Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy se nechystá rušit známky z chování. Informace, které se objevily v tisku, jsou zavádějící.
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Ondřej Liška nemá v úmyslu rušit známky z chování a nepřipravuje v této souvislosti žádná legislativní opatření. V rozhovoru pro časopis Týden ministr doslova řekl: "Spíše je třeba si položit otázku, jestli známky z chování mají vůbec ještě smysl. Je to předmět, který se nevyučuje, ale známkuje se. Když má dítě problémy, které si přináší z rodiny, tak tím, že mu dám horší známku z chování, mu nepomůžu. Tady musí nastoupit jiná intervence. Změna přístupu k dítěti, individualizace výuky, asistent pedagoga…"
Vyjádření ministra tedy směřovalo k vyvolání odborné diskuze nad významem, způsobem a formou tohoto hodnocení, nad tím, jaké má jeho dnešní podoba limity a nevýhody, jak je účinná například ve vazbě na stále větší problémy s chováním dětí. Škola vedle své vzdělávací role plní také roli výchovnou a do hodnocení chování by se měla promítnout řada oblastí, které nemohou být postiženy v rámci hodnocení jednotlivých předmětů.
Zahájení diskuze nad tímto tématem je žádoucí, v žádném případě to však neznamená, že se MŠMT v nejbližší době chystá jakékoliv legislativní kroky.
MŠMT
0 komentářů:
Okomentovat