Pokud zavádění kurikulární reformy, tzn. přechod na výuku podle školního vzdělávacího programu bude pojato jako inovační proces, poté je možné dané aktivity spojené s implementací kurikulární reformy podpořit prostřednictvím finančních prostředků OP VK.
ŠVP je povinným dokumentem, který je stanoven školským zákonem a ředitel školy odpovídá za jeho přípravu i realizaci. Tímto vymezením je dána povinnost vytvořit vlastní vzdělávací program dané školy v rámci státem stanovených pravidel. Za inovativní proces proto nelze považovat takový přístup, v němž tvorba ŠVP je jeho výstupem. V takovém případě není tvorba ŠVP způsobilou aktivitou k podpoře z OP VK.
Aktivity podporující inovační proces při zavádění ŠVP
Projekty zaměřené na implementaci ŠVP mohou zahrnovat následující aktivity, např.:
- Autoevaluace a vytváření nástrojů hodnocení školy za účelem dalšího šíření informací;
- Podpora týmové spolupráce (teambuilding);
- Vytváření sociálního partnerství/studií potřeb regionálního trhu práce ve vztahu k oboru;
- Modernizace školních kurikulárních dokumentů;
- Podpora procesu začleňování průřezových témat a dalších oblastí (finanční gramotnost, ICT gramotnost) do ŠVP;
- Pilotáž vytvořených kurikulárních dokumentů v rámci reálného vyučování vlastní, příp. i partnerskou školou (výstupem budou zprávy z ověřování, nelze však proplácet vlastní výuku);
- Spolupráce na tvorbě metodiky s dalšími školami v regionu, vzájemné hospitace, tvorba projektů
- Metodika práce se školními parlamenty;
- Škola jako komunitní centrum;
- Tvorba učebních materiálů a pomůcek;
- DVPP podporující tvorbu ŠVP, týmovou spolupráci, moderní vyučovací metody;
- Školení a přenos zkušeností k jednotlivým vzdělávacím oborům (metody a formy práce, např. modelové experimenty přírodovědných předmětů, finanční gramotnost, ICT gramotnost) a průřezovým tématům.
Tento výčet aktivit není vyčerpávající ani obligatorní.
MŠMT
0 comments:
Post a Comment