Když na ministerstvo nastupoval Ondřej Liška, měl jsem z něj trochu legraci. Ve webových diskusích ho titulují jako malého svazáčka - a on sám tomu hloubkou svých počátečních neznalostí dost pomáhal. Když víme, že končí, můžeme bilancovat, jakým ministrem byl doopravdy.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
No ja mam nazor zcela, ale opravdu zcela opacny, pro mne je Liska ztelesnenim totalniho diletantismu.
je mi líto, můj názor na Lišku je podobný jako u pana Skeptika. Jako naprostý neználek podlehl snadno a rychle "odborníkům" od zeleného stolu z VÚP a NIDV. Typickým produktem neznalostí a tradic je slátanina "Standard učitele" . Za moc peněz, málo muziky". Podařilo se mu skutečně posunout české školství, ale o stupínek níže. V podstatě nevyřešil vůbec nic, jen se medializoval a slabší nátury na to skočily. Tento ministr mě nezaujal, stejně jako Buzková se svým RVP ( potažmo ŠVP) - což byla a je slátanina pedagogických soustav Skandinávie, Francie a Německa - nějak mi tam chybí Komenský a jeho myšlenky. Chybí mi tam tradice českého školství. Tedy přeji českému školství "skutečného" ministra, který proti přání pedagogických fundamentalistů prosadí zřízení pedagogické komory a vytvoření standardu učitele odspodu, ne od stolu ministerských úředníků, kteří podléhají lobbingu NIDV, VÚP, soukromých škol,...
Děláte čest svému nicku, kolego. Dle Vašeho názoru slátanina "Standard učitele" je mistrovským dílem panů Saldy a Houšky, které svého času vyvolalo diskusi s dosud nepřekonaným počtem 1124 příspěvků.
http://ceskaskola.cz/Ceskaskola/Ar.asp?ARI=103988&CAI=2152
Kritéria kvalitního učitele
připravuje se na hodiny, přemýšlí koncepčně a kreativně o svém předmětu, není mechanickým realizátorem cizích plánů
zvládá svůj obor s nadhledem, který mu dovoluje nepřemýšlet o tom, co učí, ale zaměřit se na to jak to bude učit
nezůstává v zajetí svého oboru, vnímá mezioborové vazby, vyhledává příležitosti k tomu vztáhnout svou výuku k mimoškolní realitě současného světa
zaujme, nadchne žáky pro svůj předmět, získá pro mimoškolní aktivity související s předmětem, pro soutěže atd.
něco je opravdu naučí. (To je nejobtížněji měřitelná kategorie, přidaná hodnota. Mohli bychom snad použít srovnávací test na začátku a na konci roku a hodnotit, jak se změnila úspěšnost žáků ve srovnání s jinými třídami, školami. Informační hodnotu toto kritérium stejně bude mít v nějakém celku; testování ve větším množství tříd, vývoj v čase.)
vnímá žáky jako individuality, ne jen jako masu – uplatňuje ve výuce prvky vnitřní diferenciace a individualizace
všímá si problémů žáka, poskytuje mu v přim. rozsahu podporu, pomoc, radu, oporu, dovede zachytit různé signály, na základě kterých žáka nasměruje na příp. odbornou psychologickou pomoc
dokáže být pozitivním vzorem
dívá se žákovi do očí, zachovává osobní zónu,... já to četl a mám v diskuzi nejméně 10 příspěvků. Upřímně - jen málo jich tam bylo pozitivních, to zapřít nemůžete. A nyní - prosazení standartu ( jsem zastánce jeho vytvoření zdola, přes vzniknuvší pedagogickou komoru , jeho vytvoření shora pozbývá na demokratičnosti a opět je to vytvořeno od zeleného stolu, nechci tady sahat do svědomí pedagogickým fakultám, ale absolventa do praxe nepřipraví - navíc pro učitelství musí být i jisté nadání ).Jinak 1124 příspěvků děleno průměrem 10 příspěvků mých kolegů dává žalostné číslo 112 učitelů ČR !!! To už je na pováženou. O této diskuzi vědělo jen málo učitelů, vesměs těch kteří chodí na Českou školu, EDU, Učitelské listy,.. někdy mě to připadá jako nezájem, ale spíše REZIGNACE !
Jako každá reforma potřebuje Standard učitele - kvalitního a dobře zaplaceného, zaníceného pedagoga. Těch je ve školství jako šafránu - holt odešli hlavně ve větších městech za lepším. A nyní - standard se stává politickým tématem - pokud nezískáte opozici, pokud učitele nezaplatíte, tak dopadne úplně stejně jako s jinými reformami, včetně té množinové z roku 1976. na svém osobním příkladu Vám mohu sdělit, že za vytvoření ŠVP, úspěšné účasti na olympiádách, činnosti ve ŠR,... mám osobní tak na 100 rohlíků. Když se kolego přesunou nad tarifní složky platu uklizečkám a školníkům - zač chcete odměňovat prosím kvalitní učitele ? Asi je něco špatně ve státě dánském a ryba kolego, ta smrdí vždy od hlavy. Přeji Vám někdy pane SALDA09 sestoupit do podhradí. A budete se divit.
Přes množství Vašich příspěvků v diskusi jste bohužel zcela nepochopil pravý účel, smysl a význam Standardu učitele (nikoliv standartu, jak mylně uvádíte) Máte pravdu v tom, že původní Standard učitele, vytvořený panem Houškou, je odstrašujícím příkladem jeho vytvoření shora od zeleného stolu a o jeho demokratičnosti nemůže být ani řeči.
Geniální a rozhodující přínos v kvalitě tohoto dokumentu však nastal až tehdy, když jej Salda doplnil o tento bod: "Nemá na žáky přehnané nároky a požadavky."
a myšlenky standardu jedou dále , nechť tam sedí Zelení, Oranžoví, Modří - nějak ten učitelský stav nechtějí ošidit o odborné atestace. Spíše mi to připadá, že se objevily nějaké miliardy z evropských fondů, které je třeba do konce roku "nějak" utratit.
Okomentovat