Jak se známkují školy

pondělí 12. května 2008 ·

Projekt „známkování“ škol bude po 22 měsících úspěšného fungování ukončen závěrečnou konferencí již v úterý 13. května 2008 v 10 hodin v aule Ostravské univerzity v Ostravě …na Českobratrské ulici. V rámci projektu „Vývoj a školení systémů vlastního hodnocení škol v Moravskoslezském kraji“ (MSK) vytvořeného společností OU - Servis, spol. s r.o bylo v jeho rámci proškoleno 40 konzultantů, kteří budou na ZŠ, SŠ a VOŠ MSK provádět vlastní hodnocení škol. Projekt také umožnil vznik vzdělávacího programu „Vlastní hodnocení školy“ připravujícího v dlouhodobém uceleném kurzu konzultanty k provádění vlastního hodnocení škol. Coby projekt stojící v centru zájmu EU i ČR je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Podle Bílé knihy vzdělávání musí všechny školy  ke své správné činnosti  samy sebe ohodnotit. Dát si známky, ne z češtiny či matematiky, ale posoudit své vnější a vnitřní fungování. Objektivně a bez „nadržování“. Kromě toho, že to zkrátka kvůli vyhlášce MŠMT č. 15/2005  musí udělat, jim to hlavně pomůže v zajištění žádoucího klimatu školy včetně předpovědi jejího dalšího rozvoje. Proto pro ně v  září 2006 spustil projektový tým Ostravské univerzity – Servis pod vedením doc. PhDr. Juraje Kalnického, Ph.D tento projekt ESF v rámci operačního programu Rozvoj lidských zdrojů – pod názvem „Vývoj a školení systémů vlastního hodnocení škol v Moravskoslezském kraji“. Vyškolil vzdělávacím programem "Vlastní hodnocení školy" na 40 odborníků působících na ZŠ, SŠ, VOŠ a v dalších vzdělávacích institucích MSK, jež pomáhají ředitelům, učitelům a dalším pedagogickým pracovníkům škol zajišťovat účinnost vzdělávání při provádění evaluace.

Vzdělávací program "Vlastní hodnocení školy" je dlouhodobým uceleným kurzem připravujícím konzultanty k odbornému uskutečňování vlastního hodnocení školy. Program je tvořen pěti bloky zaměřenými na vnitřní evaluaci školy. Jeden blok řeší práci konzultantů s dospělými osobami, především učitelským sborem. Účastníci vzdělávacího cyklu jsou po jeho ukončení sami schopni předávat informace, motivovat dospělé osoby, i další kolegy - pedagogické pracovníky, ke změnám vycházejícím z potřeb školství. Kurz byl ukončen závěrečnými zkouškami, ověřujícími znalosti absolventů.

Projekt navazuje na aktivity dalšího projektu ESF Metodického a evaluačního centra, o.p.s. Ostravské univerzity v Ostravě "Podpora efektivity vzdělávání v Moravskoslezském kraji". Evropský sociální fond napomáhá rozvoji zaměstnanosti podporou zaměstnanosti, podnikatelského ducha, rovných příležitostí a investicemi do lidských zdrojů.



press

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.