Bořivoj Brdička: Zapomeňte! vzkazuje Dede

pondělí 26. října 2009 ·

Představte si originální 3D virtuální konferenční centrum velmi moderního vzhledu. Dovnitř se dostanete pomocí běžného prohlížeče po zadání jména a hesla, jež si vytvoříte při registraci. Hned, jak vstoupíte, dostanete se do centra dění.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
26. října 2009 v 23:04  

Děkuji pane kolego, ale originální 3D virtuální konferenční centrum velmi moderního vzhledu, do kterého se dostanu po zadání jména a hesla a kde se dostanu do centra dění, mi je zcela cizí.

Vámi nabízenou Exhibit Hall mám možnost navštívit při každém nákupu v Hypermarketu. Jít do baru Lounge za účelem výměny praktických zkušenosti s využitím vzdělávacích technologií může napadnout pouze nevyléčitelného workoholika a na vzkazy v chatu, obsahující odkaz na zajímavý materiál, jež někdo doporučuje ostatním k prostudování, jsem v éře tvorby ŠVP dost alergický.

Komunikační centrum, v kterém můžu navázat kontakt s libovolným účastníkem a poslat mu mail či vizitku nebo se zapojit do společného blogu a oslňovat přítomné příspěvky do tématicky zaměřené diskuze, by mi asi neschválila manželka.

Vidina jakéhosi Media Center, z kterého je možno si to, co si chci odnést, uložit do vlastního kufříku, který si nakonec přenesu (v podobě komprimovaných balíčků ZIP bankovek) k sobě domů je sice lákavá, ale podobnou službu mi poskytne, při troše odvahy, nejbližší banka.

Anonymní řekl(a)...
26. října 2009 v 23:06  

Vy, pane Brdičko, se, bohužel, buď důsledkem duševní poruchy, či pod vlivem omamné látky s názvem školská reforma, dostáváte z reálného světa, do světa čiré proreformní fantazie, v kterém se potkáváte s přízraky virtuálních konferencí s bezplatným vstupem pro učitele. V tomto světě se Vám dnes zjevil Barack Obama s plánem obnovy (viz Obamův stimul pro školy), či Ted Hasselbring s využití nejmodernějších technologií k ověřování toho, zda žáci základních škol umí, či neumí sčítat do sta.

Lze se důvodně obávat, že bude-li, se Váš stav progresivně zhoršovat, dočkáme se z vaší strany nejenom propagace přednášek nejznámějších světových odborníků, zabývajících se výzkumem na poli implementace technologií ve vzdělávání, ale že nás neušetříte ani dalších epochálních děl z dílny našich velikánů: http://www.egovernment.cz/strategie%20ISSS.doc

Anonymní řekl(a)...
26. října 2009 v 23:18  

Hlavním závěrem Dedeho výzkumů je potřeba aplikování odlišného modelu pedagogiky, než na jaký jsme byli zvyklí v minulosti. Shrnuje ho takto:
Vlastní zkušenost je důležitější než informace.

Znalosti je třeba vnímat v kontextu a předávat v rámci komunity, spíše než je chápat jako individuální vlastnost.

Při hodnocení výukových výsledků je třeba vycházet spíše z praktických výsledků, ohlasů či ocenění než z účelových testů a písemek.


Proboha, Dede – novodobý učitel národů!!! Kdyby si Američané vzali poučení z Komenského, nemuseli čekat, až jim Dede vysvětlí, že je nutno zavést pokrokové metody situovaného učení…
Potom by snad volby nedopadly takhle:

http://video.google.com/videoplay?docid=-2607083697435048689#

Anonymní řekl(a)...
26. října 2009 v 23:29  

Všechny výše popsané etapy výzkumu Chrise Dedeho na Harvardu mají jeden důležitý společný rys. Popisují výukové metody, které se snaží prostřednictvím technologií zatáhnout žáka do děje tak, aby prostředí, v němž se nachází, vnímal jako skutečnost, do níž se plně ponoří (tzv. immersive experience). Jedná se o specifický typ konstruktivně pojaté výuky založené na týmovém hledání a řešení problémů nazývané v anglické literatuře situated learning (situované učení). Mělo by být natolik autentické, že si žák vlastně vůbec neuvědomuje, že bylo vytvořeno k výukovým účelům. Činnost zde prováděná může mít některé vlastnosti hry, ale primárním záměrem je vždy splnění daných výukových cílů. Jedná se vlastně o metodiku velmi podobnou webquestu, který ovšem pracuje pouze s jednoduchým webovým rozhraním.

Pan Brdička opět objevil ameriku - http://www.vys-edu.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=600139&id=1288

Anonymní řekl(a)...
27. října 2009 v 0:47  

Zkusil bych to taky, ale mám zaprášené ruce od křídy, protože ve škole máme jenom jednu třidu s interaktivní tabuli. A ještě dlouho mít budu, protože na pomůcky je stále míň a míň. Ale sny to jsou hezký. (Nedej bože, aby na tom někdo zhůry ministerské začal budovat další reformu školství.)

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.