Záměrem projektu Kurikulum S bude poskytovat metodickou a konzultační pomoc školám při tvorbě a zavádění ŠVP a šířit zkušenosti se ŠVP získané v projektu Pilot S. Využívat pro to bude přímé zkušenosti pilotních škol projektu Pilot S z realizace vzdělávání podle pilotních ŠVP. Tyto zkušenosti a poznatky z pokusného ověřování pilotních ŠVP budou přenášeny na další školy v rámci metodicko-konzultační pomoci.
Projekt (89,08 KB)
Rozpočet projektu (1,43 MB)
21.7.2008
KURIKULUM S – Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání
Anotace projektu
Podporovaná aktivita, ke které se projekt vztahuje:
Prioritní osa 4 a Systémový rámec celoživotního učení
Oblast podpory 4.1 Systémový rámec počátečního vzdělávání
Podporovaná aktivita OP VK:
Vytváření a ověřování ŠVP na pilotních školách, včetně zpracování výsledků a jejich komplexní využití; metodická,osvětová a informační podpora kurikulární refory
Popis projektu
Dle harmonogramu zavádění dvoustupňové tvorby kurikula v odborném vzdělávání, který schválilo MŠMT, budou do roku 2009 zpracovány všechny plánované rámcové vzdělávací programy (RVP) a zavedena nová soustava oborů vzdělání, pro které jsou RVP vytvářeny. V současné době je vydáno 143 rámcových vzdělávacích programů pro odborné vzdělávání. To znamená, že SOŠ a SOU, které vyučují obory vzdělání, pro které již byly vydány RVP, což se týká minimálně dvou třetin odborných škol, musí nejpozději ve školním roce 2009/2010 a 2010/2011 zahájit výuku podle vlastních školních vzdělávacích programů. Podle šetření připravenosti škol na tvorbu ŠVP, který provedl NÚOV v dubnu t.r., 76,6% ze 491 škol (z celkově oslovených 1016 odborných škol odpovědělo 48,3%) zahájilo práci na jednom a více ŠVP (viz příloha). Vzhledem k tomu, že dosud nebylo zahájeno plošné vzdělávání odborných škol pro tvorbu školních vzdělávacích programů, je jejich podpora vysoce aktuální. Podle uvedeného šetření by nějakou formu pomoci při tvorbě ŠVP uvítalo 78 % škol.
Záměrem projektu Kurikulum S bude poskytovat metodickou a konzultační pomoc školám při tvorbě a zavádění ŠVP a šířit zkušenosti se ŠVP získané v projektu Pilot S. Využívat pro to bude přímé zkušenosti pilotních škol projektu Pilot S z realizace vzdělávání podle pilotních ŠVP. Tyto zkušenosti a poznatky z pokusného ověřování pilotních ŠVP budou přenášeny na další školy v rámci metodicko-konzultační pomoci.
Proto bude pokračovat pokusné ověřování pilotních ŠVP, které probíhalo v projektu Pilot S v 1. a 2. ročníku, tak, aby byly shromážděny poznatky z celého vzdělávacího cyklu a ve vazbě na jednotné zadání závěrečných zkoušek (v rámci projektu Kvalita II) a nové pojetí maturitní zkoušky. Projekt Kurikulum S vyhodnotí pilotní ŠVP vytvořené v projektu Pilot S a bude získávat poznatky a příklady dobré praxe využitelné pro ostatní SOŠ a SOU. Podporován bude i rozvoj sociálního partnerství jako činitele významně ovlivňujícího odborné vzdělávání a zaměstnatelnost absolventů. Bude sledována a vyhodnocována spolupráce pilotních škol, založená v projektu Pilot S, a získané příklady dobré praxe budou rozšiřovány na další školy.
Dalším záměrem projektu je podpora rozvoje profesních kompetencí učitelů potřebných pro projektování vzdělávání a realizaci kurikulární reformy. Za tím účelem budou v projektu shromažďovány příklady dobré praxe škol a metodicky podporováni lektoři dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků odborných škol (ve vazbě na projekt PODPORA) a konzultanti tvorby ŠVP odborného vzdělávání.
Cílená pozornost bude věnována propagaci projektu. Podporou škol při tvorbě ŠVP a zkvalitňování pedagogických kompetencí učitelů přispěje projekt nepřímo k propagaci kurikulární reformy mezi veřejností.
Projekt bude využívat také výsledků a zkušeností projektu UNIV a spolupracovat s projektem Metodika II.
Klíčové aktivity projektu:
-
Sledování realizace ŠVP na pilotních SOŠ a SOU
-
Rozvoj sociálního partnerství v odborném vzdělávání
-
Metodická podpora tvorby a zavádění ŠVP na dalších odborných školách
-
Organizace a řízení projektu
Náklady projektu: 60 milionů
Délka trvání projektu: 3 roky
MŠMT
0 comments:
Post a Comment