ČŠI: Tematická zpráva ČŠI - Přechod na školní vzdělávací programy

pátek 9. ledna 2009 ·

Česká školní inspekce monitorovala od školního roku 2005/2006 činnost škol směřující k zajištění postupu podle rámcových vzdělávacích programů. Po vyhodnocení získaných poznatků a  vlastní metodické a praktické přípravě na inspekční činnost zaměřenou na tuto problematiku zahájila ve školním roce 2007/2008 formou ověřování navrženého souboru kritérií a připraveného hodnotícího schématu inspekci povinného přechodu na školní vzdělávací programy v předškolním a základním vzdělávání.

TZ Přechod na ŠVP (279kB PDF)

Z textu vybíráme:

Povinnost postupovat od 1. září 2007 podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání platí i pro osmiletá gymnázia, na jejichž nižším stupni žáci plní povinnou školní docházku, a to s účinností od primy těchto škol. Zákonné ustanovení splnila všechna osmiletá gymnázia, která inspekce navštívila ve školním roce 2007/2008.

Z uskutečňovaných školních vzdělávacích programů 94,0 % vyhovělo požadavkům školského zákona. Zásady pro jejich zpracování vytýčené v RVP ZV plně akceptovalo 80,3 % škol a dalších 6,1 % jen s dílčími nedostatky. Hlavním problémem zbývajících 13,6 % ŠVP byla značná obecnost v rozpracování jednotlivých částí a jen omezené respektování specifik druhého stupně základního vzdělávání.

Výsledky podrobného inspekčního zjišťování a hodnocení souladu těchto školních vzdělávacích programů s RVP ZV ukázaly následující stav: plně v souladu bylo 77,8 % posuzovaných ŠVP, částečně 22,2 %, případ hodnocený inspekcí jako nesoulad se nevyskytl.

(…)

Institucionální hodnocení škol ukazuje, že praktickou realizaci ŠVP příznivě ovlivňuje dobrá úroveň personálních podmínek, bezpečné prostředí pro vzdělávání, aktivní spolupráce s partnery a dobře fungující obousměrný informační systém. Na rozdíl od mateřských a základních škol byla v navštívených osmiletých gymnáziích zjištěna podstatně vyšší úroveň vlastního hodnocení školy, v některých případech však nebyla stanovena jasná kritéria. Potíže vyvolává nedostatek zkušeností a dovedností v konkrétním rozpracování obsahových a věcných otázek péče o osobnostní rozvoj nadaných žáků.



ČŠI

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.