Toto dilema neřeší jen čeští kantoři potýkající se s novými rámcovými vzdělávacími programy ale i jejich britští kolegové. Obzvlášť poté co čerstvě zveřejněná vědecká zpráva cambridgské univerzity ohodnotila britský vzdělávací systém na základních školách známkou „nedostatečně".
Z blogpostu Václava Zemana z Blogu Respektu:
Společenskovědní předměty, historie a přírodní vědy - to jsou hlavní oběti vytlačované v osnovách britských základních škol čtenářskou gramotností, znalostí počtů a zbytečně přehnaným důrazem na psaní testů, tvrdí studie Cambridge Primary review. Studii vytvářelo více než 70 akademiků univerzity v Cambridge po dobu tří let a je nejpodrobnějším zkoumáním britského základního školství za posledních čtyřicet let.
„Základní vzdělávání musí být viděno jako příprava na celoživotní učení a na samotný život. Je i přípravou na střední školu, ale odmítáme představu, že je tu jen pro to. Problém je mnohem rozsáhlejší - určité oblasti v učivu základních škol úplně chybí, na čem pak mají střední školy stavět?" řekl deníku Telegraph autor studie profesor cambridgské univerzity Robin Alexander.
dokument
0 komentářů:
Okomentovat