Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) v souladu s § 171 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, vyhlašuje pro rok 2009 rozvojový program ve vzdělávání: „Zkvalitnění vzdělávání v základních školách na území hlavního města Prahy“, č.j. 24 861/2009-26, ze dne 9. listopadu 2009.
1. Základní vymezení a cíle programu
1.1. Cílovou skupinou jsou právnické osoby všech zřizovatelů vykonávající činnost základní školy na území hlavního města Prahy (dále jen „právnická osoba"). Tyto právnické osoby nebudou oprávněny žádat o dotace v oblasti podpory 1.4 Zkvalitňování vzdělávání na základních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, a proto je nutné využít formy rozvojového programu ve vzdělávání a předejít vzniku rozdílů mezi podmínkami vzdělávání žáků základních škol na území hlavního města Prahy a žáků základních škol v ostatních krajích České republiky.
1.2. Tento program má podpořit základní vzdělávání zejména v oblastech, v nichž mezinárodní šetření dlouhodobě vykazují méně uspokojivé výsledky. Podpořeno bude zejména vzdělávání v oblastech cizích jazyků, matematiky, přírodních věd, informačních a komunikačních technologií, čtenářské, informační a finanční gramotnosti.
1.3. Finanční prostředky poskytnuté v tomto programu použije právnická osoba na nákup učebních a kompenzačních pomůcek neinvestičního charakteru, které budou využívány v základním vzdělávání, a učebnic, s nimiž bude právnická osoba nakládat v souladus § 27 odst. 3 školského zákona nebo je jinak využije při poskytování základního vzdělávání.
2. Poskytnutí prostředků vyčleněných na rozvojový program
2.1. Právnická osoba obdrží finanční prostředky ve výši podle počtu žáků ve školní matrice
k 30. září 2009. Při poskytování prostředků vychází MŠMT a Magistrát hlavního města Prahy (dále jen „magistrát") z výkazů předávaných podle § 28 odst. 5 školského zákona.
2.2. Počet žáků zjištěný podle bodu 2.1 se vynásobí částkou 1 840 Kč. Výsledná částka pro právnickou osobu se zaokrouhlí na celé tisíce Kč vždy směrem nahoru.
2.3. Finanční prostředky v tomto programu poskytuje MŠMT pro právnické osoby podle § 163 odst. 1 písm. a) školského zákona formou dotace na rok 2009 na zvláštní účet hlavního města Prahy. Finanční prostředky poskytuje MŠMT na základě rozhodnutí o poskytnutí dotace adresovaného hlavnímu městu Praze, a to ve výši stanovené rozhodnutím. Magistrát přidělí s vědomím zastupitelstva prostředky právnickým osobám na účel podle bodu 1 a ve výši podle bodů 2.1 a 2.2.
2.4. Finanční prostředky v tomto programu poskytuje MŠMT dále přímo právnickým osobám uvedeným v § 163 odst. 1 písm. b) školského zákona. Při tom jim uloží povinnosti vyplývající z tohoto programu.
3. Předkládání žádostí
Magistrát ani právnické osoby žádosti nepředkládají.
4. Ekonomické zabezpečení rozvojového programu
Na tento rozvojový program jsou v rozpočtu MŠMT na rok 2009 vyčleněny finanční prostředky v úhrnné výši 138 mil. Kč. Úhrnná výše poskytnutých finančních prostředků se může od vyčleněné částky lišit zejména v závislosti na realizaci tohoto programu a možnostech státního rozpočtu. Na poskytnutí dotací v tomto programu není právní nárok.
5. Vypořádání prostředků na zajištění rozvojového programu
Vypořádání prostředků tohoto programu bude provedeno samostatně pod účelovým znakem 33021 současně s vypořádáním celkově přidělených prostředků roku 2009, podle vyhlášky č. 52/2008 Sb., kterou se stanoví zásady a termíny finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy nebo Národním fondem.
6. Monitoring
O využití poskytnutých finančních prostředků v rámci tohoto rozvojového programu poskytne příjemce ministerstvu zprávu v termínu, rozsahu a formě, které budou stanoveny ministerstvem formou dodatku k tomuto rozvojovému programu do 31. ledna 2010.
Toto vyhlášení rozvojového programu nabývá účinnosti dnem 9. listopadu 2009.
PhDr. Miroslava K o p i co v á
ministryně školství, mládeže a tělovýchovy
Soubor ke stažení: 24861_Vyhlaseni_RP_Praha_ZS_2009.doc (49kB DOC)
Vyhlášení rozvojového programu „Zkvalitnění vzdělávání v základních školách na území hlavního města Prahy“
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
28 komentářů:
Tak to je rychlovka. Na šablony pro regionální školství čekáme už delší dobu a ejhle jeden den vyjde článek a příspěvku pro Prahu a hehí školy a regiony stále čekají. Bravo ! To se Vám zase povedlo!
Omlouvám se mělo tam správně být Prahu a její školy...
Neotírejte si své zahnojené topánky o Pražáky, campesíno.
Anonymnímu z 12.11 14:15:
My z Vidlákova a okolí si přestaneme zahnojené topánky o Pražáky otírat ihned poté, co nám Pražáci přestanou hnůj ze svých hlav a hub pod naše topánky sypat.
Prozatím jsme si pro jistotu objednali gumáky (= pražsky: gumový holínky). :-)
Je vzrušující sledovat, jak se jádrem diskuze stávají nicotné marginality, zatímco pozitivní zpráva je diskutujícími (trotly) zpochybňována. Jen tak dál, je vidět, že tito učitelé jsou šíbři na svém místě.
Já bych tomu pozitivní zpráva neříkal. Peníze se musí utratit do konce roku, takže se zčásti nakoupí věci zbytné jenom proto, aby se peníze nemusely vracet. Ach jó.
a jak to bude s vidlákovem ? tedy s těmi mimopražskými ?
Vidlákov dostal dávno před Prahou, tak sklapněte. Když se dává vidlákům, tak jen mlaskáte a když má dostat jinej, tak se můžete závistí užrat. Krásný příklad morálních vlastností chrabrých českých mimopražských pedagogů. Což třeba stávkovat?
Anonymním z 12.11 20:15, 21:33 aj.:
Jako jeden z dotčených trotlů cítím potřebu reagovat.
Až druhá "věcná poznámka" anonymního hrdiny o "zahnojených vesničanech" mne vyprovokovala k reakci. (Ta první je pod článkem 140 milionů... v 9:25)
Reakci, možná nepřípadné, ale snažil jsem se jen, jsa vesnickým buranem, mluvit jazykem, kterému by rozuměl městský buran.
Slovy našich žáků: "On si začal, paní učitelko."
Možná Vám to tak nepřipadá, ale nám vesničanům, čili campesínos, se zdál první příspěvek do této diskuse vcelku na místě. Účelem ESF je dorovnávat rozdíly mezi zaostalejšími a rozvinutými regiony. To je důvod, proč na některé z nich Praha nedosáhne.
Ale to není podstatné.
Nemíním totiž polemizovat o nutnosti poskytnutí financí do pražských škol. Nemíním ani srovnávat jejich vybavení se školami v regionech, protože jsem jich viděl příliš málo na to, aby takové srovnání bylo relevantní.
Kdybych se ho měl přesto dopustit, pak si myslím, že většina vesnických škol by mohla těm pražským, o srovnatelné velikosti, jen tiše závidět. Stačí si pročíst pár inspekčních zpráv, či podívat se na jejich weby a umět číst i mezi řádky.
Ale jedná se pouze o subjektivní dojem a proto budu předpokládat, že naše MŠMT má k dispozici objektivní podklady, na základě kterých se moudře rozhodlo.
Jak jsem totiž pochopil, cílem tohoto projektu je předejít vzniku rozdílů mezi podmínkami vzdělávání žáků ZŠ na území hlavního města Prahy a žáků ZŠ v ostatních krajích ČR.
Z čehož dovozuji, že nyní žádné rozdíly nejsou :-),
ale "mohly by vzniknout". :-))
a proto raději ihned dáme peníze do Prahy, abychom kompenzovali peníze, které v budoucnosti regiony (snad) dostanou. :-)))
Rychlost s jakou dokáží úředníci, žijící v Praze, vyprodukovat projekty a akce, jejichž čerpání se uskuteční také v Praze, je uchvacující. Zájem a nasazení, s jakým se věnují regionům, jsou nesrovnatelné. A není tomu tak poprvé.
Kromě toho, jak už naznačil Krtek a jiní, o odpovědném nakládání s finančními prostředky nesvědčí právě hurá akce typu: "Tu máte prachy (1840,- x počet žáků) a rychle je utraťte".
Ale ani to není tak podstatné.
O způsobu řízení našeho školství nejlépe vypovídá, jak a na jaké účely jsou organizovány toky peněz.
Vedení našich škol posílá každoročně byrokratům s razítkem spoustu hlášení a výkazů. ČŠI pořádá tématická šetření, VUP zkoumá. Takže informací o vybavení škol by mělo být na všech stupních aparátu dost a dost.
Přesto jsme nuceni pomalu i na křídy a toaletní papír psát projekty.
Peníze tak nedostane ten, kdo je opravdu potřebuje, ale ten, kdo umí vypracovat slohové cičení. Anebo hlasitěji zadupat.
Pokud tomu mají pomoci šablony, zatím ještě stále "intenzivně připravované", jsem nesmírně rád. Jen kdesi v hloubi hlodá červíček, že na to si snad platíme úředníky, aby podobné materiály vypracovávali, a to pokud možno s předstihem.
Červíček hlodá i stran účelnosti vynakládaných prostředků.
Neměly by se nové učebnice a jazykové učebny pořizovat tam, kde se jich nedostává?
Neměly by se stavět tělocvičny tam, kde je nemají, zatímco jinde si pomalu začínají stavět golfová hřiště?
Neměly by být nejdříve naplněny stanovené standardy ICT, tedy doplněny počítače do škol, kde se jich je nedostatek a teprve potom začít rozdělovat peníze na wi-fi sítě?
A neměla by to být spíše povinnost zřizovatelů?
Tím samozřejmě nechci říci, že by měli být neposkytnutím finančních prostředků "potrestáni" ti, kdo se o výše zmiňované ji dříve postarali sami.
Chci jen naznačit, že v distribuci financí pro školství postrádám koncepci, systém a logiku.
P.S.: Anonymní z 21:33
Váš příspěvek a způsob diskuse je také krásným příkladem.
Schválně si zkuste domyslet, čeho ...
Výborně, milý poste, je vidět, že jste už k tomu dosplě sám, že přerozdělovací mechanismy mají vždy nějakou chybu. Takže sám podporujete myšlenku, že vzdělávání je veřejná služba, která má své parametry - kvalitu a cenu. A kolik si vyděláte, tolik dostanete. Pak už bude i vás zajímat, jaké jsou kvality těch jednotlivých poskytovatelů té služby (myslím se jim říká pedagogové) a uznáte, že jich je minimálně polovina podprůměrných.
Anomymnímu z 13. listopadu. Číst umíte, ještě pochopit text a bude to dobré.
to anonym 13. listopad 2009 6:47:
A kolik si vyděláte, tolik dostanete
Tak tím jste mě dostal!
to poste restante: SOUHLAS
Hluboce se mýlíte, drahý anonyme s nickem poste-restance, účelem ESF není dorovnávat rozdíly mezi zaostalejšími a rozvinutými regiony. Znamenalo by to likvidaci právě těch rozvinutých regionů a tím celkový pokles úrovně školství. Ve zdravé a prosperující společnosti musí být podporováni právě ti dobří, schopní a perspektivní.
Vy sice tvrdíte, že nemíníte polemizovat o nutnosti poskytnutí financí do pražských škol, či srovnávat jejich vybavení se školami v regionech, ale ve skutečnosti tak činíte, cituji např. Vaši větu: "...pak si myslím, že většina vesnických škol by mohla těm pražským, o srovnatelné velikosti, jen tiše závidět."
Pokud vám k tomuto tvrzení postačí pročíst si pár inspekčních zpráv, či podívat se na školní weby a umět číst neviditelné písmo, pak je mi vás hluboce líto.
to anonym 13. listopad 2009 9:10:
Tak tohle je ještě lepší
Ve zdravé a prosperující společnosti musí být podporováni právě ti dobří, schopní a perspektivní.
Nejsme z Prahy a máme tu smůlu že žijeme v Kyselé prdeli = nejsme perspektivní.
Že bych se přestěhoval?
Poste restante to napsal velmi výstižně. Mně už to protěžování Prahy taky leze na nervy.
Tady vubec nešlo o to jestli Praha dostane víc nebo míň ale o to že věci z ministerstva jsou pro Prahu vždy nějak přednostnější než pro nás z vidlákova.To je to co mi vadí.A velmi obdivuji kolegy , kteří při kvalitní výuce dokáží ještě zpracovávat sáhodlouhé nesmyslné formuláře pro projekty, kterým mnohdy nerozumí ani zadavatel. Ale nás je všehovšudy 11 a především se věnujeme dětem a na projekty fakt nejsme experti-vím že na větších školách jsou kolegové , kteří se tomu speciálně věnují a klobouk dolů.
Anonymní 13.11 9:10:
Mýlit se mohu v mnohém, jsem jen člověk.
Ale pokud máte pravdu Vy, pak se mýlí portál o ESF:
Evropská unie prostřednictvím politiky soudržnosti usiluje o rovnoměrný hospodářský a společenský rozvoj všech svých členských států a jejich regionů. Cílem je, aby se zmírnily rozdíly v životní a ekonomické úrovni mezi chudšími a bohatšími zeměmi EU a zároveň se zvyšovala schopnost Evropské unie jako celku čelit výzvám 21. století. Ve středu zájmu spolu s důrazem na udržitelný růst, inovace a konkurenceschopnost stojí vytváření otevřené, flexibilní a soudržné společnosti s vysokou mírou zaměstnanosti.
Tomuto úsilí se souhrnně říká evropská politika hospodářské a sociální soudržnosti (HSS), či krátce kohezní politika (koheze znamená soudržnost). konec citace
Pokud je mi známo, princip koheze je uplatňován i na regionální úrovni.
Říká se, že úroveň společnosti se pozná podle toho, jak se staví vůči svým slabým a potřebným členům.
Že mají být podporováni ti schopní a perspektivní na úkor těch slabých a zranitelných, to jsem dosud nevěděl.
Nechci polemizovat o tom, zda pražské školy potřebují peníze, protože nepochybuji o tom, že potřebují.
Nechci ani srovnávat, protože se mi k tomu nedostává objektivních údajů. Pokud víte o nějakém zdroji, který by podobné srovnání umožnil, poskytněte mi na něj odkaz. Budu Vám povděčen.
Obávám se ale, že takový průzkum nemá ani MŠMT. Což mu ovšem nijak nebrání v rozhodování.
Vyjádřil jsem jen svůj subjektivní dojem i se zdrojem, na kterém se zakládá. Pročetl jsem si těch pražských zpráv ČŠI, namátkou vybraných, asi 20. V mnoha z nich inspekce hodnotí materiální vybavení škol...
Na čtení mezi řádky nepotřebuji neviditelné písmo. Většina škol se buďto chlubí, anebo zatajuje s cílem přilákat/neodradit žáky. Když jsou na školním webu fotografie z položení základního kamene nového basketbalového hřiště, hned vedle fotbalového s novým trávníkem, anebo je ve výroční zprávě zmínka o příslibu obce na zajištění prostředků na výstavbu tělocvičny, která odstraní přecházení žáků v zimě do tělocvičny střední školy, působící ve stejném městě, pak tento text dokážu dekódovat. Vy ne?
V kontextu Vámi napsaného chápu i Vaši lítost nade mnou.
Bylo by dobře, kdybychom při ostření svých brků, nezapomněli na fakt, že nakonec jsme stejně všichni i s učitelováním v prdeli.
Ať už je pražská, krajská, okresní, středisková či venkovská, pořád je to ta naše standardní česká reformní zadnice.
Anonymní z 13.11 6:47
Vezmu to postupně:
Citace: ...že jste už k tomu dosplě sám, že přerozdělovací mechanismy mají vždy nějakou chybu.
Dozajista přerozdělování nebude nikdy bezchybné. Má to snad znamenat, že ho zrušíme jako princip?
Tak fajn, od teďka každý za svý. Ale až Vás porazí auto, pak si kupte invalidní vozík. Nebo plaťte komerční pojistku.
Jo a jak Váš důchod? Já mám děti tři, aspoň jedno se snad vyvedlo... A Vy?
Takže sám podporujete myšlenku, že vzdělávání je veřejná služba, která má své parametry - kvalitu a cenu.
To jsem sice nenapsal, ale budiž.
A kolik si vyděláte, tolik dostanete.
Tak tomu nerozumím.
Kolik si vydělám já? A myšleno ve škole, anebo bokem?
Anebo kolik si vydělá moje škola?
My někam naše žáky prodáváme?
Už vidím burzu na konci roku:
"My jsme ze střední odborné, tak co tam máte, pane řediteli? - Měl bych tu 4 jedničkáře, po 100 000,- za kus. Dvojkaře už si rozebrali před Vámi, ale mám tu 6 trojkařů po 45 000,- a když je vezmete všechny, tak Vám támhle toho repetenta přidám zadarmo."
Jak proboha měříte kvalitu pedagogické práce?
Když připravím kluka, který přišel ze ZŠ se dvěma pětkami, k maturitě a k přijímačkám na VŠ, tak je to jeho, nebo moje zásluha?
A jak se kvalita projevuje ve financích, když za hlavu budoucího Jacka Rozparovače i Alberta Einsteina je stejný normativ?
Tohle mi tedy zkuste vysvětlit. Rád se nechám poučit.
Citace:Pak už bude i vás zajímat, jaké jsou kvality těch jednotlivých poskytovatelů té služby (myslím se jim říká pedagogové) a uznáte, že jich je minimálně polovina podprůměrných.
Mé znalosti statistiky jsou již vetché. Budu předpokládat, že rozložení schopností, či "kvality" učitelstva bude odpovídat běžnému vzorku populace. Tedy přibližně Gaussovu rozložení. Pak mám dojem, že vždy PŘESNĚ POLOVINA učitelů bude podprůměrných. ;-)
(Prosím, není nutné mne opravovat. Tato poznámka byla míněna jako vtip.)
Závěr:
Souhlasím s panem Blahou. Tady přece vůbec nejde o to, jestli z okna vidím Petřín, Sněžku nebo Ještěd.
Můj příspěvek chtěl ukázat, že s prostředky se na MŠMT zachází amatérsky, nehospodárně a nesystémově. Jediný systém, který lze detekovat je "Já-na-bráchu".
A nejvíc na to doplácejí školy, jako je ta našeho kolegy z 13.11 12:37.
Praha je v rámci EU vidlákov, tedy přidat i Vidlákovu ? Praha není v rámci školství nic výjimečného, teda i učitel v Horní Dolní si to zaslouží. Nebuďme sociálními rasisty.
Nevím...v tom se asi vyrovnáme našim žákům. Snad ani nejde o školství, ale o to kdo je vidlák a kdo ne. Po žákovském "socani jsme všici".
Buďme ale rádi, za to co dostáváme bez formulářů, hlášení a po pravdě pro Prahu je to dorovnání financí, které mimopražské školy již obdržely.
Naše vzájemá primitivní komunikace zde, je jen ujišťujítěním, že školství nikdy stávkovat nebude, protože nikdy nebude jednotné ve své profesi a protože vždy se najde někdo, kdo rozvíří prach. Nebyla diskuse o úvazcích také účelová?
Je zcela milné domnívat se, že všechny pražské školy jsou na tom stejně. Zde se jedná o účelové peníze na pomůcky. A jak jste na tom platově, suplujete za 50 korun hrubého? Jezdíte na školy v přírodě za "fiktivní", nedoložitelná náhradní volna? Je váš osobní příplatek v řádu sto korun? ...my jsme rádi alespoň za ty pomůcky.
Snad by bylo dobré pana Topolánka vůbec nezmiňovat, "žije jinde" a podprouje systém bohatých, ty prachy, co dáme na daních (jen státní zaměstnanci, ...žádné registrační pokladny ...to by bylo moc vidět), potřebuje na studium svých mnoha dětí...ty na státní školy ani taky chodit nebubou, ani v Praze ani v Olomouci.
Mimopražským kolegům o tom, jak je v Praze blaze:
Debaty typu "Vidlákov versus Hlavní Vidlákov" skutečně nemají smysl, protože všichni jsme ve stejné finanční řiti.
Děngi z Karmelitské na platy a pomůcky se sypou do krajů v podobě jednotných celostátních normativů podle počtu dětí určité věkové kategorie, takže fakt, že ve škole dřepím jen 5 km vzdušnou čarou od Kopicové, nehraje ve financování naší školy naprosto žádnou roli.
Tu a tam sice tiskem proběhne zpráva, jak "pražští učitelé dostali mimořádný příspěvek na platy z rozpočtu hlavního města", ten však činí bratru takovou pětistovku na hlavu a hlavně se týká jen učitelů SŠ. Pražští učitelé ZŠ mají naopak druhý nejnižší průměrný plat ze všech krajů. Před rokem byl úplně nejnižší. Na pomůcky a učebnice dostáváme stejné kulové jako všude jinde v republice. U nás to letos stěží stačilo na zakoupení povinných učebnic pro prvňáčky a dokoupení několika chybějících učebnic pro rostoucí počet žáků na I. stupni. Na nějakou obměnu učebnic si můžeme nechat zajít chuť, takže na II. stupni se vesele učí z 10 let starých salátů. Že bychom si snad navíc ještě mohli dovolit koupit novou kostru nebo nástěnnou mapu husitských válek, to jistě nepředpokládáte.
"Bohatost" Prahy se tak může projevit leda v té druhé škatulce rozpočtu - prostředcích na provoz. Jó, bejvávalo... Pamatuji časy, kdy před koncem roku zřizovatel škole nečekaně přisypal půl milionu a pak se narychlo kupovaly nové lavice a pár nových počítačů. Bylo to v dobách, kdy magistrát a městské části vesele privatizovaly obecní pozemky a byty, takže se zdálo, že se v Praze tak nějak "dobře hospodaří". Pozemky a byty jsou doprodány a najednou prd. Privatizační studánka vyschla a načálstvo najednou zjišťuje, že bohatě prostřený radniční stůl nějak zchudl, natož aby z něj zbyly nějaké drobty i pro školy. Takže se začíná "racionalizovat". Školám se sebralo právo pronajímat plochy na billboardy (pěkných pár desítek tisíc ročně je pryč), z nájemní smlouvy se jim vyjmuly případné lukrativní nebytové prostory pronajímané soukromníkům (pro některé školy dost citelný úbytek v rozpočtu) a teď reálně hrozí, že přijdeme i o těch několik málo tisíc ročně za pronájmy z tělocvičen a hřiště. Reálná hodnota provozních prostředků se za posledních 5 let smrskla minimálně o čtvrtinu. Na vodu, svícení a pár papírů do kopírek to ještě stačí, na úvahy o výměně nábytku v kabinetech (máme ho ještě z počátku 70. let) už ne. Ano, děti si nemusí nosit z domova polínka do kamen a každé září mám dokonce v učebně novou houbu. Ale že by na škole bylo nějak poznat, že sídlí uprostřed nejbohatšího města v republice (a jednoho z papírově "nejbohatších" v Evropě), to tedy věru ne.
Neberte to prosím jako stěžování, ale jako prosté konstatování faktu, že vidle z naší školní nářaďovny používáme stejně jako vy k přerovnávání kompostu, a nikoliv - jak se může leckdo domnívat - k přehrabování peněz.
"Ve zdravé a prosperující společnosti musí být podporováni právě ti dobří, schopní a perspektivní". Tož, takovou blbost by fakt nevymyslel ani super liberál. Tento názor se blíží sociálnímu inženýrství Hitlera. Tak podle této teorie Olomouc zavezeme hnojem a v Praze ozlatíme latriny.
Anonymní z 13.listopadu 9:10
"Ve zdravé a prosperující společnosti musí být podporováni právě ti dobří, schopní a perspektivní."
Zdravá, prosperující společnost se musí umět postarat i o ty horší, méně schopné a zdánlivě neperspektivní. Musí umět zabezpečit srovnatelné základní podmínky.
Zvláště pak, jedná-li se o děti a jejich státem vynucované zkompetentňování.
Jediné, co naši společnost omlouvá, je fakt, že není zdravá a prosperující.
Jenom tupci akceptují pitomce.
Tak podle této teorie Olomouc zavezeme hnojem a v Praze ozlatíme latriny.
Gratuluji ignorante, je vidět, že čas od času se ve vašem držáku na klobouk cosi zajímavého urodí. :-)
Morava, to je taková "provincie". Stačí přejet z Čech na Moravu a každý uvidí ty rozdíly - hodně oprýskaných zašedlých domů, starší auta, více rozbité silnice, podprůměrné platy a což potom školství ?
Okomentovat