Diskuze o standardu učitele ukázala, že ministerstvu školství chybí významný partner, se kterým by muselo tento svůj záměr konzultovat. Mám na mysli profesní sdružení reprezentující všechny učitele ZŠ a SŠ, tedy Pedagogickou komoru. Založme ji! Čím dříve, tím lépe…
Zatím vznikla jednoduchá internetová stránka, jejímž prostřednictvím se mohou dát učitelé dohromady: http://eucebnice.cz/pedagogicka.komora/
Tento web slouží jako komunikační prostor pro učitele, kterým záleží na profesní cti a chtějí, aby vzrostla prestiž jejich povolání. Cílem je založit Pedagogickou komoru a prosadit speciální zákon, který stanoví práva a povinnosti této organizace i podmínky členství.
Vlastní komoru mají například lékaři či architekti, soudci, advokáti i daňoví poradci. Bývá zvykem, že profese, které vyžadují vysokoškolské vzdělání, mají vlastní profesní komoru. Pedagogové ji zatím bohužel nemají… Měli bychom udělat vše pro to, aby se to co nejdříve změnilo!
Pokud se chcete na vzniku Pedagogické komory aktivně podílet a prosadit ji, napište na e-mail: pedagogicka.komora (at) volny.cz
Hledají se aktivní pedagogové, kteří budou zprostředkovávat informace mezi školami (učiteli). Ideální by bylo, kdyby na každé škole působil jeden učitel, který bude informovat své kolegy, jak daleko jsou přípravné práce na komoře, a také bude získávat nové členy komory.
Čím více učitelů se k této myšlence přidá, tím dříve vznikne Pedagogická komora!
Pokud si myslíte, že samosprávná organizace učitelů má svůj smysl, nenechávejte si to pro sebe…
K myšlence vzniku Pedagogické komory se hlásí:
· Abeceda, občanské sdružení: http://www.eucebnice.cz (20.4.2009)
Hlavní cíle:
· Uzákonění Pedagogické komory jako samosprávné profesní organizace učitelů ZŠ a SŠ
· Navýšení rozpočtu školství na 6% HDP
Radek Sárközi: Standard učitele a Pedagogická komora
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Úžasná myšlenka... Kvalitní učitel raději učí než ztrácí čas schůzováním...
Já si to také myslel. Ještě před pár lety. A psal, diskutoval, propagoval. Realita je, že zájem učitelů je nula. Čistá nula. Ať vás to zjištění moc nebolí.
Tomáš H.
Smysl pedagogické komory spočívá mimo jiné v aktivizaci učitelů v jejich snahách o zvýšení prestiže učitelského povolání v očích široké veřejnosti, nikoli jen těch, jejichž děti právě studují.
Pedagogická komora by měla dbát na to, aby pokud možno všichni učitelé měli nejen požadovanou kvalifikaci, ale byli i schopnými pedagogy. Bez toho veškeré úřednické akce pro zvýšení kvality absolventů našich škol budou jen dalším mrháním prostředků na školství vynakládaných.
Okomentovat