Nedávný úspěch univerzity University of Western Australia v celosvětové soutěži, jež pro vysoké školy celého světa vypsala společnost Google a které se zúčastnilo na 8500 studentů ve více než 47 zemích, přesvědčil univerzitní profesory, aby vůbec poprvé začlenili online marketing jako nedílnou součást učebního plánu. Dobrého umístění v soutěži dosáhly i týmy české Vysoké školy ekonomické.
Spolupráce mezi univerzitami a společností Google přináší úspěchy
Soutěž Google Online Marketing Challenge poskytla studentům i absolventům příležitost získat praktické zkušenosti v oblasti internetové reklamy. Každý tým studentů dostal na počátku k dispozici investiční prostředky s marketingovém systému Google AdWords v hodnotě zhruba 3000 Kč. Jejich úkolem bylo vytvořit efektivní internetovou reklamní kampaň pro místní firmu, následně výsledky vyhodnotit a doporučit firmě způsob, jak dál rozvíjet svou přítomnost na internetu.
Google Online Marketing Challenge se zúčastnilo 8500 studentů v 1650 různých týmech ze 47 zemí z celého světa. VŠE v Praze byla jedinou veřejnou vysokou školou reprezentující Českou republiku a to prostřednictvím šesti studentských týmů z řad účastníků kurzu Marketing na internetu. Ten je součástí portfolia kurzů Katedry marketingu Fakulty podnikohospodářské a jeho garantem je Ing. Václav Stříteský. Studenti VŠE skončili mezi 50 nejlepšími týmy v regionu Evropy a zároveň se zařadili mezi 150 nejlepších z celého světa, což je skutečný úspěch. Vítězem soutěže v regionu EMEA se stal tým Universitat Bern ze Švýcarska.
„O soutěži jsme se dozvěděli přímým oslovením českého zastoupení Googlu. Soutěž byla lákovou příležitostí, jak obohatit výuku zmíněného předmětu. Reklamní systémy PPC jsou pro studenty jedním z nejzajímavějších témat vyučovaného kurzu, proto jsem velmi uvítal možnost nabídnout studentům nejen teoretické poznatky, ale reálnou praktickou zkušenost s populárním reklamním PPC systémem Google AdWords,“ říká Ing. Václav Stříteský z katedry marketingu při Fakultě podnikohospodářské VŠE v Praze
Společnost Google tuto soutěž připravila na základě žádostí vysokoškolských pedagogů z celého světa, kteří se na zástupce společnosti obrátili s prosbou, aby jim pomohla připravit studenty na měnící se realitu moderního světa obchodu.
Ohlasy týmů a místních firem byly nadmíru kladné a přiměly společnost Google udělat z akce každoroční událost:
- 75 % místních firem vyjádřilo silné přesvědčení, že tato soutěž je vynikající nápad a že dál pomůže rozvoji obchodu
- 63 % vysokoškolských pedagogů přiznalo, že díky soutěži se podařilo studenty seznámit s problematikou internetové reklamy lépe, než by to bylo možné prostřednictvím tradičních výukových nástrojů, jako jsou případové studie nebo stáže u firem
- 66 % studentů prohlásilo, že díky soutěži dokázali jasně pochopit, co vše obnáší spolupráce se skutečnou firmou
Lee Hunter, manažer pro produktový marketing Google v regionu EMEA, soutěž komentoval:
„Rozhodli jsme se reagovat na poptávku vysokoškolských pedagogů i studentů z celého světa, spojili síly a vytvořili tuto celosvětovou soutěž, jejímž cílem je seznámit studenty ještě během studia s tím, jak funguje internetová reklama v praxi.“
„Těší nás, že se soutěže zúčastnilo zhruba 8500 studentů v 1650 různých týmech ze 47 zemí Většině týmů se podařilo úspěšně implementovat internetovou reklamní kampaň, což jen dokazuje, jak dostupný a intuitivní je online marketing v podání Googlu. Samotná skutečnost, že většině z těchto týmů se podařilo vylepšit online prezentaci lokální, malé firmy během pouhých třech týdnů je nejlepším dokladem o tom, že z online marketingu mohou významně profitovat malé a střední firmy po celém světě.
Fakta o soutěži Online Marketing Challenge
- Pedagogové rozdělili studenty do skupin, kterým posléze poskytli bezplatné kupóny do systému Google Adwords v hodnotě 200 amerických dolarů (zhruba 3000 Kč).
- Skupiny studentů nebo profesoři oslovili malé a středně velké firmy (do 100 zaměstnanců), které mají webovou stránku, ovšem dosud nepoužívají Google AdWords. Skupina poté společně s danou firmou založila účet v AdWords a vytvořila online marketingovou kampaň.
- Během třítýdenního soutěžního období skupiny optimalizovaly a zdokonalovaly své kampaně. Úkolem bylo předložit dvě soutěžní zprávy - jednu před začátkem a druhou po ukončení kampaně. Zprávy a výsledky byly posléze vyhodnoceny a na základě úspěšnosti kampaně a vypracování zprávy byl vybrán i celkový vítěz.
- Aby se soutěže mohli zúčastnit skutečně studenti z celého světa, společnost Google určila, že týmy mohou soutěžit v kterýchkoli po sobě jdoucích týdnech od 10. února do 24. května 2008.
- Další podrobnosti o soutěži najdete na internetové adrese http://www.google.com/onlinechallenge/index.html
- Soutěže ze zúčastnilo 8 500 studentů v 1650 různých týmech ze 47 zemí.
- Vyhlášení celosvětového vítěze i vítězů v jednotlivých regionech (Amerika, EMEA, Tichomoří) proběhne ve středu 16. července 2008. Členové vítězného týmu budou pozváni na týden do San Franciska, navštíví centrálu společnosti Google v Mountain View a jako cenu dostane každý ze členů týmu počítač MacBook Pro. Regionální vítěze pozve do svého ústředí regionální zastoupení Google (Londýn, Mountain View nebo Sydney) a členové týmů dostanou jako cenu počítač MacBook.
- Soutěž proběhne i příští rok.
Online reklama
Model PPC reklamy na internetu je pro firmy všech velikostí účinným a cenově dostupným způsobem, jak směrovat provoz na své webové stránky. Reklamní prostor nabízí řada vyhledávačů. Nejběžnějším způsobem online reklamy PPC je reklama textová, která reaguje na slova zadaná uživateli do okénka vyhledávače. Když uživatel zadá například dotaz „levné letenky“, zobrazí se mu inzeráty leteckých společností. Inzerenti se rozhodují, kolik jsou ochotni za svou inzerci platit – navíc za inzerát platí jen v tom případě, že na něj uživatel klikne, takže mají plnou kontrolu nad svým reklamním rozpočtem. Společnost Google provozuje komplexní systém online reklamy nazvaný AdWords – při zadání dotazu se inzeráty zobrazují nad a vedle běžných výsledků vyhledávání a jsou označeny jako reklamní sdělení.
O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.
press
0 comments:
Post a Comment