MŠMT: Výstup z odborné diskuze realizované MŠMT v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost – červenec 2008

středa 16. července 2008 ·

Prvního července tohoto roku proběhlo vypořádání připomínek k osmi individuálním projektům národním, které byly v průběhu ledna - května 2008 představeny na odborných diskuzích. Příležitost sdělit své připomínky či komentáře k záměrům ministerstva na další roky, které by měly být financovány z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, měla jak odborná, tak i laická veřejnost.

Dne 1. července bylo představeno osm upravených projektových záměrů MŠMT a to v pořadí: 

1.  Kurikulum G
2.  Klíče ke kvalitě (METODIKA II)
3.  PILOT ZUŠ
4.  KLÍČ
5.  Podpora učitele (PUČ)
6.  Vytváření a zavádění systému vlastního hodnocení škol a školských zařízení – Autoevaluace
7.  Kurikulum S
8.  Jednotné zadání závěrečné zkoušky v oborech středního vzdělávání s výučním listem – NZZ 

Projektový záměr Kurikulum G má přispět k řešení problematiky zvyšování kvality vzdělávání na gymnáziích. Ta je spojena s kvalitou pedagogů, kteří vzdělávání žákům poskytují a jsou jedním z hlavních pilířů jeho kvality. Projekt je určen učitelům a koordinátorům školních vzdělávacích programů (ŠVP) na gymnáziích a umožní jim získat právě takové kompetence, které potřebují k vytváření a realizaci kvalitních ŠVP.


Prezentaci k projektovému záměru naleznete zde.

Více informací naleznete zde.

 

Jako druhý v pořadí byl představen projektový záměr Klíče ke kvalitě (METODIKA II). Tento projekt se soustředí na zlepšení kvality práce pedagogů a vedoucích školských pracovníků, která je klíčem k úspěšné realizaci prováděných změn. Zvýšení kvality učitelské profese je spojeno se schopností učitelů efektivně využívat různých forem a metod učení, se vzájemným sdílením zkušeností a s celoživotním učením pedagogů. Projekt se proto zaměřuje na systematickou podporu učitelů v oblasti metodiky a didaktiky učení, rozvoj učících se komunit a efektivní způsoby vzdělávání.


Prezentaci k projektovému záměru naleznete zde.

Více informací naleznete zde.

 

Třetím v pořadí byl představen PILOT ZUŠ. Tento projekt se bude zaměřovat na podporu zavádění nového kurikula do základních uměleckých škol a bude probíhat ve spolupráci s vybraným vzorkem pilotních škol.


Prezentaci k projektovému záměru naleznete zde.

Více informací naleznete zde.

 

Čtvrtým projektem, který byl téhož dne představen, byl KLÍČ. Hlavním cílem projektu bude propojení vzdělávacího obsahu s klíčovými kompetencemi.


Prezentaci k projektovému záměru naleznete zde.

Více informací naleznete zde.

 

Pátým projektovým záměrem byl projekt Podpora učitele (PUČ). Cílem projektu je podpořit učitelovu kompetentnost v praxi adaptovat a kombinovat výchovně vzdělávací strategie tak, aby respektoval individuální potřeby žáka a umožnil mu tak v rámci jeho dispozic dosáhnout osobního maxima. Obavy odborné a pedagogické veřejnosti poukazují na malou zkušenost při uplatňování poznatků a zavádění individualizace do praxe.


Prezentaci k projektovému záměru naleznete zde.

Více informací naleznete zde.

 

Jako šestý byl představen projektový záměr Vytváření a zavádění systému vlastního hodnocení škol a školských zařízení – Autoevaluace. Obsahem projektu bude tvorba podpůrných metodických materiálů pro zpracovávání školních vzdělávacích programů, které mají téma autoevaluace obsahovat. Dále se zaměří na nastavení pravidel, jakým způsobem budou zřizovatelé škol a inspektoři (ČŠI) přistupovat k vlastnímu hodnocení školy.


Prezentaci k projektovému záměru naleznete zde.

Více informací naleznete zde.

 

Sedmým v pořadí byl představen projektový záměr Kurikulum S. Záměrem projektu Kurikulum S bude poskytovat metodickou a konzultační pomoc školám při tvorbě a zavádění ŠVP a šířit zkušenosti se ŠVP získané v projektu Pilot S. Využívat pro to bude přímé zkušenosti pilotních škol projektu Pilot S z realizace vzdělávání podle pilotních ŠVP. Tyto zkušenosti a poznatky z pokusného ověřování pilotních ŠVP budou přenášeny na další školy v rámci metodicko-konzultační pomoci.


Prezentaci k projektovému záměru naleznete zde. 

Více informací naleznete zde.

 

Posledním představeným projektovým záměrem byl projekt s názvem Jednotné zadání závěrečné zkoušky v oborech středního vzdělávání s výučním listem – NZZ.  Projekt postupně nastaví režim každoročních aktualizací jednotných zadání závěrečných zkoušek v oborech vzdělání kategorie H a E a jejich plošné realizace ve všech školách ČR prostřednictvím informačního systému. Jednotná zadání budou vytvářena ve vazbě na požadavky Koncepce nové závěrečné zkoušky a ve vazbě na požadavky dané úplné kvalifikace (NSK).


Prezentaci k projektovému záměru naleznete zde. 

Více informací naleznete zde.

 

Zápis z diskuze, která proběhla po představení každého z projektů členy řešitelského týmu, naleznete zde.



MŠMT

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.