… mi na vás kašleme,” oslovil naše žactvo těsně před začátkem školního roku šéfredaktor MF DNES Robert Čásenský. Se vším, co je v článku uvedeno, se dá souhlasit. Tedy – téměř se vším. Jediné, s čím bych polemizoval, je výše uvedený titulek, který jsem si vypůjčil. Tento lyst toťyš na mylé blbé děťy nekašle. Bohužel. Ano, musím napsat – bohužel! Protože kdyby kašlal, bilo bi mylím blbím dětem možná lýp. A ještě blbjejšým kantorům asy taki.
Představte si češtináře, který by v tomto listě coby renomovaný odborník publikoval své představy o maturitě z češtiny, a to „jazykem“, který je použit v titulku. Ne jako žert. Zcela vážně. Představte si čtenáře, který takového „odborníka“ a redaktorku článku upozorní na to, že je tam spousta chyb. Paní redaktorka se velmi podiví, neboť tento odborník připravil na maturitu již tisíce spokojených studentů. Vytýkané chyby nepochopí ani ona, ani „odborník“ a desetitisíce čtenářů pak „díky“ článku v klidu setrvají na publikovaných bludech. Člověku to pak nedá a upozorní na to aspoň na svém blogu. A ťysýce studentů pak mylému šťouralovy málem viškrábou očy, protože se navážý do skvjelého odborňýka, kterí jym konečně ukázal krási češťyni.
Že to není možné? Ale je! A moji čtenáři dobře vědí, že se i stalo. Jen s tím nepatrným rozdílem, že nešlo o češtinu, ale o matematiku. Máte-li zájem, připomeňte si Logaritme, logaritme, do roka a do dne.
Článek pana šéfredaktora je podle mě zcela výjimečně velice dobrý. Na ukázku aspoň něco:
Myslím, že pan Čásenský trefil hřebíček na hlavičku. Jenže ve svém svatém novinářském zápalu jaksi přehlédl, že ve směru, do kterého tak vehementně tepe, svištěly velmi pilně a docela nedávno i jeho noviny. Vždyť jeden z jejich prominentních redaktorů volal po reformních uragánech tak, až mu přeskakoval hlas. Současnou školu považoval za středověký trest, sezení v lavicích je prý horší než mučení a učení je totéž, co nedobrovolná operace mozku. Blábolil něco o Marii Terezii, o tom, že už nepotřebujeme vychovávat potravu pro kanóny a že je nejvyšší čas se školou zatočit. Je to právě jeho kúra, která zůstane ve své šílenosti nepřekonána. S odborností hodnou císaře Caliguly, který léčil rýmu setnutím hlavy, navrhoval (obávám se, že zcela vážně) školy zbořit.
Je tedy skutečně zázrak, že školy ještě stojí. A tak mě napadá, co bude za nějakých tisíc let dělat archeolog, který najde útržky MF DNES. S největší pravděpodobností nenatrefí na zoufale ojedinělé Mylé blbé děťy pana šéfredaktora, ale naopak na záplavu děti, které jsou s touhou hraničící se sadismem ve škole mučeny surovým bitím, které jsou potravou pro kanóny a kterým učitelé operují mozkové laloky.
A tak se i jako bezvěrec modlím za mylé děťy, aby se na ně tento blbí novynář opravdu vikašlal. A jako příležitostný psavec zkusím někdy domyslet budoucnost, ve které se tak nestane.
Převzato z blogu autora http://martisek.blog.denik.cz.
Dalibor Martíšek: "Mylé blbé děťy...
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
já jen přemýšlím nad tím, proč ještě tyto "kvalifikované" zásahy české školství nepoložily. To je opravdu záhada. Občas mi ředitelé i učitelé připadají jako štvaná zvěř. Ono to sice pořád jede, mnohdy zadarmo a z kopce, ale jede. Stále některé vysoké státní úředníky MŠMT podezírám z myšlenek bolševických,neustále srovnávat práci duševní a fyzickou, tedy práci vyučeného zedníka nebo soustružníka s prací lékaře, učitele, úředníka,..Narůstající normování učitelské práce je ale myšlenka přinejmenším scestná. Já je dokonce podezírám ze závisti, protože vytváření některých nařízení odporuje zdravému selskému rozumu. Já je dokonce obviňuji z toho, že nikdy neučili a školství "viděli z ponorky, když byla kalná voda".
Mám obavy, že kolegové, kteří se nechali zmanipulovat bílou knihou, již tu černou knihu nezvládnou a skončí ne u psychologa, ale přímo u psychiatra. Jedno nařízení stíhá druhé, na novelizacích ještě nezaschl inkoust a už jsou tady "nové myšlenky" , úplně jiné.
Jak jen to nazvat ? Kocourkov, Potěmkinovská vesnice,... ?
Okomentovat