Jednou z hlavních překážek dalšího rozvoje informačních a komunikačních technologií (ICT) v České republice jsou nedostatečné znalosti studentů z oblasti matematiky, logiky a přírodních věd. Na pondělním semináři ve sněmovně se na tom vesměs shodli zástupci firem a dalších organizací z oboru ICT.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
a proto dáme učební plán SPŠS 4 - 3 - 2 - 3. A jestli si někdo myslí, že to studenti doženou ve večerních hodinách, tak je blázen. RVP z roku 2007 zase říká, že pevně stanovený počet hodin matematiky v učebním plánu na ZŠ je 4 - 4 - 4 -3. tedy, pokud není ředitel M-F, pak něco v 9. třídě v těch třech hodinách naučte ! Je sice pravda, že to lze dohnat disponibilními hodinami, ale ruku na srdce - ředitel Čj si rád přidá hodinu,.....zbytek šoupne do volitelných předmětů a je to v pytli. Potom můžeme sténat a brečet. A podle toho, jak je to nastaveno bude ještě hůře. Zatím to jede setrvačností .
V clanku se pise, ze v ICT pracuje v CR 130 000 lidi. Mne by zajimala jina vec. Kolik cini saldo ICT obchodni bilance, tedy kolik se ICT do CR dovazi, a kolik vyvazi.
Ono to je trochu jinak. To chybění matematiky a logiky je nejmarkantnější právě u IT. Jen tak pro představu - základní algoritmické postupy se nedají učit bez znalostí matematiky, jelikož jejich trénink je postaven na matematických postupech. Nejčastěji tak složité operace, jako sčítání, odčítání, násobení, dělení. Jsem ale přesvědčen, že způsob uvažování, kdy "uvažovatel" opře své rozhodnutí o výsledek, o kterém ví, jak k němu došel a co znamená, tento způsob uvažování chybí v absolutně každém oboru. A nemusí být ani přírodovědný. Ten fašistický způsob, kterým na základních školách učí matematiku, je naprosto k ničemu a vede k potlačení jakékoli sebejistoty v rozhodování. Ano, sebejistota v rozhodnutí, to je to, co má učit matematika. V posledních desetiletích se alespoň učili studenti počítat, když už se neučili matematice. Ovšem tentokrát to začíná být tragédie. Protože sami učitelé, jak jsem již psal, ti líní, tupí a zlí, nechápou, že způsob uvažování, který se dá natrénovat právě v matematice, je naprosto NEZBYTNÝ. Jestliže máte jiný předmět, ve kterém to umíte naučit, klidně to učte v něm.
Problém je v tom, že naše země je plná, jak to jednou pojmenoval hezky Ludvík Vaculík, "hovnoškol". Ekonomické soukromé školy, obchodní akademie, managementy i marketingy - to všechno jsou opravdu z velké části vědy, kde myšlení neuplatníte. Všechno se změní v okamžiku, kdy začnou vznikat soukromé školy zaměřené na něco, u čeho přemýšlení potřebujete.
Takže abych to dokončil - ne IT odborníkům, ale v současnosti všem odborníkům, aniž si to uvědomují, chybí dovednosti a myšlenkové postupy uplatňované v matematice.
K vyřešení následující úlohy nepotřebujete naprosto žádný matematický aparát, přesto by ji měl vysokoškolsky vzdělaný člověk bez potíží vyřešit:
Když do petriho misky v laboratoři vhodíte buňku, ta se začne dělit co 3 minuty a za hodinu je petriho miska plná. Za jak dlouho se zaplní stejná petriho miska, pokud do ní vhodím na počátku buňky dvě?
Ale no tak, nebude to náhodou 1 hodina mínus tři minuty... Tolik hovnoškol snad nemáme...
No to teda nebude ani náhodou.
Podle zadání se dělí jen buňka do misky vhozená...
Okomentovat