Již třetím rokem je Gymnázium Hladnov, Slezská Ostrava, zapojeno do sítě center a pracuje jako Informační centrum Moravskoslezského kraje. Konference „Prameny tvořivosti“ organizovaná dne 13. 11. 2009 Gymnáziem Hladnov, Slezská Ostrava, byla svým obsahem v České republice ojedinělá. Nesla se v duchu motta, citátu prof. PhDr.Karla Rýdl CSc.: „Jak dlouho ještě budeme dnešní děti učit ve včerejších školách předvčerejšími metodami pro zítřek?“a konala se na počest Evropského roku tvořivosti a inovace, vyhlášeného EU.
Především však bylo cílem ukázat, že v Moravskoslezském kraji jsou tvůrčí a kreativní učitelé ochotni sdílet své materiály a podělit se o své zkušenosti. Hlavní částí konference byl totiž již 2. ročník soutěže ORIGIN, soutěže o nejlepším elektronický výukový materiál z autorské dílny učitele. Záštitu nad soutěží si vzala Jednota školských informatiků a odborným garantem byl PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D., VÚP Praha.
Konferenci uvedl ředitel školy Mgr. Daniel Kašička. Jako host vystoupila náměstkyně hejtmana MSK Mgr. Věra Palková.
Stěžejní referát „Tvůrčí učitel – tvůrčí žák“ přednesl Ing. Milan Hausner, ředitel ZŠ Lupáčova, Praha 3. “Rosteme a měníme se aneb rvp.cz v novém“ byl příspěvek PhDr. Ondřeje Neumajera, Ph.D. a velmi emotivně působivý závěrečný příspěvek „Škola 21“ patřil Ing. Bořivoji Brdičkovi Ph.D., PdF UK Praha.
Hlavním programem konference bylo finále soutěže ORIGIN. Organizátor soutěže, Gymnázium Hladnov, Slezská Ostrava, ve spolupráci s KVIC, Nový Jičín, si kladl za cíl oslovit tvůrčí učitele všech ZŠ a SŠ v Moravskoslezském kraji, umožnit jim prezentovat své výukové materiály i metody a formy využití ve výuce a porovnat je, jako i své prezentační schopnosti, s kolegy z jiných škol.
Podle slov předsedy poroty Milana Hausnera nebylo rozhodování jednoduché.
Porota udělila cenu „Za zvláštní přínos v propagaci MSK mezi žáky“ Mgr. Petře Huskové a Mgr. Dagmar Machálkové za materiál „Putování s Pepíkem“.
Cenu diváka získal Mgr. Marin Vonášek s prací Světová válka.
3. místo si bezpochyby patřilo soutěžní práci „V naší škole straší“ od Mgr. Hany Dobrozemské.
2. místo zaslouženě obdržel Mgr. Martin Vonášek a jeho výukový materiál „Světová válka“.
Vítězem se stal Mgr. Tomáš Kopec díky výukovému objektu „Matematika bez učebnic a sešitu“.
Všechny finálové práce i fotogalerii si můžete prohlédnout na http://www.hladnov.cz/index.php?stranka=356.
Na závěr bych chtěla poděkovat všem sponzorům, bez kterých by nebylo možné konferenci ani soutěž zrealizovat, jedná se o Profimedia s.r.o., Terasoft a.s., BSP Multimedia s.r.o.
Dagmar Kocichová
Konference „Prameny tvořivosti“ a soutěž „ORIGIN“
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
19 komentářů:
"Nová Amerika" byla objevena, kdy nastane osídlování "divokého" západu ? Tedy jinak, poplácáme se po zádech, udělíme si diplomy ?! Jistě - vývoj v českém školství pokračuje a řekl bych i správným směrem. Jsou tady však nedobytné pevnosti - SOŠ. Tady se skutečně učí stejně jako před 150 lety ??!! Tady se , až na vyjímky, ledy nehnuly!!!
Moderní výukovou metodou NENÍ to, že se telefonní seznam "plžů, mlžů, hlavonožců" učí pomocí zábavných osmisměrek promítaných na interaktivní tabuli!!! Není!!!
Bohužel, přesně takhle mnoho z prezentovaných prací vypadá: Otřesně školometské, bazírující na pojmech, pouze zabalené do blikajícího hávu počítačové prezentace.
Vzkaz pro Petra Antoše, autora prezentace o Austrálii: ta skála uprostřed Austrálie se jmenuje Ayers Rock. Za tohle jste dostali zaplaceno a prezentujete to? Neuvěřitelné!!!
Váš přítel Monk.
Podíval jsem se na fotky z konference. BoBr se tam pořádně rozjel:-)
Kde bych si, prosím, mohl přečíst
„Tvůrčí učitel – tvůrčí žák“ Milan Hausner,
“Rosteme a měníme se aneb rvp.cz v novém“ Ondřej Neumajer,
„Škola 21“ Bořivoj Brdička.
Skutečně obdržel Mgr. Martin Vonášek 2. místo ZASLOUŽENĚ? Trochu mě to vyděsilo - v pracovním listě je totiž několik pravopisných i jiných chyb, což by se podle mého v oceněné práci stát nemělo - např. nejúčinější, niky (patrně nikdy), vyplívají...Další chyby jsou i v kompetenčním listě...
Autor referátu z průběhu konference „Prameny tvořivosti“ zapomněl uvést, že odborný garant PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D. zaslal pozdravný dopis http://bit.ly/5AOfMa v kterém jménem všech tvůrčích a kreativních učitelů nabízí panu prezidentovi k přečtení příspěvky z konference.
Tolik na vysvětlenou pro kolegu Blahu, aby pochopil, proč nemohly být příspěvky zatím zveřejněny.
Omyl, pane kolego, nejednalo se o dopis obsahující zdravici, ale o dopis zvací:
Vážený Baracku Hussajne,
s vědomím plné odpovědnosti za naše rozhodnutí se na Vás obracíme s následujícím prohlášením. Naše v podstatě zdravé polistopadové školství, náprava chyb a nedostatků minulosti i zavádění RVP a ŠVP do pedagogické praxe se vymykají postupně VÚP z rukou. Pedagogický odborný tisk, školní rozhlas a internet, které jsou prakticky v rukou neinovativních a zcela netvůrčích učitelů, ovlivnily veřejné mínění natolik, že se do každodenního života našich škol začínají, nyní bez odporu veřejnosti, zapojovat antikreativní živly nepřátelské MŠMT. Rozněcují vlnu antireformního šovinismu a vyvolávají protinovomaturitní psychózu.
Náš kolektiv pracovníků VÚP se dopustil řady chyb. Nedokázali jsme správně obhájit a realizovat kurikulární reformu českého školství, především principy implementace školních vzdělávacích programů. Vedení ústavu už není dále schopno úspěšně se hájit před útoky proti reformě, není s to organizovat proti antikreativním silám ani ideologický, ani odborný odpor. Sama existence nové maturity v naší zemi je ohrožena. Represivní prostředky MŠMT v naší zemi jsou nyní už do značné míry ochromeny. Antikreativní síly vytvořily příznivé podmínky pro zachování stávajících učebních osnov.
V této těžké situaci se obracíme na vás, inovativní a proreformní americké učitele, s prosbou o poskytnutí účinné podpory a pomoci všemi prostředky, které máte k dispozici. Jedině s vaší pomocí lze dostat české školství z hrozícího nebezpečí předreformní stagnace.
Uvědomujeme si, že Vás tento poslední krok k ochraně kurikulární reformy českého školství nebyl snadný. Proto budeme ze všech sil bojovat vlastními prostředky. V případě, že by však naše síly a prostředky byly vyčerpány nebo nepřinesly pozitivní výsledky, považujte toto naše prohlášení za naléhavou prosbu a žádost o vaši akci a všestrannou pomoc. Vzhledem ke složitosti a nebezpečnosti vývoje situace v naší zemi vás žádáme o maximální utajení tohoto našeho prohlášení. Z tohoto důvodu píšeme osobně přímo Vám.
S úctou Vaši
Milan Hausner, Ondřej Neumajer, Bořivoj Brdička.
Reformy v českém školství mají již dlouhou tradici:
http://bit.ly/5QUiHl
Vy zíráte, my zíráme… a s námi všichni neinovativní, netvůrčí a nekreativní učitelé konce první dekády 21. století, kteří se navzdory času ani nemění ani nerostou.
Vzkaz pro Petra Antoše, autora prezentace o Austrálii: ta skála uprostřed Austrálie se jmenuje Ayers Rock. Za tohle jste dostali zaplaceno a prezentujete to? Neuvěřitelné!!!
Váš přítel Monk
Ještě více se budete divit, drahý příteli Monku, až zjistíte, že to kolo značky Favorit na čtvrtém slajdu patří panu antošovi.
„Jak dlouho ještě budeme dnešní děti učit ve včerejších školách předvčerejšími metodami pro zítřek?
To je hrozné vy učitelé, v jakém státě to žiji ?
Pro pana L. Blahu
Dobrý den, pokud máte skutečně zájem o bližší informace z konference, napište na : dasakocichova@centrum.cz. Ráda Vám je poskytnu.
D. Kocichová
Přidávám se k paní Kocichové a sděluji, že prezentace najdete na http://www.slideshare.net/bobr/ a texty na http://www.spomocnik.cz/.
Docela by mě zajímalo, čím se pochlubí naši anonymové?
Dodatek pro p. L. Blahu
Z konference je k dispozici sborník včetně CD se všemi příspěvky i soutěžními pracemi. Pokud uvedete v mailu i adresu, ráda Vám sborník pošlu.
D. Kocichová
Děkuji Vám, pane Brdičko, rád si tyto materiály prostuduji. Děkuji i paní Kocichové, které jsem už napsal.
Protože se necítím být anonymem, jestli dovolíte, chlubit se nebudu.
Jen se pochlubte, Hujere.
Reeve vyjádřil podstatu problému naprosto přesně.
Zdeněk Brom
Kdo z učitelů nebude od 1.1.2010 pracovat podle modelu TPCK, posílí řady pracovníků TPCA.
Finančně si polepší:
http://www.tpca.cz/cz/zamestnani/delnicke-profese
Okomentovat