Možná jste již slyšeli o tom, že aktivita tzv. „prasečí“ chřipky (H1N1) s podzimem opět stoupá. Zasaženy jsou již celé Spojené státy, kde byl vyhlášen stav ohrožení, a do Evropy se tento silně nakažlivý virus již též přibližuje. Trochu se nám od loňského jara ulevilo, když se ukázalo, že úmrtnost na něj není zdaleka tak vysoká, jak to zpočátku vypadalo. Zdá se, že i vakcína je již na světě, i když se k ní našinec asi zatím nedostane. O to snadněji pak naletí podvodníkům vyskytujícím se na internetu.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
25 komentářů:
Na chřipkové prázdniny se již velmi těšíme. Jenom, aby to nedopadlo takhle:
http://www.stcity.sk/index.php/port/3785-ligovy-prezident-thiriez-odmietol-vinu-za-vytrnosti-v-marseille-
Vám z Wall Streetu
lid povolal nás do zbraně
my opustili frézy
a uniformy navlékli
si místo kombinézy
stojíme pevně v oku žár
vstříc slunci písen letí
střežíme práci dělníků
i štastný spánek dětí.
Kdyby snad vrazi z Wall streetu
přepadli nás jak saně
poznají záhy lidu hněv
promluví naše zbraně!!!
Už máme, pane Brdičko, těch vašich doporučení, jak to dělají soudruzi v USA, po krk. Nemohl byste, alespoň občas zveřejnit i nějaké příklady dobré praxe ze zemí bývalého CCCP, tak jak jsme byli od Vás zvyklí před 20 lety?
Ten prostor vám milerád přenechám. Nevylučuji dokonce ani to, že to tak může dopadnout i ve skutečnosti. Přesně o tom se nyní rozhoduje ve věci Lisabonské smlouvy!
WO CO GO? Takhle to přece fungovalo v době uhelných prázdnin.
Vy jste v době uhelných prázdnin využíval moderní informační technologie? Vždyť nebyl petrolej!
Zaujalo mě ale doporučení, které v této souvislosti dává školám americké federální ministerstvo školství (Ed.gov)...
Učitelé jsou vyzýváni, aby dětem umožnili se doma učit. Mají se proto pokusit zajistit:...
Distributoři vzdělávacích materiálů a poskytovatelé služeb školství jsou v dokumentu vyzýváni, aby:...
V tomto směru bychom si měli vzít z USA příklad. Tak to má fungovat ve vyspělé demokracii: žádné nařízení, vyhlášky, výnosy, rozhodnutí, kterými nás bombarduje MŠMT: uděláte ŠVP, zajistíte data pro matriku, zpracujete tohle, jinak na Vás pošleme hloubkovou kontrolu...
V USA federální ministerstvo školství jedná s učiteli v rukavičkách: chlapci a děvčata, pokuste se zajistit to a to, distributoři vzdělávacích materiálů a poskytovatelé služeb vám pomůžou... :-)
Těžko uvěřit, že by úředníci z Wall Karmelitska street byli větší lidumilové než ti z Prahy. Zřejmě tam mají poněkud ostřejší odborářské bosse. :-)
Z České školy se pomalu stává portál pojednávající většinou jen o samých vzdělávacích technologiích a rádo by moderních vymyšlenostech.
Nemůžete tyhle moderní výstřelky nějak separovat do zvláštní sekce pro ICT šílence.
Zvláštní sekce pro ICT šílence? Za plotem? To si ještě pamatuju. Ale pak se zjistilo, že za plotem jsme byli my...
ICT, správně IKT sekce má na ČŠ dlouhou tradici. Již před mnoha lety nás nezasvěcené poučoval pan Netušil o tom, jak zapojit počítače do sítě, či jak uspořádat počítačovou učebnu, aby děti nezakopávaly o kabely.
Nechcete-li číst články o moderních technologiích a vymyšlenostech (vy už nemáte daleko do důchodu, že?) sledujte např. UN: http://bit.ly/4zglPR
Odpověď na příspěvek ze 27. října 19:36:
Rád bych nejenom o moderních technologií četl, ale je ve škole používal. A to mám pár měsíců před důchodem (bohudíky). Jan Pacovský
A proč nepoužíváte? Jaké a jak se v sekci ICT docela rozumně popisuje. Pak jen stačí to uvést do života. Pavel PEŠAT
Odpověď na dotaz: A proč nepoužíváte? Jaké a jak se v sekci ICT docela rozumně popisuje. Pak jen stačí to uvést do života. Pavel PEŠAT
Učitelé jsou vyzýváni, aby dětem umožnili se doma učit. Mají se proto pokusit zajistit:
1. · předem připravené kopie potřebných výukových materiálů, pracovních listů a úkolů;
Odpověď: Provádím. Bohužel se začíná projevovat nedostatek prostředků.
2. · online materiály a další doprovodný digitální obsah včetně multimediálního předávaný prostřednictvím školních webů či systémů řízení výuky (např. Moodle);
Odpověď: Nelze zajistit – chybí technické a SW vybavení.
3. · spojení s žáky prostřednictvím technologií (telefon, email, video konference) včetně zapojení rodičů nebo jiných zástupců z řad dospělých do výukových aktivit na dálku;
Odpověď: Viz odpověď na bod 2. O studium žáků projevuje zájem naprosté minimu rodičů. (Loni a letos – šest rodičů na třídních schůzkách, čtyři dotazy e-mailem.)
4. · asynchronní výuka k dispozici na vyžádání prostřednictvím nahrávek výukových bloků ve zvukové či video podobě;
Odpověď: Chybí technické zabezpečení. Jsem sice schopen multimediální výukový blok připravit (V současnosti experimentuji se skupinou studentů s natáčením výukových pořadů.) Není mi ale jasné, kdo za mne bude vyučovat, budu-li natáčet výuková videa nebo videopořady z hodin.
5. · synchronní výuka realizovaná živým přenosem dění ve třídě k žákům (v případě, že nebyla zrušena) ;
6. · vzájemná pomoc žáků mezi sebou (osobní či distanční prostřednictvím internetu).
Odpověď: Vzájemnou pomoc silnějších slabším realizuji přímo v hodinách. Jak provádět osobní či distanční pomoc vzhledem k převládající studijní morálce nevím.
7. Distributoři vzdělávacích materiálů a poskytovatelé služeb školství jsou v dokumentu vyzýváni, aby pomáhali školám s plánováním možných distančních forem výuky;
Odpověď: Dvakrát jsem požádal o pomoc MŠMT. Pokaždé jsem byl, sice slušně, odmítnut. Nedávno zde o tom proběhla diskuse. Lze očekávat, že distributoři vzdělávacích materiálů a poskytovatelé služeb školství věnují své služby za podobných podmínek, v jakých pracovali učitelé na ŠVP? Pokud ne, jsou na financování služeb(i na ostatní inovace) potřebné zdroje?
9. umožnili žákům přístup k digitálním výukovým zdrojům;
Odpověď: Studijní materiály vyvěšuji na školní webové stránky.
10. nabízeli nástroje a systémy umožňující šířit nejen výukový obsah ale též zkušenosti; · zajišťovali konferenční hovory umožňující kontakt učitele s více žáky zároveň;
11. dali školám k dispozici video-konferenční systémy dovolující učitelům realizovat výklad distanční formou;
12. dali učitelům a žákům možnost vytvořit virtuální vzdělávací komunitu v prostředí online kurzů nebo virtuálních tříd;
Odpověď: Nejsem informatik, vyučuji grafiku, kinematiku, dynamiku, strojnictví, to poněkud dost mé prostředky v tomto směru omezuje. Snad, alespoň trochu oprávněně očekávám, že zřizovatel a MŠMT bude tyto služby nabízet i financovat a umožní mi potřebná školení. Anebo se očekává, že pokud chci moderní technologie využívat, tak si je sám sestrojím i zaplatím?
13. budovali velkokapacitní úložiště digitálního výukového obsahu.
Odpověď: Bohužel jsme omezeni kapacitou školního systému. Očekává se snad ode mne, že se vzdám platu a koupím pro školu například nová disková pole nebo interaktivní tabuli? Rozdílnou efektivitu při vyučování CORELU, PHOTOPAINTU, SOLIDWORKSU a AUTOCADU s použitím interaktivní tabule a bez mohu osobně dobře posoudit. Je to hodně rozdílné.
Z vody se boršč neuvaří a podobně bez adekvátní podpory ze strany vrchnosti zůstávají inovační pokusy pouhou utopií. Pokud dojde ke zvýšení míry přímé pedagogické činnosti, budou mít učitelé na inovace dostatek času?
Jan Pacovský (SPŠ a VOŠ Kladno)
, Studijní materiály vyvěšuji na školní webové stránky.
:-)
Z většiny těch "studijních materiálů" http://bit.ly/1plymh musí být Vaši žáci opravdu u vytržení. Především z té vaší kolekce výukových JPEGů, či z webu kolegy Hýbla: http://bit.ly/4mu3NQ
Na tohle je jakákoliv inovace krátká.
Odpověď ANONYMU z 28. října 21:21:
Přeji dobrý den: Co se výukových JPGů týče, hádejte, k čemu jsou určené! Vyučuji grafiku a JPGy slouží jako podklady pro plakáty např. ke dni otevřených dveří, dni měřidel a pod. Pokud pracujete v neziskové organizaci a odanonymníte se, nabízím, nejen vám, zadarmo služby školního grafického studia. Někteří studenti docela umí. A též bych se mohl potěšit vašimi webovými materiály. JP
P. S. Podmínkou k přijetí zakázek je jejich vhodnost k výuce grafiky. Jinak vcelku uznávám, že to, co mám na webu – nic moc, mělo by to být lepší.
Takhle nějak si představuji studijní materiály
http://bit.ly/pFRgR
Naopak toto http://bit.ly/1WBQH3bych nazval editorova noční můra :-(
Neuvěřitelné, jak dokáže moderní, inovativní a flexibilní učitel plně využít k tvorbě interaktivních výukových materiálů skrytých možností tabulkového kalkulátoru:
http://www.spskladno.cz/stahuj.php?id=98
Vyučuji grafiku a JPGy slouží jako podklady pro plakáty...
Tak s tímhle
http://bit.ly/1w0MRa
by měl problém i Andy Warhol :-)
Kdo jde, pane Pacovský, s kůží na anonymní trh, patrně to pěkně schytá.
To se jim to skrytě a lacině špičkuje na Váš účet.
Ovšem ani pokleslost takového diskusního perlení nic nezmění na tom, že mají vesměs pravdu.
Když už tedy vaše škola předvádí veřejnosti, jak pedagogujete do roztrhání těla, přetavte si třeba ty zběsilé .docy do shovívavějších .pédéefů.
Cituji: Tak s tímhle
http://bit.ly/1w0MRa
by měl problém i Andy Warhol :-)
Andy se zabýval něčím poněkud jiným. Pro informaci: Jest to podklad pro překreslení ve vektorovém programu a následný export do PDF. (Použití pro orientační, evakuační plány a podobně.) Všechny JPGy ponechávám v neupravené podobě. Studenti si sami zatahají za čudlíky v Photopaintu. Zkuste si zjistit k čemu jsou JPGy určeny, budete pak zasvěceněji kritizovat. ;-) JP.
To je zvláštní, pane kolego, 8. října 2009 v 1:05, jste na třech stranách textu o digitálních hnízdech z dílny Intelu nenechal nit suchou, našel jste mimo jiné sedmnáct použitých formátování a uživatelem nadefinovaných stylů jste odhalil skoro třicet, kromě toho jste ironizoval poctivě odmezerníkované záhlaví, odentrované zápatí i různě zarovnané odstavce, vadily vám dokonce i plovoucí obrázky a textová pole… a dnes diskusní příspěvky kritiků mnohem větších ohavností z dílny pedagogických velikánů ze SPŠ a VOŠ Kladno označujete jako pokleslé diskusního perlení? Ještě, že alespoň uznáte, že mají pravdu, ale pokud chcete být opravdu objektivní, nezaujatý a vyvážený tak je nutno měřit všem stejným metrem!
Zkuste si zjistit k čemu jsou JPGy určeny, budete pak zasvěceněji kritizovat.
Ono je to maličko problém, pane JP, když musím vycházet pouze z Vašich kusých a zavádějících informací.
Co se týče Vaší skvělé nabídky služeb vašeho školního grafického studia, musím odpovědět slovy Vlasty Buriana ze slavné scénky v právní poradně: Ono je to zadarmo? Zaplaťpánbůh, ono to beztak za víc nestojí.
Poskytnu Vám více informaci, pokud se odtajníte a pošlete mi váš mail. Moji adresu najdete na školních stránkách. JP
pro Anonymní 11:28
Přiznávám, že v případě kolegy jsem oproti profesionálům z agentury lehce slevil. Mám za to, že autor je již dost ztrestán tím, že vůbec stvořil těch 80 stran textových polí na obrázcích za textem. Úplně mne dorazila reakce mého editoru: "V EMX je příliš mnoho pravopisných nebo gramatiských chyb na to, aby mohly být zobrazeny."
Co se týká stejného metru, nemohu si dovolit "být opravdu objektivní, nezaujatý a vyvážený". To bych musel pošlapat bezmála 25 let svojí pedagogické praxe.
Chápu, nemůžete totiž vědět, že autor té epochální, zcela revolučními a nevídanými postupy zpracované, elektronické multimediální učebnice elektrotechniky pan Pavel Kindl je mladším bratrem Milana Kindla?
Okomentovat