Výzkumný ústav pedagogický v Praze vydal příručku Klíčové kompetence na gymnáziu. Publikace byla rozeslána na všechna gymnázia a měla by učitelům pomoci najít odpovědi na otázky, jak kompetence začlenit do výuky, jak je rozvíjet a pracovat s nimi. Příručka logicky navazuje na publikaci Klíčové kompetence v základním vzdělávání, kterou vydal VÚP v Praze v loňském roce.
Publikace je obsahově rozdělena na dvě části. Úvodní praktické zamyšlení se zabývá propojením klíčových kompetencí s vyučovacími předměty a stanovováním cílů. V hlavní část příručky je všech šest klíčových kompetencí z gymnaziálního Rámcového vzdělávacího programu rozvedeno do dílčích bodů a pro konkrétní představu učitele podrobněji a srozumitelně rozepsáno. Ke každé klíčové kompetenci je uvedeno několik tzv. ukázkových lekcí, které ukazují, jak je možné obsah hodiny s kompetencemi propojit a jak tyto části kompetencí také hodnotit.
Autory příručky jsou učitelé, lektoři působící v oblasti vzdělávání pedagogů a pracovníci VÚP v Praze, kteří čerpali podněty ze zkušeností jednotlivých gymnázií.
V elektronické podobě je příručka k dispozici na adrese: http://www.pilotg-gp.cz. Link na http://www.pilotg-gp.cz/index.php?p=kk_gv.
Publikace je v rámci systémového projektu Pilot G/GP spolufinancována z prostředků Evropského sociálního fondu (ESF), státního rozpočtu a rozpočtu hlavního města Prahy.
VÚP
0 komentářů:
Okomentovat