Jednotné zřejmě v blízké budoucnosti nebudou jen státní maturity, ale také přijímací zkoušky na střední školy. S nápadem přišel Pavel Zelený - šéf Cermat, který má právě přípravy jednotných zkoušek dospělosti na starosti. Testy by měly být základním kritériem přijímacího řízení na všechny maturitní obory.
Z článku na zpravodajském portálu Aktuálně.cz vybíráme:
Jeho plán má dvě části: Nejprve chce zavést jednotné přijímací testy, později pak také vybudovat centrální informační systém.
"Děti by se na školy měly hlásit prostřednictvím tototo informačního systému, a to už se znalostí výsledků jednotlivých testů. Školy by také musely v rámci informačního systému stanovit své požadavky. Na základě toho by probíhalo vlastní přijímací řízení," prozradil Zelený Radiožurnálu.
Jednotné přijímačky by ale představovaly jen určitý základ. Pokud by ředitelé škol potřebovali, mohli by testy rozšířit také o další podmínky přijetí. To by se týkalo zejména uměleckých škol.
Žáci by si ale mohli podat tolik přihlášek, kolik by chtěli.
Veronika Rodriguez: Školáky čekají i jednotné přijímačky na střední školy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
Fuj!!! Cermat se chce zase napakovat! Nezvládli za 12 let státní maturity, teď chtěji dělat dalších 10 přijímačky. Všechny z Cermatu vykopnout na ulici!
Pan Zlený, který je osobně odpovědný za dva krachy státní maturity, připravuje další hrůzu. Proč nás nenechají ve školství normálně žít a normálně pracovat?
Testovat žáky v rámci jednotných přijímacích zkoušek na všech středních školách je krásná myšlenka, kterou bych osvěžil ještě nápadem testovat prvňáky ještě před jejich vstupem do 1. třídy.
Všechny tyhle myšlénkové skvosty ovšem kleknou na jediném, ale venkoncem kardinálním problému: "Kdo by pak chodil do těch základních či středních škol, že?" I tento problém je ovšem řešitelný. Mohli bychom talentované žáky středních škol dovážet například z Ukrajiny, jak se o to kdysi pokoušel pan expremiér Špidla s kvalifikovanými středo- a vysokoškoláky.
Každý budoucí středoškolák by prostě dostal zelenou kartu (od Pavla Zeleného). To by bylo dokonce i stylové, ne?
Opravdu fascinující. Celá tzv. reforma školství včetně tvorby nesmyslných ŠVP má za následek neskutečný propad vzdělanosti a totální otrávenost většiny učitelů. Státní maturita v navržené podobě je nerealizovatelná u jazyků pro svoji složitost, nemožnost logistického zvládnutí a subjektivitu, která namá u takovéto formy hodnocení co pohledávat. Jako by tento chaos nestačil, už se chystá zase další. Samozřejmě by to zase stálo pěkné peníze pro firmy, které by odvedly asi takovou práci jako u státních maturit. Paradox je, že do školství teče dost peněz, ale většina se jich dostane úplně do jiných rukou než školám. Závěr: Zrušit státní maturity, zrevidovat školský zákon zakotvující povinnost škol vypracovávat své ŠVP, vrátit se k dostatečně volným osnovám a velmi podstatně zredukovat činnost VÚP a CERMATu. Ušetřené peníze dát na vybavení škol, protože to je základ kvalitní výuky, ne ty bláboly a nesmyslné brožury chodící z centra. Jsem zvědav, kdo přijde s podobnými závěry z politiků jako s velkou novinkou a sklidí úspěch za podnětné návrhy na reformy stávajícího tristního stavu školství.
Bude-li se to CERMATu dařit stejně jako maturity, pak se nemáme čeho bát.
A co takhle všechny školy zrušit a postavit jednu velkou všeobsažnou státní školu, centrálně jednotně řízenou CERMATem?
CERMAT na Hrad!!!
1. Polovina dětí ze zbohatlických rodin bude mít zadání dva měsíce dopředu
2. Bude to opět stát neskutečné peníze, které bych poslal přímo do škol na mnohem užitečnější věci
3. Při současném počtu žáků ZŠ ( do budoucna bude ještě hůře ) by se nejdříve muselo zrušit tak 25 % středních škol. To proto, aby jednotné přijímačky měly vůbec nějaký smysl
Pokud bude platit systém žák = peníze, bude se jistě snižovat vstupní úroveň ucahzečů na střední školy až někam na dno. Žádná sebezbytečnější střední škola nezavře sama sebe, ale raději "přehodnotí" náročnost výuky. V rámci této politiky "přežít za každou cenu" jsme se již nyní dočkali děsivé úrovně maturantů. Vážení kolegové, dovolím si tvrdit, že bude ještě hůř.
Státní maturity jsou možná nedodělek s mnoha mouchami, nicméně jsem jej chápal také jako pokus ministerstva zastavit trend snižování úrovně maturit.
Nejsem přítel centralizace, ale jestli nebude zaručena a státem celoplošně garantovaná výstupní úroveň maturantů, tak vzhledem k naší české povaze (se všemi negativy) se úroveň středoškolského vzdělání bude přibližovat (směrem dolů) k žákům a za pár let si ani nevšimneme, co produkujeme za stáda blbců.
Pokud bude platit systém žák = peníze, bude se jistě snižovat vstupní úroveň ucahzečů na střední školy až někam na dno. Žádná sebezbytečnější střední škola nezavře sama sebe, ale raději "přehodnotí" náročnost výuky. V rámci této politiky "přežít za každou cenu" jsme se již nyní dočkali děsivé úrovně maturantů. Vážení kolegové, dovolím si tvrdit, že bude ještě hůř.
Státní maturity jsou možná nedodělek s mnoha mouchami, nicméně jsem jej chápal také jako pokus ministerstva zastavit trend snižování úrovně maturit.
Nejsem přítel centralizace, ale jestli nebude zaručena a státem celoplošně garantovaná výstupní úroveň maturantů, tak vzhledem k naší české povaze (se všemi negativy) se úroveň středoškolského vzdělání bude přibližovat (směrem dolů) k žákům a za pár let si ani nevšimneme, co produkujeme za stáda blbců.
Správý názor. Nejlepší by bylo, kdyby se výše příspěvku na jednotlivce odvíjela od vědomostní úrovně tohoto jedince. Dobří žáci by byli přínosem pro školu, špatní žáci - přítěž. Vedení školy by silně zvažovalo přijímání nekvalitních. Taková zkouška by panečku byla opravdu olympiáda na život a na smrt. :).Holt někde by to dohnali kvantitou. Ale to by musel být zájem.
Lenoch:
Byly časy, kdy jsem si myslel, že státní maturita bude garantem jednotné a slušné úrovně. Svůj názor jsem posléze poopravil. Státní maturita, tak jak je nastavena, bude pouze nálepkou a garantem neúrovně. Už dnes odmaturuje prakticky kdokoliv a státní maturita na tom nic nezmění, protože její "úroveň" je nastavena tak, že dostat se přes ni může absolvent základky. A kdyby snad, nedejbože, neodmaturovalo příliš mnoho žáků, pak může ministr svým moudrým rozhodnutím "snížit laťku".
Takže jediným "přínosem" bude, že nás tahle legrace bude stát bratru čtvrtmiliardy ročně.
Prosím Vás, uvědomme si, že pokud jsme zavedli obory jako je zedník, řezník, či kadeřnice s maturitou, pak prostě musí odmaturovat 95 - 99% maturantů. A na tom forma ani způsob maturity nic nezmění. (Psáno bez jakéhokoliv despektu k těmto profesím.)
Smysl by mělo bavit se o "malé" a "opravdové" maturitě, přičemž pouze opravdová by byla předpokladem k přijetí na VŠ. Ale tak zákon nezní.
Dnešní třeťáci uvažují stylem: "Proč volit vyšší úroveň, když dostanu stejný papír a na přijímačky to nemá vliv." A mají vlastně pravdu.
Pokud jsme v rámci OECD kritizováni za malé procento VŠ vzdělaných v populaci, a řešíme to tak, že na VŠ se dnes dostane přes 50% příslušného populačního ročníku, tak za chvíli už nebude mít svou cenu ani vysokoškolský diplom, natožpak maturitní vysvědčení.
Eny Gma:
Váš názor zní těžce asociálně. Nemluvě o tom, že opravdu objektivní měřítko dobrý/špatný žák prostě neexistuje.
Navíc existují žáci jednostranně zaměření. Jak by jste naložil s uměleckou duší, hořící jak mastný papír v matematice a trpící u vyjmenovaných slov? Co všichni ti dys- , kteří potřebují péči navíc? Ty by jste od bran gymnázií rovnou odstřelil.
Kdepak, tudy cesta nepovede.
Mám 2 řešení:
Rychlé a jednoduché = Navýšit normativy a snížit počty ve třídách. Většina škol by přestala mít existenční potíže a nebála by se grázlíka vyrazit.
Proč to nepůjde: Je to drahé.
Složitější a pracné = Stanovit pro každý region okruh škol, které prostě chceme mít a těm financovat provoz bez ohledu na demografické výkyvy. Myslím, že se dá odhadnout, kolik potřebuji v regionu gymnazistů, uměleckých kovářů a textilních designérů. Nepovolovaly by se pochopitelně počty žáků na oboru, ale počty tříd na daném oboru - vlastně jako dnes. Ekonomika školy se totiž mnohem více odvíjí od počtu tříd (dělených skupin) a méně od počtu žáků.
Normativ na žáka by zůstal zachován, ale měl by formu spíše jistého bonusu. Škola o kterou je zájem by si přišla na větší peníze. Umělečtí kováři a kominíci by nevyhynuli, i když by jich bylo jen pět na okrese.
Proč to nepůjde: Žádné politické straně to nepřinese žádné body, jen spoustu práce. Takže to nikdo nenavrhne a neprosadí.
A teď do mne.
Stále příliš elitářské! Uchazeče bych středním školám prostě přidělil! Co do toho mají střední školy co mluvit. Ředitelé základních škol roztřídí žáky, napíšou posudek včetně politické spolehlivosti oddanosti proncipům EU a úřednice na krajském úřadě na základě toho (samozřejmě kvalifikovaně) rozřadí žáky do středních škol. Aby si každý vybíral, co chce studovat a střední školy aby si kladly nějaké podmínky! To je v naší světlé budoucnosti nepřijatelné.
Okomentovat