 v 3:48  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
25. ledna 2010 v 9:11  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
25. ledna 2010 v 9:19  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
25. ledna 2010 v 9:28  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
25. ledna 2010 v 10:12  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
25. ledna 2010 v 23:05  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
26. ledna 2010 v 18:11  

Tak dozvíme se už konečně, kdo nás tu chce otrávit?

Anonymní řekl(a)...
26. ledna 2010 v 21:32  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
27. ledna 2010 v 19:16  

Takže, nedozvíme, děkuji vážené redakci za vysvětlení nesmyslného příspěvku.

Anonymní řekl(a)...
29. ledna 2010 v 19:06  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
29. ledna 2010 v 21:48  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
29. ledna 2010 v 21:48  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
30. ledna 2010 v 13:14  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
30. ledna 2010 v 13:15  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
31. ledna 2010 v 10:30  

Vážený pane Wagnere,
mohl byste odpovědět na otázku, proč byl tento starý příspěvek zveřejněn na České škole nyní? Diskuzi bezpochyby sledujete, když odebíráte příspěvky jako na běžícím pásu. Věnujte tedy nám, čtenářům, několik písmenek. Děkuji Vám za odpověď, pevně věřím, že se dočkáme...

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.