MŠMT chce, aby mohl ředitel školy měnit úvazky pedagogů. Ti, kteří nejsou třídními učiteli, by měli učit až o dvě hodiny týdně víc. Ministerstvo tak chce ulehčit třeba školním metodikům a výchovným poradcům, kteří kromě výuky vykonávají na škole i jinou práci. Předseda školských odborů František Dobšík ale ČTK řekl, že odbory s tímto návrhem nesouhlasí, nevyloučil ani stávku. Zvládat výuku a další práci spojenou s třídnictvím nebo výchovou je podle ministerstva náročné. "U těchto pracovníků bude mít možnost ředitel školy až o tři hodiny úvazek snížit. Naopak mu bude umožněno, aby u netřídních učitelů zvýšil úvazek o jednu až dvě hodiny," uvedl náměstek ministryně školství Jindřich Kitzberger.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
To je tedy fakt neuvěřitelné! Sprostota Kopičové a Kecbergra je zkrátka neuvěřitelná. Oni chtějí ulehčit metodikům a výchovnýnm poradcům tím, že jim nechají stejný počet hodin jako nyní, zatímco ostatním je zvýší! Orwell musí v hrobě smíchy chrastit kostmi. Válka je mír! Svoboda je otroctví! Nevědomost je síla! Ulehčíme vám přidáním práce!
Po dvaceti letech od plyše opět dochází na Orwellova slova Farmy zvířat: "Každá revoluce končí tehdy, když se nová prasata dostanou ke korytům." My máme na ministerstvu óbrsvině, jejichž chrochtání hvězd se dotýká.
Další útok na peníze- zvýšení úvazku= odrovnání přespočetných hodin. Jednání ministerstva školství je zcela amorální - snížení platu o 4%, osekání osobního příplatku, zvýšení úvazku, snížení přespočetných hodin. Podpora vzdělání- jen kecy.
Dokud učitelé opravdu nezačnou stávkovat, tak se s nimi vždycky bude vyje....t. Zavřete na měsíc školy, nejlépe tak v únoru/březnu a uvidíte ten fofr. Neohlížejte se na city hrjící fráze o braní si dětí jako rukojmích. Ať už sakra ten Dobšík přestane politikařit a začne jednat.
Pokud jsem dobře pochopila obsah textu, jde o skutečnost vynulovat zcela na výplatních páskách pedagogů položku osobního ohodnocení. Uváděná částka (průměrně tisíc korun) zmizí z výplatní položky nenárokových složek platu a projeví se ve snížení úvazku. Pěkné:-)
A netřídní ber kde ber, koho zajímá tvoje pedagogická činnost mimo přímou výuku. Tvá náplň práce již nebude zahrnovat výchovu, ale jen vzdělávání, protože o to více budeš chodit do hodin...také pěkné:-)
Vytvářet nová nařízení od stolu bez reálného pohledu do praxe? Kdo je dnes netřídní - přesluhující důchodce (který stejně nepracuje na plný úvazek a nebude), osoba vykonávající odbornou činnost - vych.poradce, ict metodik, .. (osoba která také nepracuje na plný úvazek zcela logicky, aby se mohla věnovat další náplni své práce), začínající pedagog (kterých příliš není, tak proč ho neodradit ještě vyšším počtem hodin?)
V nové myšlence, která vzešla od stolu, není ani za mák logiky vycházející z reálného světa školy. Snad jen úmysl vytvořit více pracovních míst ve školství. Zkrátka na většině škol ani nebude komu úvazek navýšit. Snad jen vzhledem k zájmu o práci ve školství, povolat do služeb osvědčené praktiky z řad důchodců.
Důsledkem ekonomické krize se školství, a nejenom školství, dostává do situace člověka, který dostává jen životní minimum zdrojů a protože nechce umřít, leží, ani se nehne a nic nedělá, protože jen na to stačí jeho přísun. Čím déle ovšem bude ležet, tím více atrofují jeho svaly, dojde k proleženinám a stejně zajde na nějakou sněť. Není mu pomoci.
Paní ministryně zjistí, že po seškrtání jejího rozpočtu jí zbude pouze na chod ministerstva, nikoli na chod škol. Učitelé budou sice chodit do práce, ale nebudou moci chodit do hodin, (nebude na topení ve třídách) ani volat rodičům, (nebude na telefony) ani zadávat písemné práce (nebude na kancelářské potřeby). Naštěstí bude na výplaty a snad i na odměny třídním učitelům, výchovným poradcům a ICT koordinátorům.
A jak to bude v malých školách, kde jsou všichni učitelé zároveň třídní?
Holt se projevil "úspěch" odborů, že si v minulosti vynutily platit přespočetné hodiny dvojnásobkem průměrné mzdy... Mzdové náklady se prostě každý snaží snížit.
Zaplatit práci navíc penězmi navíc je snad normální. Pokud bude základní tarif platem a nikoli podporou v zaměstnanosti, pak může být přesčasová hodina klidně levnější.
Že jde o cestu jak úplně odpálit přesčasové hodiny, díky kterým si alespoň někteří trochu přilepší ve výplatě, to je, myslím, zjevné.
Je to celé pitomost a ze strany MŠMT jen snaha nahrnout na kantory více práce za stejné (pardon, příští rok menší) peníze. Za současného stavu to nelze nazvat jinak než sviňárnou.
Pokud dovolíme, aby tento záměr prošel, pak si asi ani nic jiného nezasloužíme.
P.S.: Sám jsem třídním, takže bych na tomhle návrhu momentálně "vydělal".
P.S.: Sám jsem třídním, takže bych na tomhle návrhu momentálně "vydělal".
Jestli se každý třídní může pochlubit takovou bystrostí ducha, tak si ten snížený úvazek plně zaslouží.
Vidím to ještě trochu jinak- " je to vypuštěný pokusný balónek" . Dnes netřídní, zítra třídní ! Tehdy v 90. letech to pan ministr školství vypálil přímo - bez diskuze přidal 2 hodiny. Když tuto úpornou aktivitu spojím ještě s těmi avizovanými 4% z tarifu, tak musím konstatovat - je to v pr....Ministryně má "uspořit" přes 4 miliardy. Když počítám, jak počítám - pořád ještě Kopicové do úspory nějaké 2,5 miliardy chybí. Co přijde ještě ? Cesta je - vyprovokovat učitele a potom jim za chvalozpěvu české veřejnosti přidá ne 2 , ale třeba 4 hodiny. další možností je stanovit vyšší dolní hranici počtu žáků ve třídě, například částečným snížením normativu. Opravdu - tady je "pole neorané" !
Je to zvůle bezbřehé moci. Absolutně protizákonné. Nejvyšší čas aby se národ zase n....l. Je pravda, že je systém již značně prohnilý, ale dokud se bude dařit JIM rozeštvávat lidi mezi sebou, mají šanci. Zde je to myšleno velice "upřímě". A navíc kolik peněz to "ušetří"!
A na co školy? Vždyť pokud potřebuje někdo "potřebný" vystudovat, máme pro něho přeci v Plzni a jistě nejen tam, zavedené školy! I ze zahraničí sem jezdí rychlostudenti! Což zavedení podobné metody výuky i na středních nebo dokonce základních školách! Víte kolik ušetříme za fiktivní výuku? Evropě to osladíme, ne aby nám do toho někdy Brusel strkal nos. To by bylo, aby nám hovořil někdo do praktik obcházení slušnosti a zásad pracovních vztahů. A třeba i do vzdělávání!
Nestane se nic. Zase sehneme hřbety a budeme se jenom "vykecávat". Byl jsem jediný ze školy, kdo stávkoval. Slyšel jsem: Kolego, kdybych stávkovala, přišla bych o 800 korun… Asi je jediné řešení: Kdo ještě může, hlasovat nohama.
S jakýmkoli návrhem mšmt bezpodmínečně souhlasím.
Jen to urychlí moje rozhodnutí.
Není to protizákonné. A mohou to udělat. A je celkem jedno, jestli sníží tarify, objemy mezd nebo zvýší úvazky. Tristní situace, kdy ve školství lítají miliony na nesmyslné projekty a testománie, tak bude jenom podtržena. Ten megapodvod, který se stále nazývá "školství", ani žádná stávka nevyřeší. Jde to jedině tou cestou, že učitelé, kteří jsou schopni uživit se jinak, musí odejít, aby to opravdu celé padlo až na kastli, a pak se teprve vláda, ministerstvo, poslanci vyšokují a provedou systémové změny.
P.S: je to opravdu super - rozvolnit vyuřovací povinnost a dát to do uky řediteli. Umně se tak část vzteku přenese právě na ředitele školy. Žádný učitel vám nikdy nepochopí, proč má vyšší úvazek než jeho kolega, a každý to bude brát jako osobní útok. Fakt vychatané.
Okomentovat