Nadané děti, nebo naopak děti s tělesným postižením či nemocní školáci budou moci zvládat vyučování ve stejném čase, a přitom přizpůsobené jejich momentálním možnostem a stupni intelektu. Projekt „Otevřená škola“, který se rozjíždí v rámci Ústeckého kraje, postupně zavede do školství elektronické metody vzdělávání tak, aby se vyrovnaly extrémní rozdíly, jež někdy mezi žáky v jedné třídě jsou. Cílem projektu je především: rozvoj individuálního potenciálu a tvořivosti žáků, a to využíváním nových technologií ve vzdělávání, a rozvoj dnes tak často omezené spolupráce ve vztahu mezi učitelem a žákem.
Nejdřív se ale budou muset učit učitelé. „Naučí se připravit si různé úrovně e-learningových kurzů. Zároveň i žáci, kteří jsou dnes vesměs v oblasti elektronických médií na dobré úrovni, se naučí podstatu e-learningového systému, aby mohli vzájemně spolupracovat,“ uvádí Jaroslav Formánek, manažer projektu ze společnosti ASISTA, s.r.o., jež od 1. ledna 2009 realizuje projekt „Otevřená škola – moderní, atraktivní, komunikativní“ v rámci programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. V praxi to bude vypadat tak, že si například učitel v přírodopise nebo dějepise vytvoří modul na probíranou látku. Zároveň připraví elektronický domácí úkol a autotest pro žáka, aby si mohl své znalosti ověřit a dokonce i skutečný test, který pak může absolvovat i školák, který leží doma v posteli. Domácí úkoly a autotesty může mít v řadě variant - dětem, které jsou v daném předmětu obzvláště zdatní, může zadat takové úlohy, aby je v jejich samostudiu posunul dál a nenechal je brzdit snadným úkolem.
Učitelům bude lehčeji
Pedagogům by měly odpadnout starosti s tím, aby se chytřejší dítě ve třídě nenudilo, když je potřeba výklad látky kvůli jiným trochu zpomalit. Prostě danému žákovi zadá takový učební modul, který jej na nějaký čas smysluplně zaneprázdní a zároveň i podpoří jeho nadání. Odborné diskuze nad tím, zda je či není vhodné, aby v jedné třídě vedle sebe byli či nebyli školáci s různou úrovní intelektu či talentu, jsou tak zčásti vyřešeny. „Děti jsou dnes dosti technicky zběhlé,“ podotkl Jaroslav Formánek, proč se předpokládá, že se zaváděné metody v praxi uchytí.
Zavedení e-learningu do učiva a komunikace mezi studentem a žákem přináší řadu pozitiv: kromě jiného se totiž také eliminuje řada poruch učení, jimiž dnes děti trpí – například dyslexie či dysgrafie. Škola se tak mimo jiné stává pro děti zábavnější, pokud mohou učivo přijímat interaktivním způsobem. Tomu pomůže i školní vzdělávací portál, který na školách v rámci projektu Otevřená škola vznikne a bude mít řadu speciálních funkcí. „Zpracované úkoly nezůstanou u žáka v sešitu, ale bude je moci zveřejnit na školním portálu,“ zmínil Jaroslav Formánek.
E-centra pro děti bez počítače
Na deseti školách, které se pilotně do projektu zapojí, vzniknou i takzvaná „e-centra“, která vyřeší problém dětem, kterým rodiče nemohou pořídit vlastní počítač. I oni tak budou moci nejen zkoušet autotesty a vypracovávat úkoly, ale budou moci rovněž vstupovat na školní portál a účastnit se chatů či si zde založit osobní profil.
Školy budou motivovány například i tím, že budou soutěžit o nejlepší portál. Společné zapojení dětí a učitelů tak bude intenzivnější i nad rámec vyučování. Díky těmto aktivitám také vznikne řada moderních metodických výstupů pro ostatní školy. Žáci budou mít možnost podílet se na hodnocení kvality a efektivity výuky. Více se už brzy dozvíte na portálu www.otevrena-skola.cz.
„Otevřená škola“ navazuje na projekt Educa, který se zaměřuje e-learningové vzdělávání učitelů Ústeckého kraje. O něm je možné se více dozvědět na portálu www.educaweb.cz nebo v koordinačních centrech, která v jednotlivých okresech vznikají. O realizaci projektu Otevřená škola získáte více informací na stránkách www.asista.cz.
Realizace aktivit projektu pozitivně ovlivní kvalitu výuky na základních i středních školách v Ústeckém kraji.
Otevřená škola: Ani nemocné dítě nebude ochuzeno o výuku a testy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 komentářů:
Okomentovat