Před týdnem jsem publikoval popis aktivit společnosti International School of Languages (ISL) v českých školách. Vycházel jsme především z komunikace s touto společností, z jejího webu a z dokumentů, které zaslali přímo mne, na krajské úřady nebo do škol. Článek jsem formuloval relativně mírně a jeho zveřejnění jsem několik dní odkládal, protože jsem si chtěl řadu skutečností ověřit. Reakce na článek byla očekávaná, řada kantorů mi dala za pravdu, že aktivity ISL jsou přinejmenším podezřelé. Dopis, který ISL odeslala jedné škole, toto podezření potvrzuje: je plný lží a nepodložených obvinění vůči mne.
V článku International School of Languages: podvod nebo amatérismus?! jsem popsal všechny v té době známé skutečnosti o aktivitách tak zvané International School of Languages (ISL) v České republice s výčtem podezřelých indicií:
Jeden z našich čtenářů se na ISL obrátil se žádostí o vyjádření k článku. Vzhledem k tomu, že je možné, že podobný text poslali i na další školy, musím nepřesnosti i některé vyslovené lži uvést na pravou míru. Budu reagovat na jednotlivé body přímo:
Dobry den,
Dekuji za Vas email. Je uplne pochopitelne, ze mate otazky ohledne naseho programu po precteni clanku od pana Wagnera. Nezname pana Wagnera moc dobre a nerozumime, proc by seriozni publicista nezdelil veskera dostupna fakta. Dovolte mi, abych upresnil nektere informace ze zmineneho clanku.
1. V rijnu 2008 pan Sedivy a pan Fuller predvedli skutecny program ISL. Reditele a ucitele, kteri byli pritomni, byli vyzvani k tomu, aby si vyskouseli program sami. Nekteri pritomni vyuzili prilezitosti s velkym nadsenim.
Na prezentaci v Plzni, které jsem se zúčastnil 16. října, pánové Šedivý a Fuller předvedli přehrávač NeuroLanguage Practice Player s několika málo demonstračními výukovými stránkami, nikoli výukový program pro školy celý. Program pro žáky nebo řídící panel pro učitele nepředvedli vůbec!
Je třeba odlišovat Practice Player společnosti neuroLanguage a výukový obsah od společnosti ISL. Z Practice Playeru jsem nadšený i já a řada dalších kantorů.
2. Pan Sedivy uvedl ze predpokladame mit priblizne 300 000 uzivatelu naseho programu v tomto skolnim roce. To je pocet uzivatelu na skolach, kteri nic neplati za program. Jenom urcita cast techto uzivatelu si zakoupi upgrade. Myslenka, ze by 100% deti ze vsech skol koupilo upgrade je nesmyslna, obzvlast kdyz vsichni v CR nemaji pristup k internetu.
Citoval jsem pana Šedivého, počet 300 000 žáků uvedl v Plzni na prezentaci tak, že jde o zájemce o upgrade. Většina žáků má přístup k internetu, pan Šedivý uváděl, že v řadě škol je 100% zájem žáků..
3. Webove stranky najdete na www.islczech.com, ne na www.iclczech.com jak je uvedene v clanku.
Tomuto nerozumím, vzhled stránky v době přednášek je popsán v mém blogpostu z 10. října na serveru LUPA.
4. Na webovych strankach muzete videt demovideo. Netvrdime, ze webove stranky umoznuji lidem vyskouset demoverzi. Demoverze je dostupna pouze pro skoly. Kazda skola, ktera je prihlasena k nasemu programu, obdrzela nasledujici informace:
“Pokud chcete získat už v listopadu omezenou zkušební verzi programu pro Vaši školu, jednoduše pošlete email na adresu: trial@islczech.com. Zkušební verze je platná na 30 dnů.“
Rada skol jiz vyuzila teto prilezitosti. Pan Wagner neobdrzel demoverzi z toho duvodu, ze demoverze jsou dostupne pro skoly a nebyli jsme schopni od nej zjistit jakou skolu zastupuje, abychom mu mohli poslat instalacni klic a odkaz na stazeni software.
Pan Šedivý o "demovideo" tvrdil v telefonátu se mnou i na prezentaci v Plzni, že jde o demoverzi.
Společnost ISL jsem kontaktoval jménem školy a pod jménem školy jsem se zaregistroval i na prezentaci v Plzni. Zaslání instalačního klíče mi bylo přislíbeno v telefonátu, kdy po mne žádná další identifikace kromě e-mailu nebyla požadována. Bylo mi řečeno, že to není jednoduché (!!!), ale do 2-4 dnů mi bude přístupový klíč vygenerován.
Pan Wagner zatajil, ze softwarova spolecnost neuroLanguage mu odpovedela, ze maji uzavrenou smlouvu s International School of Languages a pokud chce blizsi informace, aby se obratil na nas. Predali mu kontakt na nas, ale p. Wagner se jiz pote na nas neobratil. Podrobnosti obchodnich smluv nejsou bezne zverejnene. Tak tomu je i v tomto pripade.
Společnost NeuroLogic mi na můj e-mail ze dne 17. října a ani na urgenci z 28. října neodpověděla. První mail od pracovníka této společnosti jsem dostal až 17. listopadu, šlo ale o reakci na článek z 12. listopadu!
6. Skolni verze programu ISL lze pouzit online i offline, takze internet neni dulezitou soucasti prezentaci funkce programu. Spis je dulezite predvest jak program funguje bez internetu pro skoly, ktere nemaji pristup k internetu. (Upozornuji, ze k pouziti upgradu z domova je internet nezbytny.)
Téměř absolutní většina škol má přístup k internetu a zároveň zde ISL jedná poněkud nelogicky. Vázat prodej upgrade na připojení k internetu je nesmyslné, pokud může být obsah šířen i off-line.
7. Dne 16.10.2008 ihned po zminene prezentaci v Plzni, pan Sedivy nabidl panu Wagnerovi, aby si sedli a probrali jeho otazky. Pan Wagner odmitl. Dale, kdyz p. Sedivy a p. Fuller se nemohli zucastnit jine domluvene schuzky, dohodli se s panem Wagnerem na dalsi schuzce v Jihlave dne 20.10.2008. Pan Wagner se bez vysvetleni nedostavil.
Jednání po prezentaci v Plzni 16. října jsem odmítl, protože jdem měl v Plzni další schůzku, nejel jsem totiž do Plzně jen kvůli ISL. Schůzku v Praze dne 18. října ISL odvolala až na poslední chvíli, v telefonátu jsem se proto nabídl, že se pokusím domluvit si moje další aktivity v Jihlavě tak, abych se mohl zúčastnit prezentace ISL v Jihlavě 20. října (volali jsme si v době, kdy jsem byl mimo PC a bez online kalendáře). V žádném případě jsme ale neměli žádnou konkrétní schůzku v konkrétní době v Jihlavě dohodnutou. Vzhledem k tomu, že schůzku v Praze ISL odvolala až na poslední chvíli a přitom ji sama iniciovala, nepovažoval jsem za nutné vůči ISL aktivně vystupovat. Zde je mail zaslaný ISL 18. října dopoledne:
Tak se tesime na setkani s Vami. Dostaneme se do Prahy kolem 14:00. Mame dalsi setkani v Praze, ale cas toho setkani jeste neni jiste. Musime tam take neco zaridit kolem 15:30. To znamena, ze pokud to dalsi setkani bude pozde, mohli bychom se setkat kolem 14:00. Pokud to setkani bude drive, mohli bychom se setkat kolem 16:30 nebo 17:00. Tak asi bude nejlepsi kdyz Vam zavolame rano jakmile se domluvime na to dalsi setkani. Muzete nam poskytnout telefonni cislo?
Ale pokračujme v reakci na mail ISL škole:
8. Sdeleni MSMT je dobra zprava pro vsechny. Pokud by MSMT podporovala nebo zastitovala jednotlive komercni subjekty, korupce ve vlade by byla jeste horsi. Nehledame zadnou podporu od MSMT. Kvalita naseho programu mluvi sama za sebe. Proto, vysledkem „jednani na uvedene porade bylo stanovisko vsech zucastnenych, ze rozhodnuti o vyuziti nadaci prezentovane nabidky je plne v kompetenci reditelu skol.“ Meli jsme moznost prezentovat nas program na zminene porade „na zaklade doporuceni jednoho z vedoucich odboru skolstvi, v jehoz kraji Nadace The Always Remember Foundation pusobi a jeji cinnost je kladne hodnocena.“ Cituji MSMT.
9. Nadace the Always Remember Foundation byla zalozena panem Sedivym a panem Fullerem s dalsimi, aby mohli lepe umoznit detem z CR studium v USA. Toto studium dava detem moznost se naucit dokonale anglicky a take jim dava dobre zkusenosti do zivota. Obvykle, student z ciziny musi platit skolne, aby mohl studovat v USA. Tato castka na skolni rok je priblizne $6000 (115 000 Kc) a $3000 (57 000 Kc) na pololeti. KU plati za letenky studentu a Nadace plati za skolne. Doposud nadace darovala pres $100 000 (1 900 000 Kc) za pobyty techto studentu.
Účast komerčních subjektů je na podobných poradách nezvyklá, iniciativa konkrétního vedoucího odboru školství je v této věci irelevantní. Způsob hledání ubytování pro studenty jen několik týdnů před jejich příjezdem, na který jsem v článku upozornil, zůstal nevysvětlen.
10. International School of Languages ma licencni pravo pouzivat veskerou hudbu a videoklipy, ktere jsou soucasti naseho programu. ISL vytvorila a vlastni autorska prava k prevazne vetsine textu, ktere pouzivame. Texty ktere jsme nevytvorili, nevyzaduji licencni prava.
V aktuálně distribuované demoverzi, která byla prezentována i v Plzni, jsou texty, fotografie a videa prokazatelně bez uvedení příslušného autora, zdroje a bez v USA požadovaného copyrighru. Během měsíce v demoverzi nepřibyla žádná nová lekce.
Program ISL pouziva nejnovejsi technologie od spolecnosti neuroLanguage a SRI International, ktere umoznuji, aby studenti ziskali vyhodnoceni vlastni vyslovnosti v anglictine temer jako kdyby byl pritomny rodily mluvci. Jsme nadseni z moznosti nabizet tento program skolam zdarma a tesime se na spolupraci s Vami. Pokud budete mit jakekoliv dalsi otazky, prosime, obratte se na nas.
O kvalitě technologií neuroLanguage a SRI International nepochybujeme, ale pochybujeme o k nim přidanému výukovému obsahu z dílny ISL.
Změna strategie
ISL nyní rozeslala na školy dopis tohoto znění:From: ISL [mailto:info@islczech.com]
Sent: Tuesday, November 18, 2008 5:02 AM
Subject: Termíny - slyšeli jsme Vás
Vážení,
slyšeli jsme Vás čistě a jasně.
Od minulého týdne, když jsme od Vás požadovali o vyplnění excelové tabulky a o zaplacení za upgrady do tohoto pátku, dostali jsme značnou odezvu od ředitelů a učitelů jako jste vy a vaše přání pro více času je nám naprosto jasné.
Náš prvořadý cíl je zasloužit si vaši důvěru a dlouhobobou spolupráci s Vámi. Neváháme změnit směr když je potřeba. Proto posunujeme termín pro vyplnění tabulky o týden, do 28.11.2008. Pošleme Vám příští týden odkaz pomocí kterého nám zašlete tabulku. (Prosím neposílejte tabulku emailem.)
Dále, posunujeme termín pro zaslání peněz na náš účet do doby, kdy dostanete program do vaší školy. Jednoduše řečeno, my nedostaneme žádné peníze dokud neobdržíte náš program.
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu a za to, že nám dáváte možnost s Vámi spolupracovat na zdokonalení angličtiny vašich studentů.
Srdečně,
Patrick Sedivy - ředitel
International School of Languages
IČ: 283 04 331
Holandská 874/8, 639 00 Brno-Stýřice, Česká Republika
info@islczech.com
www.islczech.com
Zde poznamenáváme, že International School of Languages s.r.o. byla zapsána do obchodního rejstříku 5. listopadu 2008.
Reakce neuroLanguage na článek z 12. listopadu
V pondělí 17. listopadu večer jsem obdržel e-mail od Richarda Stantona ze společnosti neuroLanguage, samozřejmě v něm není řeč o žádném našem předchozím kontaktu a bohužel ani odpověď na otázky z mých předchozích mailů adresovaných této společnosti:from Richard Stanton <rstanton@neurolanguage.com>
to jan.wagner@cpress.cz
date Mon, Nov 17, 2008 at 7:53 PM
subject neuroLanguage and your recent article
Dear Mr. Wagner,
I wanted to follow-up with you regarding the recent (Nov 12, 2008) article you wrote regarding the International School of Languages, in which neuroLanguage was mentioned.
I think your article is incorrect on many points, specifically regarding the fact that there is some sort of fraud at hand. I can verify that we are working closely with the team at International School of Languages, and are putting the finishing touches on a Czech localized version of our product ready to be launched in the next 30-45 days. The license we have with ISL allows for them to offer the neuroLanguage technology and their custom curriculum content at a very competitive per student price, which is why they are able to offer the free access for the schools. They have negotiated a considerable educational discount for your country’s schools and students and it is surprising to me that you question their motive or agenda.
In terms of your questions regarding single sign-on, yes our technology has a robust application programming interface (API) which can link to a variety of learning management systems, although this is not anticipated as part of the current Czech deployment. Regarding a demonstration account we would gladly send you a link to the final Czech version, or our standard product if you would like to see it sooner then later.
Mr. Wagner, this is a very real project that could have a tremendous benefit to your country and students for a considerable period of time. I think you have misstated the facts in your article, and I would suggest you owe Mr. Sedivy an apology for taking such journalistic leaps with the facts.
If you have any further questions about the neuroLanguage technology I can be reached at any of the coordinates below.
Kind regards,
Richard Stanton
Zajímavé je, že termín dokončení české lokalizované verze produktů neuroLanguage zhruba odpovídá termínu zpřístupnění upgrade pro žáky. Přitom se dosud nikde ISL o lokalizaci produktu nezmínila. Bohužel neznáme přesný rozsah překládaných textů, ale doba lokalizace je podle mého názoru nepřiměřená. Navíc z korespondence s ISL je jasné, že používají strojový překlad a jejich texty jsou plné pravopisných chyb. Ale nepředcházejme…
Závěr
Stále je ale nejasné následující:- Jak bude ISL distribuovat stvrzenky o zaplacení žákům? V jakém smluvním vztahu vlastně žáci budou?
- Proč by měl termín platby od žáků souviset s dodáním jiného produktu ISL škole zdarma?
- Kdy bude dodán program pro školy?
- Jak je to s autorskými právy v demoverzi ISL?
- Jakou kvalifikaci a zkušenosti má tým ISL?
Jan Wagner
0 komentářů:
Okomentovat