Anketa o Návrhu novely nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků

pátek 6. listopadu 2009 ·

Prosím, vyplňte naši anketu o názorech čtenářů.


54 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 6:36  

To se tedy ČŠ moc nepovedlo, ptát se na čistou mzdu - řada lidí má zaměstanvatelem strháváno řadu požitků - např. stravenek a tedy vypovídací schopnost čisté mzdy nic neříká o skutečně pobíraných penezích.
Navíc u mzdy či jiných položek vyjma pohlaví nedává šanci volit cestu "nevím, nechci zveřejnit". Přitom se neptá vůbec na to, jak chtějí soudruzi učitelé přispět řešení krize, kdy řada jiných má platy nižší o 30% a chápe to. Lékaři mají stovky hodin přesčasů a stále léčí dokonce i učitele. Jen učitelé mají stále problém s tím nekecat a makat.

Anonymní řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 7:32  

Anketu vyplním, až budou otázky v ní napsány správně česky.

Anonymní řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 7:44  

To Anonymní: Opět soudíte jen podle přímo odučených hodin, ale to není pracovní doba učitelů. K tomu je třeba přičíst hodiny strávené dozory, opravami, přípravami i dalším vzděláváním. Celkem to u poctivých kantorů dělá i 50 - 60 h týdně, tj. 10 - 20 h přesčasů, které nikdo neproplácí. A pokud se týká příspěvků na řešení krize.... kantoři již cca 4 roky nedostali přidáno na platu. Tzv. Liškovné k nám ani nedorazilo.... Tak se nedivte, že se učitelé zlobí. Možná by také stálo za srovnání, jak velký plat mají vysokoškolsky vzdělaní lidé v jiných rezortech. Pak by možná bylo vidět, jak málo se ve školství opravdu bere (když už srovnáváte lékaře a učitele).
A pokud se Vám zdá, že kantoři jsou líní a málo pracují, pojďte si zkusit učit třídu o 30 žácích na 2. stupni ZŠ se vším, co k tomu patří.

Kalashnikoff řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 9:03  

onanym 6:36: Jste hlupec s rozhledem pokálené záchodové desky. Soudruhy si strčte do té části těla, kterou máte místo hlavy, zatímco normální lidé ji používají k vylučování.
Navíc jen tuplovaný blb (zřejmě sám bývalý soudruh nostalgicky vzpomínající na pracovní soboty a akce "ani zrno na zmar", "pracující do literatury" atp.) může chtít, aby krizi řešili ti, kdo ji nezavinili. Srovnejte si, mameluku, kolik dávají na školství jiné země OECD a kolik my. A než se příště začnete ukájet nad klávesnicí, pohledejte, nemáte-li někde aspoň kousek zdravého rozumu.

V. Votruba st. řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 9:14  

Proč musíme někoho urážet, když má jiný názor? Pokuste se používat věcné argumenty.

Anonymní řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 9:51  

Kterej hlupák a tupec označuje učitele za soudruhy ? V dělnicko-rolnických poměrech jich bylo 10 krát více !! Když chybí argumenty !!!! Anonym 6:36

Anonymní řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 10:09  

Za krizi (přesněji řečeno za propad státního rozpočtu) můžeme sami tím, že rozdáváme tehdy, když není z čeho. Prostě v peněžence není, ale Ámosové chtějí přidat. Dobšík a spol. jsou jen dalšími v řadě - takoví malí eduteroristé.
Politická reprezentace, která se nechá odboráři tlačit ke zdi, je skutečným viníkem rostoucího dluhu.

poste.restante řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 10:30  

Anonymům z 6:36 a 10:09:
(pokud nejde o téhož, i když je to vlastně jedno)

Zkuste chápat psaný text. Tady vůbec není řeč o nějakém přidávání peněz, ale o ubírání, které hraničí s okrádáním.

Protože by Vám mohlo činit potíže číst delší komentáře, zkopíruji sem obsah z diskuse pod jiným článkem.

Já pochopím, když mi nevyplatí nic z těch původně slíbených 3,5 miliardy, která měla dorovnávat propad mezd učitelů v minulých letech, já dokonce (nerad) akceptuju snížení platu o 4%, když jsme na tom teď tak špatně, že i poslanci si museli ubrat. :-))
Na reakci soudců si teda počkám. :-((
(V skrytu duše si i přiznám, že pořád jsem na tom líp, nežli brácha, který je od 1.11 na úřadu práce.)
Ale odmítám být za úplného blbce, kterému nejenom že nedali slíbený zimník, řekli že sebrou kabát, ale teď chtějí, aby si svlékl i košili a tvrdí mi drze, že je to pro mé dobro.

Anonymní řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 10:51  

Cituji: "Politická reprezentace, která se nechá odboráři tlačit ke zdi, je skutečným viníkem rostoucího dluhu." Loupežník nad mrtvolou oloupeného: " On si to zavinil sám, neměl se bránit." Gratuluji ke "geniálnímu" objevu příčin krize, zapsat zlatým písmem do análu hlouposti.

Anonymní řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 11:42  

Anonymní - 6. listopad 2009 10:09

nechci urazit, ale nejste náhodou Mrázek, Krejčíř, Kožený,......

Anonymní řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 12:32  

Anketa je už ze své podstaty zbytečná, protože již sou existencí implikuje možnost, že zvýšení úvazku povede k větší kvalitě. Vzhledem k tomu, že se úvazky nedávno již navyšovaly (pro méně pozorné srovnání se zavrhovanou dobou předrevoluční) pak toto druhé navýšení přímé vyučovací povinnosti bez ohledu na to, zda bude navíc zaplacena nebo ne jistě "povede ke kvalitnější výuc a zastaví propad našeho školství" S touto tezí může souhlasit jen poručík Dub a hlupáci jemu podobní. Není třeba ankety, notabene, žádné zvýšení platu za tuto další práci nehrozí.

Tohle by snad mohl pochopit i jedinec, který o obsahu učitelské práce má jen představu z doby, kdy se veselil ve školních škamnách.

Pokud hodláme mít školství na úrovni masajské jednotřídky, pak vesele pokračujme vzhůru ke světlým zítřkům.

parabellum řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 12:38  

Poste restante

No pokud Van nekdo neco dava, i kdyz mene, tak Vam stale dava. Pokud bude davat mene, a ucitele nebudou odchazet, pak je to signal, ze byli do ted preplaceni. Zkuste chapat axiom, ze kazdy zamestnavatel Vam da vzdy jen tolik, kolik musi. Stejne tak vy, kdyz jdete do obchodu, tak date za zbozi jen tolik penezt, kolik musite. To je proste ekonomicka realita.

Kalashnikoff
Jine zeme davaji vice, to je pravda. Nejvice co ja vim, okolo deseti procent davaji Seychely, Surinam a Lybie - to musi byt raj prpo ucitele - odstehujte se tam. A co se tyce OECD - tak to bych sem moc netahal, pac se ukazuje, ze ty penize zeme OECD sypaly posledni dve desitky let do lochu. Proto jsou ted v krizi, ze ktere se hned tak nevyhrabou.Ona se totiz ta globalni ekonomicka krize v podstate tyka pouze zemi OECD, pac v tom okolnim svete ekonomika roste. Krom toho jste zapomnel zduraznit, ze ve vetsine zemi OECD jde na vzdelavani mnohem vetsi procento penez z prijmu domacnosti.
Je nesmyslne srovnavat rozpocet MSMT na strane jedne, s celkovymi vydaji na vzdelavani v zemich OECD.
Tam jsou mnohem vyssi podily kryty vydaji z mimorozpoctovych zdroju - krome toho to muze byt i otazka metodiky - pokud napriklad zapoctete do vydaju na vzdelavani napriklad vyplatu duchoidu ucitelum v posproduktivnim veku, dostanete se zase nekam jinam. Pokud na zapad od hranic CR si lide musi hradit sve budouci duchody ze stavajicich prijmu, pak je jasne, ze na strane druhe se do tohoto musi zapocitat i vyplaceni duchodu.

poste.restante řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 14:36  

parabellum:
Opatrně se slovíčkem "dává". Mně stát nic nedává, ale platí mne za odvedenou práci.

S Vaším axiomem nemám problém, sám ho používám při diskusích. Chyba není v dosavadním přeplácení učitelů, ale:
1. v neexistenci Pedagogické komory
2. v malé odborové organizovanosti, což je spíše pozůstatek předchozích let, kdy v odborech museli být všichni
3. v struktuře zaměstnanců ve školství - ženy obecně méně stávkují, spousta učitelek - manželek podnikatelů má svůj plat spíše jako kapesné, důchodcům je to jedno a mladí s čerstvým diplomem spolu s těmi neschopnými jiného uplatnění se prostě bojí ozvat

Vyjednávací pozice libovolné profese je dána také její prestiží a možností náhrady jednotlivce. - Kolik je odborových svazů uklizeček či pokladních?

Shrnuto: Budeme mít jen tolik, kolik si vybojujeme. Na stávkující železničáře také lidi nadávali, ale stát nakonec vždycky cuknul.

Je na čase si dupnout.

Kalashnikoff řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 14:39  

parabellum: Nikde jsem nesrovnával rozpočet MŠMT a celkové výdaje na vzdělávání v zemích OECD - buď lžete nebo nejste schopen pochopit napsaný text (A je IMHO správně). Navíc já jsem upozorňoval na disproporci v míře financí plynoucích do školství z veřejných výdajů.
Vaše námitky s metodikou OECD jsou zcela mimo mísu, ČR je od r. 1995 členskou zemí této organizace, proto není možné, aby na ni byla použita jiná metodika. Statistika říká toto:
Země OECD vydají v průměru 13,3 % svých veřejných výdajů na vzdělávání (země EU 12,2 %, ČR 10,1 %), z toho na primární, sekundární a postsekundární neterciární vzdělávání v průměru 9,0 % (země EU 8,1 %, ČR 6,5 %)."
(http://www.msmt.cz/uploads/soubory/tiskove_zpravy/prezentace_Ceske_skolstvi_v_mezinarodnim_srovnani_2009.pps#294,13,Snímek 13)
Vaše názory na ekonomickou krizi jsou zřejmě fundované podobným způsobem jako ty metodolgické...
V posledku si nechte výzvy "k odstěhování se někam" pro kamarády do čtvrté cenové, podobných keců jsem slyšel v dobách předlistopadových velmi mnoho. Že by nostalgie??????

parabellum řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 16:11  

Kalashnikoff

Jenomze to je prave ten problem. Protoze x zemi sveta napriklad nefinancuje na rozdil od CR vetsinu socialnich vydaju z verejnych penez. Jinymi slovy, ten balik verejnych penez tvori v CR vetsi cast HDP nez ve vetsine zemi OECD. Pokud by se financoval duchodovy system z vetsi casti z neverejnych zdroju, zmeni se zcela dramaticky celkovy objem verejnych zdroju, a ty vydaje na vzdelavani budou tvorit nesrovnatelne vyssi cast - to je pripad vetsiny zemi OECD. Takze pravdu mam ja a vy proste neumite kriticky zpracovat informace - to je cele.
Nechapu, jak takovehle tupe demagogicke hovadko muze mit vysokoskolsky diplom.

ignorant řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 20:49  

parabellum - pistolníku, střelče od pasu, opět vás musím uvést v realitu, školství prostě nerozumíte, snažíte se ho řešit statisticky, od zeleného stolu, vy s ním vůbec nesoucítíte, nesžívaté se s ním. Pokud pane chcete reálně řešit problémy školství, pak vystupte z anonymity svého uzavavřeného prostoru.Vy nevíte vůbec nic, vy jste podle mého názoru nikdy neučil a se školstvím nemáte nic společného, jen papouškujete názory, které máte zprostředkované medii. Běžte si pane zaučit jeden den na II. stupeň ZŠ, pokud zaujmete, pak vám pane dáme diplom. pokud to neukočírujte, potom mlčte !!!!

parabellum řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 21:25  

Ignorant

Ukazte mi prosim pekne, ktera media cituji. Rekl bych, ze takova nenajdete - mimochodem, ja nejsem anonymni, pac bych rekl, ze je dost konscripteru, kteri mne znaji jmenem - pan Jarek Wagner tedy zcela jiste - na vytku, ze se neszivam se skolstvim, Vam ja zcela relevantne mohu kontrovat vytkou, ze vy se neszivate s realitou mimo skolstvi, a tahle oblast je preci jenom krapitko vetsi. Na Vasi vyzvu ohledne zauceni, mohu ja rici, jdete mimo skolstvi, a vytvorte novou produkcni kapacitu, ktera bude vytvaret pracovni prilezitosti pro vzdelane, protoze to tehle zemi chybi daleko vice. Informatickej buzzinec, kde kro zakazniku tvori statni instituce nebude asi samopspasitelnej do nekonecna, prestoze si to nekteri panove, jako napriklad pan Jenda ci pan Brdlicka mysli. Pan Ludek Blaha ci pan Zdenek Brom mne rovnez znaji jmenem.

ignorant řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 22:22  

pane pistolníku, Vy jste mi ale neodpověděl !!!

ignorant řekl(a)...
6. listopadu 2009 v 22:28  

Možná jste dobrý, o tom já nepochybuji na techniku, ekonomiku, ale to není vše. Vy musíte proniknout do nitra věci, ne jen to jen povrchně lechtat. Pro : parabellum, německej kvér

parabellum řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 0:34  

ignorant
6. listopad 2009 22:22

Priznam se, ze si stojim na vedeni: Na co mam odpovedet?

Zoufalý Luděk Blaha řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 1:56  

Rezolutně popírám, že bych byť náznakem znal identitu pana parabella.
Léta žiju ve strachu, že jednoho dne u mne zastaví červená Toyota Supra MkIII 3.0i turbo a ostří hoši z Junkeru mi přebrousí fasádu.

Simona CARCY řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 7:27  

U některých diskutujících je lepší, že identitu neznám, např. Kalashnikoff nebo poste restante. Naopak parabellum má naprosto přesný pohled na situaci. Nezůstává utopen v čistě učitelském vnitřním a ublíženeckém pohledu na situaci školství, ale chápe jeho možnosti v ekonomických souvislostech této země. A ti, co toho nejsou schopni, mu pak nadhazují, že není pedagogem.

parabellum řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 10:24  

pan Ledek Blaha

No, tak Supra Mk. III uz je na veteranskem odpocinku a brusky uz nedelam -:)))) Naposledy jsem konstruoval rozlicne jednoucelaky, a to jmenovite pro jednoho strelce tam od Vas z Pisku - ten pan se jmenoval Kulic, a spolecnost Alfak - je to takovy novy areal-:)))

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 12:16  

jen tak mimochodem zjišťuji, že každý chodil do školy a tedy absolutně všemu rozumí a mohl by okamžitě učit a z jeho tříd by vypadávali samí géniově, z čehož podle těchto odborníků plyne, že učitelé jsou ve velkém počtu blbci, pač "oni by ukázali" !!! Do školy si učitelé podle nich chodí na 8.00 a ze školy ve 12.00 a co by tedy za tuto práci ještě chtěli, když světem zmítá hrozná hospodářská krize. Jen tak pro přehled - do té školy většina chodí na 7.30 a ze školy v 15.30, že to některým časově nehraje ( úvazek 21 nebo 22 hodin ) , to je jiná, protože vnitřním záležitostem ve školství nerozumí. Ještě bych rád upozornil, že srovnávat pracovní dobu manuála s prací učitele, lékaře,.. nejde. O to se snažili bolševici a kupodivu se o to neustále snaží jisté skupiny politicky napravo od středu. Ještě jinak, ony ty granty krajské, Comenius,městské,... za vás nikdo nenapíše ( školník určitě ne )a to jsou teda pěkně strávené hodiny po sobotách a nedělích. Nikdo si také neuvědomuje kolik desítek, možná stovek hodin ve volném čase stálo a stojí vytváření ŠVP. Udělat je prostě musíte a to ze zákona, ale nějak vám to nikdo nezaplatí, práce ve volném čase ve školských radách a zadarmo, je toho opravdu tolik, že... Navíc se každá škola musí navenek prezentovat v co nejlepším světle ( každý žák - to jsou peníze, normativ na žáka ) , akademie,.. to jsou opravdu hodiny zadarmo a navíc.. Tak co by sakra za toto ještě ti zlí učitelé chtěli !!!!

ignorant řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 12:21  

Je v ČR 40 hodinová pracovní doba? Pokud platí zákony, tak je ! Navýšením úvazku se toto dramaticky mění, bude více než 40 hodinová, MŠMT tedy poruší zákon ! Nerad bych zažíval návrat do 19.století v oblasti školství, kdy učitel chodil po rodičích, po žebrotě a vybíral školné, povinně hrál v kostele a na pohřbech a jinak zadarmo makal pro domovskou obec

Kalashnikoff řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 12:27  

parabellum: demagogickým hovádkem nazývejte sebe, ještě k tomu ulhaným, neb jste mi již v první reakci podsunul něco, co jsem nenapsal, a po upozornění na tento fakt jste se nenamáhal omluvit. To o vás vypovídá mnohé.
POkud máte dojem, že statistici OECD jsou idioti, kteří nerozumějí tomu, co dělají, a srovnávají nesrovnatelné, je to jen a jen váš názor - podložte jej ovšem relevantními zdroji, protože jinak bohapustě fabulujete.
A jsme-li u kritického zpracovávání informací - z čeho usuzujete, že mám vysokoškolský diplom? V mých příspěvcích pro toto tvrzení nenajdete sebemenší indicie. Tedy jde z vaší strany o pouhé "plácnutí do vody". Ale nandal jste mi to, siláku, nandal!
Simona CARCY: Pročpak je lepší, že mou identitu neznáte? To by mě vskutku velmi zajímalo.
Jak víte, že "parabellum má naprosto přesný pohled na situaci"? Protože jeho pohled konvenuje s vaším? To by bylo setsakra málo. Jste s problematikou školství podrobně seznámena? Ono je velmi jednoduché papuškovat ekonomické poučky (ovšem jsou to jednoznačně a nezpochybnitelně ekonomové, kdo "zplodil" současnou krizi), jenže školství není fabrika, funguje jinak a bez přihlédnutí k mimoekonomickým faktorům se zkrátka a dobře neobejdete. Jen blbec si zredukuje svět na účetnické položky.

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 13:03  

Nadtarifní složky jsou vybrakované a v příštím roce budou ještě více. MŠMT musí někde ty miliardy ušetřit. To, že netřídní učitelé budou učit o 2 hodiny více, tak zřejmě díky vybrakovaným rozpočtům škol ředitelům odpadne dávat nějakou korunu za práci pro třídní učitele - tato částka se odvíjí od 500 - 800 Kč, tedy za školní rok u některých 5000 - 8000,-. Když k tomu připočteme 4% z tarifní mzdy, pak jde o dalších zhruba 8000 - 10 000,- Kč. Celkem tedy schopný učitel přijde až o 18 000,- za rok. Když k tomu připočteme ještě Janotovy úsporné balíčky - zvýšení DPH, pak toto šetření bude pro většinu učitelů velmi citelné a degraduje tak jejich práci v očích veřejnosti. Za bolševika jsme státní rozpočty "prožrali", v současnosti "rozkradli" ( vytunelovali a to pořádně )

poste.restante řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 19:28  

Simona CARCY:
Pokud naše debaty na ČŠ sledujete delší dobu, pak mi snad dáte za pravdu v tom, že někdy se s parabellem dohádáme do krve, ale v mnoha ohledech jsme dost často ve shodě.

Mimochodem dopouštíte se stejné generalizace, jakou podsouváte nám.
Udkud víte, že pouze - cituji: "parabellum má naprosto přesný pohled na situaci. Nezůstává utopen v čistě učitelském vnitřním a ublíženeckém pohledu na situaci školství, ale chápe jeho možnosti v ekonomických souvislostech této země. A ti, co toho nejsou schopni, mu pak nadhazují, že není pedagogem."
Dovozuji z Vašeho výroku, že předpokládáte, že učitelé jsou pouze zaměřeni na vlastní ublíženost a nejsou schopni chápat ekonomické souvislosti.

Podívejte, pokud nás máte za blbce, je to Vaše věc. Ale dovoluji si Vás upozornit, že mnoho učitelů má za sebou i jinou, nežli učitelskou praxi. Kromě toho mnoho z nás ekonomické tlaky přinutily věnovat se kromě učitelství i vlastnímu podnikání, takže máme i reálné zkušenosti z tržního prostředí.

(Teď se dopustím generalizace já.)
Zkušenost z této i jiných diskusí mne utvrdila v tom, že naprostá většina těch, kteří se rádobyodborně vyjadřují k poměrům ve školství nepracovala ve škole vůbec - anebo jen krátce, či za specifických podmínek.

Víte, já přiznávám, že nerozumím práci soustružníka či zedníka. Troufám si tvrdit, že po zapracování bych jejich práci vykonávat mohl. Přesto, anebo právě proto, když řeším nějaký problém při rekonstrukci domu, zeptám se zedníka na jeho názor a nechám si poradit.
Práci lékaře či ekonoma bych si vykonávat netroufl, i když mám občas pocit (dokonce i podloženě oprávněný), že se v některých svých závěrech spletli. Vím, že na tuto práci znalosti nemám a proto pečlivě poslouchám, co mi radí.

Nezdá se Vám zvláštní, že každý lékař, ekonom, či zedník si troufá vyhlašovat naprosto zásadní odsudky o mé práci a názor učitele ho nejenže nezajímá, ale a priori jej považuje za hloupé kecy učitýlka, který nezná reálnou praxi a stejně ničemu nerozumí?

P.S.: Ne snad, že by na tom záleželo, ale pracoval jsem jak v průmyslu, tak ve státní správě a nějaký čas jsem se živil i vlastním podnikáním.

parabellum řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 19:43  

Kalashnikoff

Oooo nikoliv Kalasnikove ekonomove tu krizi nezpusobili. Bezprostredni pricinou ekonomicke krize byla financni krize, a bezprostredni pricinou financni krize byla hypotecni krize - tu ale nezpusobili ekonomove, ale stovky tisic dementnich klientu hypotecnich ustavu, kteri nebyliu schopni dostat svym financnim zavazkum. A vite proc??? Protoze emerycky skolstvi jim neustale triskalo do hlavy, ze oni na to maji, a ze kdyz budou dosti sebevedomi, tak ze uspeji - ze sice sotva umeji cist je vedlejsi. Takze nikoli ekonomove, ale dementni USA vzdelavaci soustava byla tou prapuvodni pricinou.

Jinak co se tyce OECD tak ta rovnez pred par lety vypracovala spravu o stavu ceskeho skolstvi, a byla velice kriticka - na dalsi vase blaboly neminim reagovat, protoze je to ztrata casu.

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 21:14  

A neříkala zpráva OECD o stavu českého školství něco v tom smyslu, že je podfinancované, školy jsou špatně vybavené, je na nich zastaralá technika, děti jsou funkčně negramotné,..... ale to jsou všechno věci, které učitelé neovlivní!!! My také patříme k těm podfinancovaným se špatnými podmínkami k práci. Jsme tedy oběti, nikoliv příčiny tohoto stavu. Zdravotnictví je také v krizi, ale to neznamená, že lékaři jako osoby jsou ti špatní.
My (pedagogové) se ozýváme proto, že chceme situaci zlepšit - a to v zájmu vašich dětí, nikoliv pro nás. Přípravy stejně děláme na svých vlastních počítačích a využíváme při tom svého vlastního internetového připojení, protože....viz výše.
Není proto nutné se do naší práce navážet. Opravdu být ve škole v pozici žáka je naprosto odlišné než v pozici učitele.

parabellum řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 21:18  

Anonymni z 21:14
Ne, nerikala - ta zprava se zabyvala kvalitou vystupu, a byla velmi kriticka.
Teorii nedoceneni ucitelu jakozto samostatnou vedni disciplinu si cesti ucitele vytvorili sami ve sve rezii - pardon, ve spolupraci s PeF - na toto tema se pisi i diplomky.

poste.restante řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 21:39  

parabellum:
Je mi to jasné. Za všechno mohou učitelé. To oni naučili politiky, aby se chovali nekompetentně (a podváděli při studiu práv). Taky špatně naučili ekonomy jak řídit banky a vymysleli krize. Vlastně největší darebáci byli Hitlerovi učitelé a on sám byl jen nedoceněný hodný chlapec, ve kterém včas nerozvinuli ve škole jeho kladné vlastnosti.

Akorát nevím, co tedy vlastně máme, (anebo smíme) dělat, když poukazovat na chyby systému nemáme právo.
Tedy kromě toho, že máme připravit svět na powerdown, který jsme zavinili.

ignorant řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 22:09  

parabellum, nechci moc odbíhat od školství. Na vině finanční krize v USA nebudou asi ani učitelé, a ani "dementní" zákazníci hyypoték. Vinu vidím v bankovním sektoru. Tam se vše pohybovalo v imaginární poloze, tedy chcete-li prodávalo se to pověstné hovno, ovšem zabalené ve zlaté folii. Jinak školský systém USA bych zrovna moc nedoporučoval ( USA jsou známy přeci nakupováním mozků ). Jsou ovšem u nás "inteligenti", kteří když ve školství uslyší USA, tak jsou nadšením mimo.

Kalashnikoff řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 22:58  

parabellum: opět jste prokázal svou neschopnost logicky myslet. Krizi nezpůsobily "stovky tisic dementnich klientu hypotecnich ustavu, kteri nebyliu schopni dostat svym financnim zavazkum", ale ekonomičtí dementi, kteří těmto nevzdělancům peníze půjčili a kteří pak začali porcovat toxická aktiva jako skvělý byznys. Pokud jste natolik omezený, že si toto neuvědomujete, je mi vás líto.
Žádný důkaz pro svá tvrzení stran metodiky OECD nemáte, jen kolem sebe kopete, neschopen přiznat vlastní nemohoucnost či pochybení. Jistě je jednodušší odbýt námitky slovy, že jde o bláboly. Byl by z vás dokonalý prototyp učitele, kterého drtivá většina žáků nenávidí, protože nic nevysvětlí, ale o to víc shazuje, jakkoliv jste zajisté chytřejší než statistici z OECD. Je dobře, že je vás současné zdevastované školství ušetřeno.

parabellum řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 23:25  

ignorant

Ja jsem napsal, co bylo bezprostrednim impulsem, co tu krizi spustilo. Jinak jestli se ptate, co je hlavni pricinou, tak tu pricinu musite hledat uz nekdy na zacatku druheho Reaganova funkcniho obdobi, kdy se zacaly z USA vyvazet produkcni kapacity, a zacala zanikat mista v prumyslu, kde se vytvari primarni mzda. Zaroven zacalo dochazet k deficitum obchodni bilance - ta situace se trosku stabilizovala na pocatku 90. let, kdy to zachranil internet, ale postupem casu zacalo opet dochazet k deficitum obchodni bilance a zadluzovani domacnosti - no a vysledkem soucasnosti je, ze USA uz temer nic nevyrabi, a domekonecna nemuzete tisknout dluhopisy a slibovat, ze zaplatite pozdeji.
Takze ta skutzecna pricina je jednoducha a prostinka, a tuto nasledujici vetu si prosim velmi pozorne prectete.
Auroatlanticka ekonomika prestala byt konkurenceschopna
doporucuji k precteni tohle

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/stepan-pirko.php?itemid=7562&from=0
a tohle
http://www.outsidermedia.cz/Zazijeme-doposial-najvacsiu-hospodarsku-krizu-1.aspx

poste restante

Ja jsem nerekl ucitele, ale skolsky system v USA doporucuji precist knihu Vaclav Cilek - Dychat s ptaky - pise o tomto na strane 196. Myslim, ze Vaclav Cilek je vseobecne respektovatelnou osobnosti.

Kalasnikov

OECD zpracovala statistiku, ktera obsahuje stovky udaju - vy jste si vyselektoval tri, ktere se Vam hodily do kramu. Nechapu, kdyz jste tak chytrej, ze nepracujete za nasobne vyssi peniz u nejake konsultingove firmy, ktera by Fischerovi a Janotovi poradila, kde vzit dalsi penize

parabellum řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 23:36  

Jeste Poste restante a Ignorant

No jiste, ale na ziskavani dovednosti toho prodavani hoven ve zlatem obalu, na ktere je potreba zvladnou administrativni ukony na PC a zvladnout cizi jazyky je s dovolenim v soucasne dobe nastaven i vzdelavaci system CR - to, co popisujete jako prodavani hoven ve zlatem obalu a hromady informatickeho buzince pro zvladnuti nesmyslnych administrativ okolo tohoto a zadluzovani je totiz synonymum pro servisni, neboli znalostni ekonomiku.

Kdyz jsem pred lety poukazoval na to, ze je naivni se domnivat, ze ekonomiku lze postavit na sluzbach, tak vsichni oponenti vcetne pana Wagnera se mne unisono pokouseli prervat, ze to je trend vyspelych ekonomik, a ze se musime ubirat touto cestou, popripade ruzni Zlatuskove porvavali cosi o socialnim inzenyrstvi, popripade prumyslovem stachanovectvi. Takze jo, je to v poradku, a tady je vysledek.

Takze s dovolenim se necham poucit, jak pomuze naliti penez do takovehohle schwarztunnelgeldlochu.

parabellum řekl(a)...
7. listopadu 2009 v 23:42  

Kalasnikov

To neni otazka metodiky OECD, ale napriklad vydaju domacnosti.

Pro ilustraci: Budete mit vyssi zivotni uroven, pokud budete mit o 30 procent vyssi plat, ale 35 procent platu si budete nucen davat na duchodoive sporeni?

No, a vo tom to vsechno je - to neni otazka metodiky ale toho, co vsechno se z te polozky v tom danem state plati.

Anonymní řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 0:29  

parabellum z 21:18

Funkční gramotnost, kterou zmiňuji, je výstup. Pokud chcete tvrdit, že ne, potom nevíte o čem je řeč. A další jmenované se do výstupů promítají (zastaralá technika = špatná informační gramotnost; podfinancování = nemožnost moderní interaktivní výuky).
A nedocenění učitelů jako samostatná vědní výuka? Proboha, o čem to mluvíte? Psala jsem o tom, že chceme pro žáky, znovu zdůrazňuji pro žáky (tedy vaše děti) důstojné vybavení, moderní učebnice, nastavitelné židle a stolky, vhodné výukové materiály,... Proti snížení platů o 4 % snad nikdo neprotestovat, děje se to v celé státní správě, ale v této diskusi jde o to, že nám chtějí přidat další hodiny výukové povinnosti. Proti tomu se bouříme.
Mám pocit, že prostě jenom chcete urážet učitele a najdete si k tomu jakoukoliv záminku - bez znalosti problematiky.

mlčící blb Luděk Blaha řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 0:30  

Kdo pracuje zadarmo je blb.
Kdo si nechá kálet na hlavu je blbem kvadratickým.
Komu se v práci nelíbí, ať dá výpověď.
Kdo si myslí, že jinde je líp, ať tam jde.
Kdo na to nemá, ať drží hubu.

poste.restante řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 0:57  

parabellum:
Ja jsem nerekl ucitele, ale skolsky system v USA

No vždyť právě tím jste mne namíchnul. To se totiž dostaneme k standardnímu problému vejce-slepice.

Je školský vzdělávací systém a tedy i způsob, jakým jsou děti a posléze dospělí vzděláváni a připravováni pro život, příčinou, či důsledkem situace ve společnosti? (Jasně, že se ovlivňují navzájem.)

Zestručním to.
Já s Vašimi závěry ohledně příčin krize i celkového úpadku euroatlantické civilizace v podstatě souhlasím, jak ostatně víte. Jenom nechápu, proč do toho musíte tahat školský systém, potažmo učitele.

Americká společnost je už dosti dlouho stavěna na principu: "My všichni jsme skvělí, protože jsme Američani." A když se náhodou něco podělá, vždycky je v záloze nějaký ten Superman, který se snese shůry a všechno vyřeší. Naposledy to byl (je) Obama.


Jinak, pánové diskutující (a případné dámy). Na můj vkus se zbytečně navzájem urážíte.
Krom toho jsme dost daleko odešli od prvotního problému.
A tím je snaha MŠMT použít zaměstnance ze svého rezortu místo klozetu.

Já bláhovec si myslel, že úkolem ministra je hledat cesty, jak práci ve svém rezortu zkvalitňovat.
Silně pochybuji, že diskutovaný návrh jde tímto směrem.

K problémům financování škol jsem měl už dříve dva návrhy a docela by mne zajímaly Vaše názory:

Rychlé a jednoduché = Navýšit normativy a snížit počty žáků ve třídách. Většina škol by přestala mít existenční potíže a nebála by se grázlíka vyrazit. Zkvalitnění výuky s tím dost souvisí.
Proč to nepůjde: Je to drahé.

Složitější a pracné = Stanovit pro každý region okruh škol, které prostě chceme mít a těm financovat provoz bez ohledu na demografické výkyvy. Myslím, že se dá odhadnout, kolik potřebuji v regionu gymnazistů, uměleckých kovářů a textilních designérů. Nepovolovaly by se pochopitelně počty žáků na oboru, ale počty tříd na daném oboru - vlastně jako dnes. Ekonomika školy se totiž mnohem více odvíjí od počtu tříd (dělených skupin) a méně od počtu žáků.
Normativ na žáka by zůstal zachován, ale měl by formu spíše jistého bonusu. Škola o kterou je zájem by si přišla na větší peníze. Umělečtí kováři a kominíci by nevyhynuli, i když by jich bylo jen pět na okrese.
Proč to nepůjde: Žádné politické straně to nepřinese žádné body, jen spoustu práce. Takže to nikdo nenavrhne a neprosadí.

Jo a pokud se chce někdo ptát, odkud na to vzít peníze. Měl bych dva náměty: Zrušit na příští rok armádní tendry na nákup 90 náklaďáků IVECO a nákup nových pušek, které nezbytně potřebujeme místo současných samopalů. Hodilo by to podle informací z médií, bratru, něco kolem 4 miliard.

Vždycky je to o prioritách a školství je přece prioritou, ne?

Anonymní řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 10:32  

Stále mi tu nějak uniká, že ve školství jsou tisíce lidí, kteří vedle základních věcí jako číst, psát a počítat, učí děti i spoustu věcí, které jim má dnes dát rodina. Bylo by hezké zaměřit se na rozvoj funkční gramotnosti a všeho, co tady zdůrazňujete a u kantorské práce postrádáte. Ale na to prostě není čas ani podmínky. Děti na 2. stupni si nenosí do školy kapesníky, neumí zvládnout svoje emoce, vyřešit triviální problém typu " mně nepíše propiska " ( hledí na učitele a nenapadne je požádat spolužáka ). Máte představu, kolik času z každé hodiny padne na takovéhle věci? Přece to, že nemá brát spolužákovi věci z aktovky, to má vědět z rodiny. A tak to je stále dokola. Nepatřím k těm, co mají potíže s kázní, jsem považována za učitelku s respektem a dobrými výsledky , pokud se týká znalostí žáků. Ale je to čím dál víc ubíjející, protože z rodiny si děti přinášejí čím dál méně a nějaké pracovní návyky nebo nedej bože ambice a poznávací potřeby jsou čím dál vzácnější.
Jsem ten typ co drží hubu, dělá, stále tvoří nějaké projekty, naštěstí dotované z EU, jinam jít nechci, protože mám práci ráda. Ale samozřejmě, že mě to štve. Tuším, že zvýšený úvazek budu mít i já, navzdory třídnictví, koordinování tvorby ŠVP a spoustě další práce navíc. Když uvidí nahoře, že školy tímto opatřením nic neušetřily a nikdo nebyl propuštěn, za rok se sníží peníze na mzdy a víc hodin budou mít všichni. Zatím jsem se zapojila do všech stávek, ale jejich smysl jsme tady na venkově nikdo nezaznamenali.....

parabellum řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 10:46  

Anonymni 10:32
Cituji:
Děti na 2. stupni si nenosí do školy kapesníky, neumí zvládnout svoje emoce, vyřešit triviální problém typu " mně nepíše propiska " ( hledí na učitele a nenapadne je požádat spolužáka ). Máte představu, kolik času z každé hodiny padne na takovéhle věci? Přece to, že nemá brát spolužákovi věci z aktovky, to má vědět z rodiny.
konec citace


Vazena pani anonymni, pro tento dynamicky proces jsem sam pro sebe zavedl termin CIGOSIZACE spolecnosti. V zasade se deje to, ze bila majorita prebira od dobre vyuzene minority standardy a hodnoty chovani. Ale ty indicie te cigosizace nejsou jenom ty, co popisujete. Jinou indicii je napriklad parkoviste plne zanovnich aut pred totalne otriskanym panelakem, kde polovina oken nejde poradne zavrit, ktrere jsou plne z vetsi casti vybydlenych bytu, kde jsou jeste puvodni polorozpadle kuchynske linky, kde mate problem si dojit na zachod, aniz byste se zaroven nepozvraceli, kde¨vsichni speji na molitanech na zemi (poznate podle skuceni stran bolavych zad), kde nenarazite na knihu nebo nedejboze knihovnu, ale z tech domu vsichni vychazeji odeni do znackoveho obleceni a oveseni elektronikou. Tohle presne delali nasi dobre vyuzeni soukmenovci uz pred rokem 1989.

parabellum řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 11:12  

Poste restante

Nechci po Vas ani tak slozitou vec, abyste mi poukazal na nejakou dalsi zemi, ktera ma srovnatelne ozbrojene sily, protoze takovou nenajdete. Ukazte mi dalsi, ktera neni alespon 3x lepe vyzbrojena - ja bych rekl, ze vsechny ostatni jsou vyzbrojene tak 5-20x lepe, a to i po kvantitativni strance. A to vcetne velmi chudych rozvojovych, jako je napriklad Eritrea. CR ma napriklad 12 nadzvukovych letounu a mam dojem, ze jeste stale pujcenych, srovnatelne Recko jich ma okolo 200.

Dobre vyzbrojenou armadu budeme v blizke budoucnosti potrebovat mnohem vice, nez polohovatelne lavice ci dataprojektory ve skolach. Jestli Vam to totiz nedochazi, tak svet dospel co se tyce primarnich energetickych surovin do stadia, kdy prestava platit to, ze techto muzeme tezit tolik, kolik jich ekonomiky potrebuji. A vazeny poste restante, ta distribuce se bude dit podle padnosti klacku. Jinymi slovy, napriklad Rusaci nechaji dozit Druzbu (to opakovane prohlasili na urovni reditelstvi ropovodu) a to behem maximalne deseti let, a bude zalezet na stredni Evrope, jestli ji bude chtit obnovit. To chteni obnovit neni na zaklade naivnich zboznych prani, a nezalezi na polohovatelnych lavicich a zidlich ci dataprojektoirech, ale jestli budeme mit dost mocenskych prostredku na to, abychom Rusakum mohli cinit potize vetsi nez Cina.
Protoze mimo jine na tom bude zalezet, kdo ty suroviny bude mit.

parabellum řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 11:24  

Anonymni 0:29

Pocitac je predmet, ktery v drtive vetsine pripadu slouzi k prodavani hoven ve zlate folii. To je prosim realita. Je zajimave, ze v USA jiz existuji skoly samozrejme vyberove se skolnym, kde se zaci uci zit BEZ pocitacu. Jinymi slovy jde o skoly, kde se zaci odvykaji drogove zavislosti na ICT. Tato informace byla zverejnena v jednom z letnich cisel casopisu IT-CAD v uvodniku.

Mimochodem, nerozumim, jak na kvalitu vystupu budou mit vliv polohovatelne zidle a stoly. Pocet zaku ve tridach je nizsi oproti minulosti. Vybaveni je v zasade lepsi. Presto se vysledky v zavislosti na case zhorsuji. Mate pro toto vysvetleni?

Pokud pripustite, ze je to pravda, co jste pro toto jako ucitele udelali?

parabellum řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 11:38  

Kalashnikoff
cituji:
Krizi nezpůsobily "stovky tisic dementnich klientu hypotecnich ustavu, kteri nebyliu schopni dostat svym financnim zavazkum", ale ekonomičtí dementi, kteří těmto nevzdělancům peníze půjčili a kteří pak začali porcovat toxická aktiva jako skvělý byznys. Pokud jste natolik omezený, že si toto neuvědomujete, je mi vás líto.
konec citace


No, ja bych rekl, ze asi nerozumite pojmu svoboda a demokracie. Tato mimo jine take s sebou nese odpovednost. Pokud se chcete dobrat, kdo co zpusobil, tak v normalni civilizovane spolecnosti plati, ze pokud existuji urcite smlouvy, a doslo k nejakym skodam, tak vinik je ten, kdo smlouvy porusil. A v tomto pripade prosim smlouvy porusili stovky tisic dementnich klientu, kteri si mysleli, ze stejne jako jejich rodice mohou bydlet ve velkych a drahych rodiinych domech, 5 x lepe, nez lide ve Stredni Evrope, a 20 x lepe, nez lide v Cine, ale pritom ti dementni klienti nejsou schopni srat 20 x lepsi a kvalitnejsi hovna nez ti Cinane. To je asi tak podstata.
Pokud jste zastancem toho, ze lide potrebuji, aby je nekdo vodil za rucicku a sam tuto potrebu mate, pak jednim dechem rikate, ze system parlamentni demokracie pro Vas vhodny neni, protoze Vy potrebujete pro svou existenci pevnou ruku, dlouhej bic a malej dvorek.

parabellum řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 11:57  

Poste restante
cituji:
Složitější a pracné = Stanovit pro každý region okruh škol, které prostě chceme mít a těm financovat provoz bez ohledu na demografické výkyvy. Myslím, že se dá odhadnout, kolik potřebuji v regionu gymnazistů, uměleckých kovářů a textilních designérů. Nepovolovaly by se pochopitelně počty žáků na oboru, ale počty tříd na daném oboru - vlastně jako dnes. Ekonomika školy se totiž mnohem více odvíjí od počtu tříd (dělených skupin) a méně od počtu žáků.
Normativ na žáka by zůstal zachován, ale měl by formu spíše jistého bonusu. Škola o kterou je zájem by si přišla na větší peníze. Umělečtí kováři a kominíci by nevyhynuli, i když by jich bylo jen pět na okrese.
Proč to nepůjde: Žádné politické straně to nepřinese žádné body, jen spoustu práce. Takže to nikdo nenavrhne a neprosadí.
konec citace

Ano, mate storprocentni pravdu, ze by to usetrilo prostredky - souhlas. Jenomze tim by se stali prespocetnymi tisice ucitelu, a politicka objednavka je nezvysovat nezamestnanost propoustenim v nepodnikatelske sfere - takze to je v podstate neresitelne. Mne se take zda byt absurdni, ze skoly prumerneho petadvacetitisicoveho mesta chrli se sverepou houzevnatosti rok co rok 30-35 kadernic, ale ze tri ruznych skol.
To tedy opravdu je absurdni.

parabellum řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 13:12  

Jeste Anonymni z 10:32

Vite, vy narikate nad tim, ze zaci neumi vyresit problem "Mne nepise propiska" ale vzdyt Vy sami ucitele jste tak nadsene a tolik orodovali za to, aby tomu tak bylo. Chcete ICT do skol? Chcete. Je PC prostredek ktery podporuje individualizaci, cili demontaz tymove kooperace? Je. Potom jste ale tento problem jakozto pedagogicti odbornici mohli predvidat, a zapracovat do RVP a nasledne SVP.

Kdyz jsem se tady pred lety pokladal otazku, zda je opravdu nutne a zadouci, aby se kazdy zacek ucil od II. a potazmo nekde od I. stupne ZS vysilovat s PC, tak odpovedi mi byl unisono rev, ze doba si to zada, ze nicemu nerozumim (svuj prvni program pro salovy pocitac jsem napsal ve 14 letech v roce 1980) a x dalsiho.

Jo, tak tady mate jeden z dusledku, a ted ho reste - mohli jste to predvidat.

parabellum řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 13:13  

Jeste Anonymni z 10:32

Vite, vy narikate nad tim, ze zaci neumi vyresit problem "Mne nepise propiska" ale vzdyt Vy sami ucitele jste tak nadsene a tolik orodovali za to, aby tomu tak bylo. Chcete ICT do skol? Chcete. Je PC prostredek ktery podporuje individualizaci, cili demontaz tymove kooperace? Je. Potom jste ale tento problem jakozto pedagogicti odbornici mohli predvidat, a zapracovat do RVP a nasledne SVP.

Kdyz jsem se tady pred lety pokladal otazku, zda je opravdu nutne a zadouci, aby se kazdy zacek ucil od II. a potazmo nekde od I. stupne ZS vysilovat s PC, tak odpovedi mi byl unisono rev, ze doba si to zada, ze nicemu nerozumim (svuj prvni program pro salovy pocitac jsem napsal ve 14 letech v roce 1980) a x dalsiho.

Jo, tak tady mate jeden z dusledku, a ted ho reste - mohli jste to predvidat.

Kalasnikov

Zadny odkaz nepodava dukaz, ze kalasnikov je tiskovy mluvci OECD - tudiz zavrete tu svou prolhanou tlamu, a prestante se OECD ohanet.

Janek Wagner řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 13:36  

Parabellum: "Je PC prostredek ktery podporuje individualizaci, cili demontaz tymove kooperace? Je" - jinou hloupost v zásobě nemáte?!

poste.restante řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 13:48  

parabellum:
Obávám se, že naše ekonomika odpovídající cca městu New York nebude mít nikdy dost peněz na to, aby si obstarala dostatečně velký klacek, který by odstrašil třeba Rusko nebo Čínu. Takže prozatím nám asi nejspíš hrozí, že v rámci bratrské pomoci půjdeme pomoci Slovensku, až maďarské gardy obsadí Žitný ostrov. (To je vtip.)
O podfinancování armády vím, ale to platí skoro o všech oblastech. A na druhou stranu armáda je také jednou ze složek, která utrácí nesmyslně nejvíc - kolik stojí jeden dělostřelecký granát víte a o průběhu nákupů a výměnných obchodů v minulosti také.
(Abych předešel výhradám, řeknu rovnou, že hlavní úspory jsou v mandatorních výdajích, ale to je jiná diskuse.)
Koneckonců chtěl jsem jen naznačit, že pokud opravdu uplatníme priority, neměl by být problém nějaké 2-3 miliardy najít. Netrvám nijak na tom, že musí jít o peníze z armádního rozpočtu.


ostatní diskutující:
Že můj návrh povede nutně k redukci počtu škol, to je mi jasné. Ale pokud by byl systémově připraven, pak by proběhl právě teď, kdy v souvislosti s klesajícím počtem dětí tzv. "optimalizace" stejně probíhá. Pokud by tento proces byl rozfázován na cca 5-6 let, dopady by nebyly tak dramatické. Ale k propouštění učitelů by nepochybně došlo. A já si dokonce myslím, že je to potřeba.

Když na mé škole začínali před cca 9 lety připravovat technické lyceum, byli jsme jediní na okrese. Byli jsme úspěšní a najednou je lyceí a příbuzných oborů na okolí asi 7. Některé jiné studijní obory jsou vytvářeny naprosto účelově (grafický design na bývalém učilišti) a třeba míst na gymnáziích bude za 3 roky srovnatelně s počtem vycházejících žáků... Ale někdo musel tato uměle vytvářená místa na veřejných školách povolit.

A na závěr: Ekonomika této země v minulosti dost prosperovala na zbrojním průmyslu. Když Václav I. vyhlásil konverzi zbrojního průmyslu, svět nám zatleskal a obsadil uvolněné trhy. Vrátit se do tohoto byznysu by rozhodně nebylo jednoduché, ale pořád jsou tu ješte lidé, kteří dokázali zkonstrovat tatrovky, které vyhrávaly Dakar. Máme lidi, kteří jsou schopni naprogramovat systémy řízení palby srovnatelné s izraelskými. Jenom máme obrovský výpadek ve výzkumu. Přesto, tato země se kdysi živila strojírenstvím a to snad nezavání "exkrementem v alobalu".

parabellum řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 14:37  

poste.restante

Vite, ja nevim, jestli si uvedomujete, jak to s temi konstruktery bylo uz za minuleho rezimu. To byla jedna z nejhanebneji placenych profesi uz tenkrat, a vysledek byl, ze typicka konstrukcni kancelar vypadala takl, ze to byla skupina mladych kluku poi skole, pak dlouho nic, a pak par skupinaru v pozdnim strednim veku a par lidi pred duchodem. - to byli ti z presvedceni. Nicmene, po 1989 prestalo platit to, ze absolventi ve fabrikach zacinali pres konstrukci a pak pres technologii, ale jdou rovnou do tech obsluznejch firem, ktery prodavaji strojni komponenty delat buzinec, pokud vubec vystuduji technicky obor. Takze se obavam, ze ti konstrukteri Tatrovek, ktery jeszdily Dakkar jsou z casti v duchodu, a z casti i v technickem nebi.

Napriklad Vam reknu, ze na jare 1997 jsem navstivil konstrukcni kancelar Aero Vodochody, a uz tenkrat tam byly liduprazdny ohromny prostory, a ten zbytek lidi tam byl kratce, pac to byli nikoli puvodni konstrukteri, ale vyhozeni lampasaci na doziti. Ted jsme jeste o dalsich 12,5 roku dale.

parabellum řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 14:41  

Janek Wagner

To prosim neni hloupost. Kluci misto toho, aby si venku hrali na vojaky a rozvedciky, tak sedi u PC a hraji pocitacove hry.

Facit:
Je to tak, jak jsem popsal, to znamena, ze PC je prostredek, ktery zpusobil demnontaz schopnosti kooperace a tymove cinnosti.

Anonymní řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 15:16  

Parabellum, z vašich přispěvků je vidmo, že jediným čím oplýváte je dostatek čásu.

ignorant řekl(a)...
8. listopadu 2009 v 20:46  

Abychom neodbíhali od tématu : 2 hodiny navíc pro netřídní učitele, tím pádem žádné peníze pro třídní učitele. Přeci nebudou "zvýhodněni" dvakrát,když nadtarify jsou vybrakované, 4% z tarifu od ledna. Tedy na každém učiteli MŠMT "udělá" od 15 do 20 tisíc za rok. A je vymalováno !! A proto nám učitelům nezbývá nic jiného než věřit, že učit není práce, ale poslání. Dodávám, že za těchto podmínek k posrání.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.