MŠMT informuje střední školy o možnosti zařadit již v tomto školním roce 2009/2010 do ústní zkoušky z českého jazyka a literatury nebo cizího jazyka prvky z připravované nové maturitní zkoušky , případně využít k ústní maturitní zkoušce zadání připravovaná pro novou maturitní zkoušku.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje ředitele škol poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou o možnosti nabídnout žákům již ve školním roce 2009/2010 konání ústní maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury nebo cizího jazyka také stanovením témat pro ústní maturitní zkoušku formou zadání, která strukturou a obsahem odpovídají koncepci pracovních listů připravovaných Centrem pro zjišťování výsledků vzdělávání (dále jen „CERMAT"). Podmínkou je, aby požadavky na žáka a obsah zadání pracovních listů byly v souladu s požadavky, pro které byl žák na maturitní zkoušku podle pedagogických dokumentů připravován.
Při ústní maturitní zkoušce s případným využitím prvků nové maturitní zkoušky se nebudou rozlišovat úrovně obtížnosti!
Současné znění vyhlášky č. 442/1991 Sb., o ukončování studia ve středních školách a učilištích, ve znění pozdějších předpisů, nevylučuje konání ústní maturitní zkoušky formou losování tématu zadaného na pracovním listu, případně listech spolu tematicky souvisejících.
Toto opatření vychází vstříc školám i žákům, kteří byli v průběhu studia nebo jeho části připravováni již na novou maturitní zkoušku.
V případě, že se ředitel školy rozhodne této možnosti využít v plném rozsahu, škola připraví témata formou zadání pro ústní maturitní zkoušku v souladu s § 9 a 10 vyhlášky č. 442/1991 Sb. následujícím způsobem.
Český jazyk a literatura
Pro každé z 25-30 témat (téma je chápáno ve stejném smyslu jako doposud) bude připraven nejméně jeden vzorový pracovní list. Při přípravě vlastních pracovních listů a stanovení témat může škola využít banky pracovních listů CERMATu. Pro tento účel se budou školy registrovat u CERMATu prostřednictvím elektronického formuláře.
Pouze registrovaným školám pak bude moci být zpřístupněna speciální sada 70 pracovních listů (seznam viz příloha) pro maturitní zkoušku konanou v roce 2010. Tyto pracovní listy může škola použít beze změny, nebo si je může dále podle vlastní potřeby upravit.
Současně platí pravidlo, že si pracovní listy z českého jazyka a literatury může škola připravit zcela samostatně.
Cizí jazyk
Obsahuje 25 - 30 témat, kdy se tématem rozumí zadání, respektive pracovní list, který je strukturován v souladu s koncepcí ústní maturitní zkoušky ve společné části maturitní zkoušky z cizího jazyka. Pro účely maturitní zkoušky konané v roce 2010 budou pracovní listy koncipovány jako monotematické (na rozdíl od nové maturitní zkoušky konané v roce 2011, kdy bude každý pracovní list sestaven z více témat). Takto strukturované pracovní listy obsahují čtyři části a ověřují témata jednak vymezená katalogy požadavků a dále odpovídající stávajícím učebním dokumentům. Témata musí odpovídat svou obtížností a požadavky na žáka učivu, ze kterého byl žák dle platných pedagogických dokumentů na maturitní zkoušku připravován. Témata musí být v souladu s tématy, se kterými byl žák předem seznámen dle vyhlášky č. 442/1991 Sb.
Pokud škola využije možnosti konat ústní zkoušku výše uvedeným způsobem, má možnost si vytvořit vlastní zadání (pracovní listy) nebo při přípravě pracovních listů využít banky pracovních listů, respektive částí pracovních listů, CERMATu. Pro tento účel budou registrovaným školám zpřístupněny v odpovídajícím počtu a bez rozlišení úrovně obtížnosti pracovní listy a jednotlivé části pracovních listů pokrývající témata, která budou zveřejněna na těchto webových stránkách v prvním lednovém týdnu. CERMAT také školám nabídne šablonu pro tvorbu pracovních listů. Nabídnuté pracovní listy, či jejich části, může škola použít beze změny, nebo si je může dále upravit.
I v tomto případě platí pravidlo, že si pracovní listy z cizího jazyka může škola připravit zcela samostatně.
Školám, které využijí výše uvedené možnosti, poskytne CERMAT při přípravě ústních maturitních zkoušek metodickou podporu.
Další možnosti využití pracovních listů CERMATu u ústní maturitní zkoušky ve školním roce 2009/2010 budeme podrobně informovat na těchto stránkách do 11. ledna. 2009. Školy mohou pro získání potřebných informací využít také emailové adresy info@novamaturita.cz nebo telefonního čísla 224 507 507.
RNDr. Jindřich Kitzberger
náměstek ministryně
skupina všeobecného, odborného a dalšího vzdělávání
Ke stažení:
Speciální sada pracovních listů - český jazyk a literatura - maturitní zkouška 2010
Informace o možnosti využití pracovních listů CZVV u ústní maturitní zkoušky ve školním roce 2009/2010
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
21 komentářů:
Nebylo by tam, prosím, něco i pro vzdělávací oblast ICT.
Rád bych se ujistil, zda je moje příprava žáků k maturitě svojí obtížností a požadavky na žáky v souladu s koncepcí maturitní zkoušky pojímané ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.
Souhlasím s tím, že počítačová gramotnost by neměla být založena na konkrétních programech (stejně se mění verze od verze), ale právě na principiálních znalostech tvorby dokumentů, základech typografie, práce se šablonami a vzory, správě dat atd. Konkrétní operace ve specifické aplikaci by si měl umět uživatel sám vyhledat v on-line nápovědě a nebo manuálu.
Hlavně by už měl vědět co a jak hledat, aby nebyl odkázán na neustálou asistenci "odborníků".
Bohužel i já, který jsem tento rok maturoval u pana učitele Blahy, jsem se v informatice nedozvěděl nic z nových technologií, učitel se prostě zastavil v roce 2000. Princip je sice pořád stejný, ale určitě by bylo lepší principy vysvětlovat na aktuálním HW a ne na konektoru DIN a kuličkové myši.
Každý občan by měl být vybaven určitými dovednostmi v oblasti používání moderních ICT, aby mohl plně využívat jejich možnosti jak v soukromém, tak i pracovním životě v dnešní společnosti založené na informacích a znalostech. Tyto znalosti a dovednosti lze označit souhrnným pojmem počítačová gramotnost.
Úroveň počítačové gramotnosti v populaci však není homogenní. V období růstu ekonomiky, kdy je relativně vysoká zaměstnanost, navštěvují rekvalifikační kurzy většinou osoby z dolní části sociálního spektra a často s téměř nulovou počítačovou gramotností. To předpokládá, že samotnému testování musí přecházet kvalitně připravený a vedený počítačový kurz.
Naopak v současné době jsme svědky útlumu ekonomiky a zvyšující se nezaměstnanosti. O práci nepřichází pouze nekvalifikovaní, ale stále častěji i kvalifikovaní lidé. Právě pro ně je získání certifikátu, který jasně vymezuje jejich počítačovou gramotnost, dalším střípkem při zvyšování hodnoty na trhu práce. Stejně jako jsme zvyklí dokazovat a dokládat znalost jazyků a jejich pokročilost nejrůznějšími zkouškami, můžeme prokázat, že umíme i dostatečně zvládat počítač s běžným kancelářským balíkem počítačových programů.
Zcela jednoznačně se ukazuje, že Češi umí velmi dobře zpracovávat text. V praxi to znamená, že dokážou dobře pracovat s programy jako MS Word, OO Write či 602Text. Oblíbený je i tabulkový procesor, kterému dává přednost téměř 83 procent, práci s Internetem pak volí 98 procent uchazečů.
Kruciálním problémem je to, že v současnosti neexistuje relevantní standardizovaný nástroj k ověřování výukových výsledků v oblasti ICT, kterým by bylo možno měřit dosaženou úroveň počítačové gramotnosti u studentů s ukončeným středním vzděláním.
Hlavní příčinou tohoto stavu je skutečnost, že ačkoliv se blíží konec jeho první dekády, tak dosud nebyla formulována definice této gramotnosti pro 21. století. Inovativní učitelé ICT, kteří již měli tu možnost se s touto gramotností seznámit, ji popisují jako "schopnost studentů vhodným způsobem používat digitální technologie, komunikační nástroje a sítě k řešení problémů spojených s vyhodnocením informací". Na základě této definice musí být absolvent střední školy schopen pracovat s technologiemi jako s nástrojem pro výzkum, řízení práce, hodnocení a komunikaci. Zároveň sleduje schopnost studentů porozumět etickým a právním záležitostem souvisejících se získáváním a zpracováním informací.
Učitelé, až na pár výjimek, bohužel nedokáží zjistit to, jak studenti umějí zpracovat a použít informace, interpretovat je a vyložit způsobem, který má smysl a odpovídá skutečnosti. Až doteď totiž byla primární pozornost vzdělávacích institucí věnována odstraňování tzv. "digitální propasti" (rozdílné šance používat technologie u různých vrstev obyvatel) nebo zajišťování toho, aby měli všichni studenti k technologiím přístup. Nyní však začíná být zřejmé, že existuje též propast mezi těmi, kdo jsou schopni technologie používat smysluplně, a těmi, kteří nikoliv.
Pomocí testů nové generace, které připravuje společnost SS (Salda & Scio), bude možno předložit zkoušenému studentovi problém, který bude mít za úkol vyřešit s pomocí doporučených informačních zdrojů. Během dvanácti hodin, jež budou pro práci k dispozici, je třeba zpracovat celkem 48 různých zadání simulujících řešení skutečného problému. Typickým úkolem může být například vyhledání obtížně dostupných informací, jejich počítačové zpracování s výstupem ve formě grafu, to vše završeno odesláním elektronické zprávy obsahující shrnutí výsledků a vlastní závěr.
Tento test bude prvním svého druhu. Jeho hlavním úkolem a cílem bude zjistit, zda je možno technologie použít jako nástroje pro rozvoj a testování obecných studijních předpokladů. Největším kladem testu je jeho kreativita. Dokáže hodnotit jak předmětem požadované kompetence, tak dovednosti potřebné v reálném životě. Test zkoumá postup vedoucí k výsledkům dokonce i v případě, že jsou tyto nesprávné. A to lze v oblasti počítačového zpracování testů považovat za revoluční.
Hodnota a význam testu, jako je tento, může časem pouze růst. Aplikované úlohy, vyžadující logické rozhodování, mají přímý vztah ke schopnosti zkoušeného získat zaměstnání. Stále více se ukazuje, že samotné technické znalosti nestačí a že velký význam mají i další dovednosti jako např. schopnost řízení procesu řešení problému, spolupráce apod.
pro mého údajného letos maturujícího žáka
Na svých žácích jsem si vždy cenil jejich otevřenosti a přímosti. Docela by mne tedy překvapilo, že můj žák vyrukuje s poměrně zásadní připomínkou až v době, kdy už se s tím moc dělat nedá. Tedy ne že by se s tím před tím něco dělat dalo a chtělo. A ke všemu ještě anonymně.
Pokud by přece jen přispivatel byl mým žákem, pak bych mu mohl připomenout, že kuličkové myši na ps dvojkách byly vyřazeny v době, kdy jsem býval správcem sbírky a to je ne později než před čtyřmi roky. A učitel se zastavil až v roce 2003 a to zcela úmyslně. Nechce se mi poposkočit na rok 2007, když tam ještě není plno mých žáků a přechod by mohl být zatížen byť malými, ale přesto finančními náklady. I z toho důvodu přecházím na oupnofisy a vůbec volně dostupné sw.
Možná by si žáček mohl najít ještě chvilku a naznačit mi, který z principů čehokoli je na aktuálním hw lépe vysvětlitelý a hlavně, který že to je ten aktuální hw a jak se k němu dostat, když realizovatelný inovační cyklus je tak tři čtyři roky. (Kdybys tolik nešprtal k maturitě, mohl ses letos dočkat.)
Chci věřit tomu, že zmíněný stagnační letopočet se tak netýká mentálního pozastavení údajného žáka.
Pravdou je, že loni se u osmi počítačů v učebně scházelo osmnáct žáků z nichž mnozí byli tak odborně daleko, že tam ani docházet nemuseli. Přesto chodili a i vlastní stroje si nosili.
Pravdou je, že mohli být v klidu, protože nejsme škola odborná, žáky drtící a protože se z podstaty orientuji na žáky, kterým mám co nabídnout. Kolikrát se sám divím, že i takoví ještě jsou.
Pravdou je i to, že už několik let žádám o zproštění služby odborného garanta obsahu a průběhu maturitních zkoušek. Chce to novou krev. Prošel jsem už tolika inovačními cykly, že mne to už moc nebere. Vždyť já ani ten mobil ještě nenám. Co vím, jsme s Luckou ve škole jenom dva.
Nevím, o čem tady diskutují mí předřečníci, ale určitě se to netýká daného tématu.
Já mám spíše technický dotaz: Kde jsou ty avizované PL? Já jsem v příloze otevřela pouze jejich seznam.
Vážená, vzpamatujte se. Zde se diskutují zásadní otázky zkoumání počítačové gramotnosti v přímém vztahu ke schopnosti zkoušeného získat zaměstnání a vás zajímají jakési PL.
Prošel jsem už tolika inovačními cykly, že mne to už moc nebere. Vždyť já ani ten mobil ještě nenám.
Signifikantní pro naše školství: učitel, který má naučit budoucí generace zpracovávat a používat informace, interpretovat je a vyložit způsobem, který má smysl a odpovídá skutečnosti, nemá mobilní telefon.
pro anonymního z 20. prosince 2009 17:06
Na mém případu není zhola nic příznačného, pane/í. Možná snad, kdybyste hned na začátku uvedl/a i vyhledávat. Zkuste, prosím, naznačit, kterak se při Vámi uvedených dovedností neobejdu bez mobilu.
Případně popřemýšlejte o tom, k čemu by mi asi tak mohl být a neopomeňte mne informovat.
Jinak pro vysvětlení, jsem součástí výzkumu, který se mimo jiné týká i otázky, lze-li zmagořit i bez mobilního telefonu.
k anonymní z 20. prosince 2009 15:56
Říkám si, jestli signifikantní není spíše tento případ. Tedy jedná-li se o učitelku čekého jazyka, neboť patrně nečte s porozumněním (neví-li o čem je diskuze), popřípadě nečte vůbec, je-li v článku napsáno, že zmíněné pracovní listy budou poskytnuty pouze zaregistrovaným školám.
V době razantního útlumu ekonomiky a zvyšující se nezaměstnanosti by bylo velmi naivní se domnívat, že lze vystačit s pouhým vyhledáváním informací, případně jejich zpracováním v nějakém Wordu, Writu či 602Textu.
Zásadními klíčovými kompetencemi pro budoucnost jsou:
-používání informace ve smyslu její interpretace a výkladu způsobem, který má smysl a odpovídá globální skutečnosti
-schopnost vhodným způsobem používat digitální technologie, komunikační nástroje a sítě k řešení problémů spojených s vyhodnocením informací
-schopnost pracovat s digitálními technologiemi jako s nástroji pro řízení práce, hodnocení a komunikaci
-schopnost řízení procesu řešení problému, spolupráce apod.
Tyto klíčové kompetence jsou základním stavebním prvkem znalostní společnosti, umožňují flexibilitu na trhu práce a rychlejší přizpůsobení změnám ve stále více propojeném světě. Evropská komise proto již v roce 2006 doporučila, aby se jednotlivé školy více věnovaly implementaci těchto klíčových kompetencí do svých školních vzdělávacích programů.
To se týká jak mladých nastupujících učitelů, tak i ostatních v každém věku.
Sám jistě uznáte, pane kolego, že mobilní telefon je k rozvoji těchto kompetencí zcela nezbytný.
Uznávám.
Ovšem pořád nechápu, proč bych měl mít mobilní telefon já sám. Popřípadě, proč bych si jej jako učební pomůcku měl pořizovat za svoje peníze. To je jako chtít po učiteli oděvního návrhářství, aby chodil do školy oblečen a ve vlastních šatech.
Ještě bych byl rád za radu, kterak při implementaci uvedené klíčové kompetence vykládat informaci vzhledem ke skutečnosti lokální?
A v neposlední řadě, abychom se vrátili k podstatě, připravuje tedy mšmt v souladu s vámi zmíněným neodkladným evropským doporučením nějaké ty pracovní listy i pro vzdělávací oblast IKT?
Klíčové schopnosti pro měnící se svět nelze předat pomocí PL. Divím se, jak můžete být tak naivní, sedět na zadku a čekat na to, až Vám MŠMT něco pošle. Pokud nemáte dostatek vlastní kreativity a zápalu, charakteristického pro učitele 21. století, nemáte šanci uspět při své každodenní praxi, kde jste podrobován konfrontaci se stále se rychleji rozvíjejícími informačními technologiemi a čím dál častěji je zdůrazňována nutnost alespoň částečné jazykové vybavenosti. Chcete-li být pro své studenty a žáky přirozenou autoritou, měl byste si nadále osvojovat a zdokonalovat ty nejpokrokovější a nejnovější techniky práce s IT technologiemi.
Ukazuje se, že oblast IT se rozvíjí takovým tempem, že je nutné základní znalosti pedagogických pracovníků získaných v rámci školení SIPVZ neustále rozšiřovat o nové poznatky. K rozšíření klíčových dovedností při práci s IT technologiemi a základního jazykového vybavení, s důrazem na použití anglického jazyka ve světě IT technologií připravuje MŠMT, ve spolupráci se společností ITSalda21, vzdělávací programy ke čtyřem základním modulům:
1. Práce s digitálním fotoaparátem - tvorba statického výukového materiálu
2. Práce s digitální videokamerou - tvorba dynamického výukového materiálu
3. Tvorba webových stránek - tvorba hypertextového výukového materiálu
4. Úvod do anglické počítačové terminologie
Po absolvování této sady kurzů získá učitel základní předpoklady pro sebevědomé vedení výuky v těch částech vzdělávacího programu školy, v nichž je základní jazyková vybavenost a ovládání IT technologií nezbytným předpokladem k udržení vysoké kvality výuky a prestiže školy.
Učitelé, kteří nebudou schopni se přizpůsobit těmto novým požadavkům, budou od školního roku 2010-11 postupně nahrazováni.
První zkoušky v pilotních školách v Praze a okolí, ukazují, že učitelé-roboti a učitelky-robotky si ve svých hodinách budou počínat suverénně. Vyvolají každého žáčka jménem a poté mu zadají úkol z učebnice. Je samozřejmé, že děti jsou z nových pedagogů nadšené. Nedívají se na ně jako na robota, ale jako na člověka. Mají nelíčenou radost a jsou překvapeny, že robot je schopen je vyvolávat jménem.
Učitelé-roboti dokáží bez problémů hovořit všemi světovými jazyky včetně nářečí Horní Volty. Jejich slovní zásoba činí 700 slov, čímž s přehledem překonávají leckteré a ze své slovní zásoby dokážou vytvořit více než 300 slovních spojení. Jejich lebka je z oceli, místo kůže ji obepíná latex. Uvnitř je 18 miniaturních motorů, takže robot dokáže na žáky reagovat i mimikou: http://bit.ly/5RYciE
Jeden robot sice stojí tři čtvrtě milionu korun, ale ministerští úředníci si zřejmě uvědomují, že robotí učitelé nebudou zakládat odbory, požadovat vyšší platy ani nedej bože stávkovat.
"Zaměstnání učitele je perfektní využití pro robota", říká autor projektu profesor Saldajaši.
Chcete-li být pro své studenty a žáky přirozenou autoritou, měl byste si nadále osvojovat a zdokonalovat ty nejpokrokovější a nejnovější techniky práce s IT technologiemi.
Na autoritu ze všech nejpřirozenější dycinky stačila pádná ruka a jedovatý jazyk.
Původně jsem se utěšoval nadějí, že to s tou mojí naivitou nemyslíte vážně. Po přečtení obou příspěvků se však už ve mně krve nedořežu. A to i přesto, že jste patrně v návalu soucitu se mnou vypustil původně třetí modul vzdělávacího programu Práce s mobilním telefonem - tvorba mobilního výukového materiálu.
Máte pravdu, v tomto předvánočním čase jsem vždycky strašně naměkko.
Silent night
Holy night
All is calm
All is bright
'Round yon virgin Mother and Child
Holy infant so tender and mild
Sleep in heavenly peace
Sleep in heavenly peace
Silent night
Holy night
Son of God
Oh love's pure light
Radiant beams from
Thy holy face
With the dawn of redeeming grace
Jesus Lord at Thy birth
Oh Jesus Lord at Thy birth...
Sleep
Sleep
Sleep in heavenly peace
Sleep in heavenly peace
Sleep in heavenly peace
Peace
Sleep
Sleep
Sleep in heavenly peace
k anonymní z 20. prosince 2009 15:56
Říkám si, jestli signifikantní není spíše tento případ. Tedy jedná-li se o učitelku čekého jazyka, neboť patrně nečte s porozumněním (neví-li o čem je diskuze), popřípadě nečte vůbec, je-li v článku napsáno, že zmíněné pracovní listy budou poskytnuty pouze zaregistrovaným školám.
pro bláhu Luďka Blahu z 20. prosince 2009 19:44
Vážený, právě pro to, že čtu, tak mě dovede naštvat, když se tu píše, že jsou ke stažení PL a nenapíše se, že se jedná pouze o jejich seznam. Prosím, ať ze mne nedělá kdosi hlupáka.
Ke stažení:
Speciální sada pracovních listů - český jazyk a literatura - maturitní zkouška 2010
Z této informace nelze odvodit, že se jedná pouze o seznam.
Pod speciální sadou rozumím sadu a ne seznam.
A vy si běžte diskutovat pod jiné příspěvky. Zjišťuji, že někteří z vás jsou již tak deformovaní, že je jim to jedno, pod jaký článek přilepí svůj komentář. A vůbec je nezajímá, jestli je k věci nebo ne. Prostě jste "nadržení" se vypisovat.
A podle České školy by člověk musel soudit, že u nás učí 99% mužů a jen 1% žen a ono je to v praxi přesně naopak!
A ještě tady "hnětete úplnou zemákovicu"!!!!!
A v neposlední řadě, abychom se vrátili k podstatě, připravuje tedy mšmt v souladu s vámi zmíněným neodkladným evropským doporučením nějaké ty pracovní listy i pro vzdělávací oblast IKT?
21. prosince 2009 0:22
Nevím, na co by vám ty PL byly, když vaše maturitní zkouška bude sestávat ze zaklikávání odpovědí z možností A,B,C,D. Ústní maturitní zkouška se týká totiž jen jazyků (což ostatně bude komplexní zkouška, tzn. - pro vaši osvětu - že bude sestávat z DT, slohové práce a ústní zkoušky). Všichni ostatní učitelé budou "hongat nohama", zatímco jazykáři nebudou vědět, z které do které, zavaleni spoustou oprav a ještě u maturity poslouchat jakési bláboly, čehož ostatní budou zbaveni. Aby to bylo spravedlivé, navrhuji do budoucna všem jazykářům úvazky 10 hodin týdně, ostatním zvýšit na 25 hodin a tělocvikářům a PC expertům na 30 hodin. A pak zavládne ve školách teprve jakási spravedlnost.
anonymní 21. prosince 2009 15:18
Jak může někdo z někoho udělat hlupáka? Tohle si přece každý zařizuje sám/sama.
anonymní 21. prosince 2009 15:30
Klídek. Za nadržení jedno na co, pámbuzaplať.
anonymní 21. prosince 2009 15:50
Aha. Jen jestli ty ústní zkoušky nejsou u jazyků právě proto, že se tam po čtyři roky jenom vykecáváte.
Víte, ono to tak nějak vyplývá z podstaty věci: když PC, tak ověřit prakticky (ale u všech výběrových řízení vás zkouší z PC tím způsobem, že máte popisovat v testu psaném rukou, jak byste, co dělal - což mi přijde směšné?!). No, a jazyk je vykecávání v jakékoli podobě, tak pak nezbývá než to v jakékoli podobě všechno přezkoušet.
Okomentovat