Cílem programu je podpořit projekty environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty realizované v souladu se školními vzdělávacími programy nebo dosavadními vzdělávacími programy a v souladu se státní vzdělávací politikou a státním programem EVVO.
Dokument ke stažení:
Program (250,50 KB)
Program (533.68 KB)
Vyhlášení rozvojového programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy
ze dne 30. ledna 2008, čj. 29151/2007-22
Podpora environmentálního vzdělávání výchovy a osvěty (EVVO)
ve školách v roce 2008
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „ministerstvo“) vyhlašuje v souladu s § 171 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a usnesením vlády č. 1048/2000 ze dne 23.10.2000, ke Státnímu programu environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO) tento rozvojový program ve vzdělávání (dále jen „program“):
Čl. 1
Cíl Programu a forma podpory
(1) Cílem programu je podpořit projekty environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty realizované v souladu se školními vzdělávacími programy nebo dosavadními vzdělávacími programy a v souladu se státní vzdělávací politikou a státním programem EVVO.
(2) Podpora podle odstavce 1 se podle tohoto programu uskutečňuje formou poskytování finančních prostředků státního rozpočtu podle § 163 odst. 1 školského zákona účelově určených na úhradu nákladů uvedených v čl. 2 odst. 5 a 6, které právnické osobě vykonávající činnost mateřské školy, základní školy, střední školy nebo základní umělecké školy zapsané ve školském rejstříku (dále jen „právnická osoba“) vznikly při vzdělávání v souladu s projektem podaným v tomto programu.
Čl. 2
Základní parametry projektu
(1) O poskytnutí finančních prostředků podle čl. 1 odst. 3 mohou žádat právnické osoby všech zřizovatelů. Součástí žádosti je projekt podpory environmentálního vzdělávání výchovy a osvěty ve škole.
(2) Právnická osoba může předložit pouze 1 projekt.
(3) V programu budou podporovány tyto aktivity:
a) vytváření projektové dokumentace školních projektů EVVO;
b) realizace školních projektů EVVO;
c) účast dětí a žáků školy na jednodenních nebo vícedenních pobytech ve střediscích ekologické výchovy nebo v jiných vhodných zařízeních, ve kterých škola realizuje svůj projekt EVVO;
d) realizace seminářů, besed, workshopů pro děti a žáky s tematikou EVVO;
e) vytvoření obsahu a organizace školní soutěže s tematikou EVVO pro děti a žáky školy
f) zpracování vzdělávacího obsahu (učebních osnov) povinného, volitelného, nepovinného předmětu nebo zájmového útvaru zaměřeného na EVVO;
g) vytváření vlastních učebních dokumentů, metodických námětů a doporučení a učebních pomůcek;
h) vytvoření, vyhodnocení, aktualizace školního programu EVVO;
i) další vzdělávání školního koordinátora EVVO;
j) další vzdělávání jednotlivých pedagogických pracovníků školy nebo celých pedagogických sborů v oblasti EVVO;
k) vybavení knihovny školy nebo vybavení školního informačního centra materiály s tematikou EVVO;
l) vybavení školy učebními pomůckami pro EVVO;
m) zřízení, vybavení a údržba přírodní učebny EVVO;
n) úprava nebo obnova školního pozemku, skleníku, zimní zahrady na využití pro environmentální výchovu, vybavení nářadím, sadbou, osivem, ochranou proti škůdcům
o) spolupráce školy s dalšími školami v oblasti EVVO, vytváření a realizace společných projektů;
p) spolupráce školy s veřejností (s rodinou, obcí),medializace příkladů dobré praxe, podpora aktivní péče o životní prostředí.
(4) Projekt bude posuzován jako celek ve vzájemné souvislosti s činností školy. Realizace projektu musí být součástí vzdělávání v dané škole. Nelze předkládat samostatné projekty bez kontextu se vzděláváním školy. Návrh projektu musí poskytovat dostatek podkladů pro posouzení projektu podle všech kritérií, uvedených v příloze č.3 k tomuto programu.
(5) Dotace se poskytuje pouze na neinvestiční výdaje, a to zejména na:
a) nákup materiálu souvisejícího s projektem,
b) úhradu služeb bezprostředně souvisejících s projektem,
c) úhradu cestovních náhrad spojených s tuzemskými pracovními cestami bezprostředně souvisejícími s projektem (v rozsahu stanoveném zákonem č. 262/2006 Sb., zákoník práce) - jízdné, ubytování, stravování;
d) telekomunikační a poštovní služby bezprostředně související s projektem;
e) úhradu mzdových nákladů, včetně odvodů zaměstnavatele, které bezprostředně souvisejí s realizací schváleného projektu;
f) ostatní osobní výdaje bezprostředně související s projektem.
(6) Dotaci nelze použít na:
a) výdaje na pohoštění, dary a ceny v soutěžích;
b) úhradu cestovních náhrad spojených se zahraničními cestami;
c) leasing, pronájmy;
d) mzdy v případě, že se vykonávaná práce nevztahuje k řešení projektu;
e) nákup či oprava prostředků výpočetní ani jiné techniky, komunikační či spotřební elektroniky, která nesouvisí s přímým pozorováním přírody (PC, video, fotoaparáty, přehrávače, mobilní telefony apod.)
(7) Požadovaná dotace na jeden projekt musí být nejméně 20 000,- Kč a nesmí přesáhnout 100 000,- Kč. Dotace může tvořit až 100 % rozpočtu projektu.
(8) Výše finančních prostředků na mzdy, platy a odměny za práci vykonávanou na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, jež požaduje právnická osoba, musí být bez ohledu na právní formu právnické osoby a zřizovatele vyčíslena na základě nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě.
(9) Jako uznatelné náklady lze považovat pouze náklady, které vzniknou do 31.8.2008.
(10) Poskytnutí finančních prostředků státního rozpočtu na předložený projekt v tomto programu nezakládá nárok na poskytnutí finančních prostředků státního rozpočtu na realizaci projektu v kalendářním roce 2009.
(11) Projekt realizovaný v rámci tohoto Programu nebude možné znovu předkládat a realizovat prostřednictvím výzev Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost ani jiného dotačního programu financování z veřejných zdrojů.
(12) Právnická osoba zajistí, aby zpráva o výsledcích projektu byla zveřejněna na webových stránkách školy po dobu alespoň jednoho školního roku.
(13) Právnická osoba zajistí, aby v souvislosti s materiálními výstupy realizovaného projektu byla uvedena informace o finanční podpoře poskytnuté ministerstvem v tomto programu, popřípadě umožňuje-li to povaha materiálních výstupů, aby byly takovou informací označeny.
Čl. 3
Předkládání žádostí
(1) Žádost předkládá právnická osoba na formuláři uvedeném v „Příloze č. 1“ tohoto programu ve dvou listinných vyhotoveních a zároveň v elektronické kopii (formát MS Word) zaslané na adresu rpevvo2008@msmt.cz. V předmětu e-mailu musí být uveden název právnické osoby! Nepřijímají se projekty zaslané faxem.
(2) Listinné formy žádosti se zasílají na adresu:
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
odbor předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání
Karmelitská 7
118 12 Praha 1
(3) Obálka musí být označena slovy „Podpora EVVO ve školách v roce 2008“.
(4) Žádost musí být ministerstvu podána nejpozději 14.3.2008 (tato lhůta je zachována, je-li nejpozději 14.3.2008 podána žádost u ministerstva, nebo je-li nejpozději tento den podána držiteli poštovní licence zásilka, která obsahuje žádost, adresovaná ministerstvu).
Pro předkladatele projektů uspořádá ministerstvo seminář, na kterém bude podána podrobná informace o programu, způsobu předkládání projektů, náležitostech a obsahu projektů a o jejich posuzování. Seminář se uskuteční dne 6. 2. 2008 od 10 do 12 hodin v budově ministerstva, zasedací místnosti č. E/106, Karmelitská 7, 118 12 Praha 1. Upozorňujeme, že ministerstvo nehradí cestovní ani jiné náhrady spojené s účastí na semináři. Zájem o účast na semináři je nutno oznámit na emailovou adresu jana.cermakova@msmt.cz do 5. 2. 2008 s uvedením názvu organizace a jména účastníků semináře.
Čl.4
Hodnocení žádostí a výběr projektů
(1) Pro hodnocení žádostí ministerstvo stanoví výběrovou komisi. Komise zhodnotí předložené projekty a výsledky hodnocení spolu s návrhy na podporu konkrétních projektů předloží poradě vedení ministerstva k projednání.
(2) Projekty budou hodnoceny podle kritérií uvedených v Příloze č.3.
(3) Ministerstvo vyrozumí elektronicky právnické osoby o tom, zda jim bude poskytnuta dotace. Zaslané projekty (včetně příloh) se předkladatelům nevracejí, a to ani v případě neschválení dotace.
(4) Výsledky výběrového řízení budou zveřejněny na internetových stránkách ministerstva. O dotovaných projektech budou zveřejněny následující informace: název právnické osoby a kontaktní údaje (adresa, e-mail, adresa název projektu, výše dotace).
Čl. 5
Financování programu ze státního rozpočtu
(1) Ministerstvo poskytuje finanční prostředky státního rozpočtu na realizaci předložených projektů na základě výsledků vyhodnocení projektů podle čl. 4. Na poskytnutí finančních prostředků ministerstvem není právní nárok. Ministerstvo si vyhrazuje právo nesdělovat důvody neposkytnutí dotace, popřípadě důvody poskytnutí dotace v nižší než požadované výši.
(2) Finanční prostředky se poskytují v souladu s § 163 odst. 1 školského zákona. Ministerstvo stanoví účelové určení poskytovaných finančních prostředků v souladu s čl. 1 odst. 2.
(3) V případě právnických osob, které nezřizuje stát nebo registrované církve a náboženské společnosti, kterým bylo přiznáno oprávnění k výkonu zvláštního práva zřizovat církevní školy, poskytne ministerstvo finanční prostředky pro právnické osoby se sídlem na území daného kraje příslušnému krajskému úřadu formou dotace na zvláštní účet kraje.
(4) Finanční prostředky podle odstavce 3 poskytne ministerstvo na základě rozhodnutí adresovaného kraji, v němž se krajskému úřadu uloží poskytnout finanční prostředky jmenovitě uvedeným právnickým osobám, a to ve výši stanovené rozhodnutím. Zároveň se krajskému úřadu v rozhodnutí uloží postupovat v souladu s tímto programem (zejména uložit právnickým osobám při poskytnutí finančních prostředků povinnosti, které vyplývají z programu) a další povinnosti nezbytné pro zajištění účelného, efektivního a hospodárného financování programu.
(5) V případě právnických osob zřizovaných státem a registrovanými církvemi a náboženskými společnostmi, kterým bylo přiznáno oprávnění k výkonu zvláštního práva zřizovat církevní školy, poskytne ministerstvo finanční prostředky přímo těmto právnickým osobám. Při tom jim uloží povinnosti vyplývající z tohoto programu a další povinnosti nezbytné pro zajištění účelného, efektivního a hospodárného financování programu.
Čl. 6
Kontrola, vyúčtování a hodnocení schválených projektů.
(1) Veřejnosprávní kontrolu nakládání s finančními prostředky poskytnutými podle § 163 odst. 1 u právnických osob všech zřizovatelů je oprávněna provádět Česká školní inspekce v rámci inspekční činnosti podle § 174 odst. 2 písm. e) školského zákona. Ministerstvo bude provádět namátkovou kontrolu výkonu přenesené působnosti u krajských úřadů a právnických osob vykonávajících činnost škol, jimž budou finanční prostředky poskytovány podle § 163 odst. 1 písm. b) školského zákona.
(2) Vyúčtování dotace poskytnuté dle tohoto programu se provádí podle vyhlášky č. 551/2004 Sb., kterou se stanoví zásady a termíny finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy nebo Národním fondem. Další pokyny k vyúčtování budou uvedeny v rozhodnutí vydaném podle čl. 5 odst. 4 a 5.
(3) Právnické osoby, které obdržely dotaci podle tohoto programu, provedou věcné vyhodnocení projektu na formuláři v Příloze č. 2 tohoto programu. Věcné vyhodnocení projektu zašle právnická osoba financovaná podle čl. 5 odst. 3 a 4 krajskému úřadu a právnická osoba financovaná podle čl. 5 odst. 5 na adresu uvedenou v čl. 3 odst. 2, a to do 31. ledna 2009.
Účinnost
Tento rozvojový program nabývá účinnosti dnem 30. ledna 2008.
RNDr. Jindřich Kitzberger, v.r.
náměstek ministra
Příloha č. 1
Žádost právnické osoby o poskytnutí finančních prostředků ze státního rozpočtu
v roce 2008
Evidenční číslo:……………………………………………………
(doplní MŠMT)
Název poskytovatele dotace |
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy | |||||
Název dotačního programu |
Rozvojový program Podpora environmentálního vzdělávání výchovy a osvěty (EVVO) ve školách v roce 2008 | |||||
1. Identifikační údaje o předkládající právnické osobě | ||||||
Název právnické osoby |
| |||||
Obec |
| |||||
PSČ |
|
Kraj |
| |||
Ulice |
| |||||
Č.p. |
|
Č.o. |
| |||
Telefon |
|
Fax |
| |||
|
| |||||
Prezentace na Internetu |
http:// | |||||
IČO |
|
IZO |
| |||
Číslo účtu |
| |||||
u peněžního ústavu |
| |||||
Adresa příslušného finančního úřadu |
| |||||
Zřizovatel právnické osoby |
| |||||
Adresa zřizovatele školy |
| |||||
2. Ředitel/ka školy | ||||||
Jméno ředitelky/ředitele školy |
| |||||
Telefon |
| |||||
|
| |||||
3. Podrobný popis projektu (nejvýše 4 strany A4) | ||||||
Název projektu |
| |||||
Místo realizace projektu |
| |||||
Anotace projektu (max. 600 znaků, bude zveřejněna) |
| |||||
3.1 Cíl / cíle projektu a jeho zdůvodnění, analýza potřeb | ||||||
| ||||||
3.2 Stručný popis současného stavu problematiky, kterou projekt řeší; souvislost projektu s ostatní činností školy nebo s projekty, které škola realizuje | ||||||
| ||||||
3.3 Vymezení aktivit, které bude projekt realizovat | ||||||
| ||||||
3.4 Rozsah záměru (počet zapojených dětí, žáků a učitelů školy; přibližný počet osob, na který bude mít projekt dopad; jiné údaje) | ||||||
| ||||||
3.5 Podrobný časový a pracovní harmonogram realizace projektu a jeho částí | ||||||
| ||||||
3.6 Materiální a personální zabezpečení projektu, včetně organizace a řízení projektu a mechanismů průběžné kontroly realizace projektu | ||||||
| ||||||
3.7 Definice konkrétních a měřitelných výstupů, které budou výsledkem projektu | ||||||
| ||||||
3.8 Veškeré další podstatné údaje o projektu, zejména informace o tom, jakým způsobem bude prezentována dotace ministerstva ve výstupech projektu | ||||||
| ||||||
3.9 Celkový rozpočet na realizaci projektu a podrobný rozpočet požadované dotace rozpracovaný v položkovém členění rozpočtové skladby | ||||||
Celkový rozpočet projektu zahrnuje vlastní vklad žadatele projektu a dotaci od ministerstva. | ||||||
| ||||||
3.10 Zdůvodnění jednotlivých položek rozpočtu, zejména podrobné zdůvodnění osobních nákladů | ||||||
Mzdové prostředky musí odpovídat nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě | ||||||
| ||||||
4. Celkový rozpočet projektu a celkový rozpočet dotace požadované od ministerstva (v Kč) v roce 2008 | ||||||
Druh výdajů |
celkem (včetně vlastního vkladu žadatele) |
z toho požadovaná dotace | ||||
Neinvestiční výdaje celkem |
|
| ||||
z toho platy |
|
| ||||
z toho OON |
|
| ||||
z toho odvody |
|
| ||||
z toho FKSP |
|
| ||||
z toho ostatní běžné výdaje celkem |
|
| ||||
5. Potvrzení žádosti | ||||||
Právnická osoba je povinna v žádosti vyplnit všechny údaje, a to i v případě, že dle potřeby rozvede kterýkoliv bod ve zvláštní příloze. | ||||||
Ředitel/ka školy svým podpisem potvrzuje správnost uvedených údajů a prohlašuje, že právnická osoba vykonávající činnost školy není v prodlení s plněním svých povinností vůči státu. | ||||||
Ředitel/ka školy svým podpisem potvrzuje, že aktivity, na které je žádána dotace v tomto programu, nejsou v rozsahu požadované dotace zároveň financovány z jiných zdrojů. | ||||||
Datum: |
| |||||
Jméno a podpis ředitelky/ředitele školy otisk razítka školy |
|
Příloha č. 2
Věcné vyhodnocení projektu
Číslo rozhodnutí |
|
Poskytovatel dotace |
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy |
Název programu |
Rozvojový program Podpora environmentálního vzdělávání výchovy a osvěty ve školách v roce 2008 |
Název projektu |
|
Název právnické osoby |
|
IZO školy |
|
Věcné vyhodnocení projektu: | ||||
(Právnická osoba doplní řádky/stránky dle potřeby.) | ||||
| ||||
Přehled o čerpání dotace v roce 2008 (v Kč) |
dotace |
skutečné čerpání | ||
Neinvestiční výdaje celkem: |
|
| ||
|
z toho platy |
|
| |
|
z toho OON |
|
| |
|
z toho odvody |
|
| |
|
z toho FKSP |
|
| |
|
z toho OBV celkem |
|
| |
Datum: |
| |||
Jméno a podpis ředitelky/ředitele školy otisk razítka školy |
|
Příloha č. 3
Kritéria hodnocení projektu
Kritéria pro posouzení projektu
1. Přehled kritérií a bodového ohodnocení
Kritérium |
Maximální počet bodů |
Minimum pro postup do dalšího výběru |
CELKEM |
61 |
40 |
A. Soulad s cílem programu a s parametry |
16 |
13 |
A.1. Soulad obsahu projektu s cílem a základním vymezením programu |
4 |
U kritéria A.1. a A.4. jsou minimum 3 bodyU kriteria A.3. jsou minimum 4 body |
A.2. Soulad obsahu projektu s vyhlášenými aktivitami |
4 | |
A.3. Soulad obsahu projektu s činností předkladatele |
4 | |
A.4. Soulad obsahu projektu s cíli vzdělávací politiky ministerstva |
4 | |
B. Odborná úroveň projektu |
16 |
10 |
B.1. Propracovanost, srozumitelnost projektu |
4 |
|
B.2. Proveditelnost projektu |
4 | |
B.3. Reálnost realizačního plánu |
4 | |
B.4. Odborná úroveň projektu |
4 | |
C. Personální a materiální zajištění projektu |
13 |
7 |
C.1. Odborné předpoklady řešitelů |
4 |
|
C.2. Kapacita řešitelského týmu |
5 | |
C.3. Materiální a prostorové podmínky předkladatele vzhledem k možnostem realizace projektu |
4 | |
D. Rozpočet projektu |
16 |
10 |
D.1. Soulad s podmínkami pro použití finančních prostředků stanovenými Programem |
4 |
U kritéria D.1. jsou minimum 4 body |
D.2. Přiměřenost výše požadovaných finančních prostředků k cílům a obsahu projektu |
4 | |
D.3. Odůvodnění položek rozpočtu |
4 | |
D.4. Vlastní finanční podíl předkladatele či účast jiných partnerů |
4 |
2. Komentář k jednotlivým kritériím
Pro posouzení splnění jednotlivých kritérií se používají následující stupnice hodnocení a charakteristiky jednotlivých stupňů (počtu bodů):
Kritérium | |
Počet bodů |
|
A. Shoda s cílem programu a parametry | |
A.1. Soulad obsahu projektu s cílem a základním vymezením programu | |
A.2. Soulad obsahu projektu s vyhlášenými aktivitami | |
(následující charakteristiky jsou společné pro kritéria A.1., A.2.) | |
0 |
Celý projekt je v přímém rozporu s cílem programu nebo projekt neobsahuje údaje, podle kterých by bylo možno posoudit úroveň splnění kritéria. |
1 |
Projekt je v částečném souladu s cílem programu, větší část požadovaných dotovaných aktivit je zaměřena mimo cíl programu |
2 |
Projekt je v částečném souladu s cílem programu, přibližně polovina požadovaných dotovaných aktivit je zaměřena mimo cíl programu. |
3 |
Projekt je v částečném souladu s cílem programu menší část požadovaných dotovaných aktivit je zaměřena mimo cíl programu |
4 |
Projekt je plně v souladu s cílem programu |
A.3. Soulad obsahu projektu s činností předkladatele | |
0 |
Celý projekt je v přímém rozporu s činností předkladatele nebo projekt neobsahuje údaje, podle kterých by bylo možno posoudit úroveň splnění kritéria. |
1 |
Projekt je v částečném souladu s činností předkladatele, větší část požadovaných dotovaných aktivit je zaměřena mimo činnost předkladatele. |
2 |
Projekt je v částečném souladu s činností předkladatele, přibližně polovina požadovaných dotovaných aktivit je zaměřena mimo činnost předkladatele. |
3 |
Projekt je v částečném souladu s činností předkladatele, menší část požadovaných dotovaných aktivit je zaměřena mimo činnost předkladatele. |
4 |
Projekt je plně v souladu s činností předkladatele |
A.4. Soulad obsahu projektu s cíli vzdělávací politiky ministerstva | |
0 |
Celý projekt je v přímém rozporu s cíli vzdělávací politiky ministerstva nebo projekt neobsahuje údaje, podle kterých by bylo možno posoudit úroveň splnění kritéria. |
1 |
Projekt je v částečném souladu s cíli vzdělávací politiky ministerstva, větší část požadovaných dotovaných aktivit je zaměřena mimo cíle vzdělávací politiky ministerstva. |
2 |
Projekt je v částečném souladu s cíli vzdělávací politiky ministerstva, přibližně polovina požadovaných dotovaných aktivit je zaměřena mimo cíle vzdělávací politiky ministerstva. |
3 |
Projekt je v částečném souladu s cíli vzdělávací politiky ministerstva, menší část požadovaných dotovaných aktivit je zaměřena mimo cíle vzdělávací politiky ministerstva. |
4 |
Projekt je plně v souladu s cíli vzdělávací politiky ministerstva. |
B. Odborná úroveň projektu | |
B.1. Propracovanost, srozumitelnost projektu | |
0 |
Projekt je zpracován ve zcela nedostatečném rozsahu, jednotlivé parametry projektu jsou popsány nesrozumitelně nebo jen velmi obecně, popis projektu neobsahuje všechny požadované části. |
1 |
Projekt je zpracován v minimálním rozsahu, jednotlivé parametry projektu jsou popsány velmi stručně nebo pouze obecně, popis projektu neobsahuje všechny požadované části. |
2 |
Projekt je zpracován v dostatečném rozsahu, jednotlivé parametry projektu jsou popsány pouze stručně nebo obecně, popis projektu obsahuje všechny požadované části. |
3 |
Projekt je zpracován v dostatečném rozsahu, popis jednotlivých parametrů projektu není vyvážený, některé části jsou popsány pouze obecně, popis projektu obsahuje všechny požadované části. |
4 |
Všechny části projektu jsou zpracovány v dostatečném rozsahu, jednotlivé parametry projektu jsou popsány konkrétně a srozumitelně a tvoří vyvážený systémový celek, popis projektu obsahuje všechny požadované části. |
B.2. Proveditelnost projektu | |
0 |
Členění projektu a návaznost jednotlivých dílčích částí je nedostatečné (nelogické), tím neskýtá záruku úspěšného řešení a dosažení stanovených cílů projektu. |
1 |
V členění projektu a provázanosti jednotlivých dílčích částí jsou větší nedostatky, které zkomplikují naplnění stanovených cílů projektu. |
2 |
V členění projektu a provázanosti jednotlivých dílčích částí jsou drobné nedostatky, které mohou komplikovat naplnění stanovených cílů projektu. |
3 |
V členění projektu a provázanosti jednotlivých dílčích částí jsou jednotlivé nedostatky, které ale nebudou komplikovat naplnění stanovených cílů projektu. |
4 |
Projekt je správně strukturován na dílčí části se vzájemnou logickou návazností a propojeností, tím je zabezpečeno splnění plánovaných cílů |
B.3. Reálnost realizačního plánu | |
0 |
Realizační plán je nedostatečně zpracovaný nebo nelogický nebo zcela chybí. |
1 |
Časové rozvržení plnění projektu je vzhledem k rozsahu a významu stanovených cílů a obsahu projektu stanoveno nepřiměřeně, předpokládaných cílů projektu lze v navrženém časovém harmonogramu dosáhnout jen s obtížemi. |
2 |
Časové rozvržení plnění projektu je vzhledem k rozsahu a významu stanovených cílů a obsahu projektu stanoveno přiměřeně, ale riziko nedodržení realizačního plánu je vysoké. |
3 |
Časové rozvržení plnění projektu je vzhledem k rozsahu a významu stanovených cílů a obsahu projektu stanoveno přiměřeně a umožňuje dodržení realizačního plánu. |
4 |
Časové rozvržení plnění projektu je optimální vzhledem k rozsahu a významu stanovených cílů a obsahu projektu, vytváří dostatečné předpoklady pro úspěšnou realizaci projektu. |
B.4. Odborná úroveň projektu | |
0 |
Projekt nevychází z reálných předpokladů; nereaguje na současné vzdělávací metody; strategie, metodika a postupy řešení nejsou vhodně zvolené a nepřináší nové přístupy; odborná stránka projektu je nízká a nevytváří dostatečné předpoklady pro úspěšnou realizaci projektu. |
1 |
Projekt vychází z reálných předpokladů, ale nereaguje na současné vzdělávací metody; strategie, metodika a postupy řešení jsou vhodně zvolené, ale nepřináší nové přístupy; odborná stránka projektu je nevyvážená a vytváří pravděpodobná rizika pro úspěšnou realizaci projektu. |
2 |
Projekt vychází z reálných předpokladů; reaguje na současné vzdělávací metody; strategie, metodika a postupy řešení jsou vhodně zvolené, ale nepřinášejí nové přístupy; odborná stránka projektu je místy nevyvážená; úspěšná realizace projektu je pravděpodobná. |
3 |
Projekt vychází z reálných předpokladů; reaguje na současné vzdělávací metody; strategie, metodika a postupy řešení jsou vhodně zvolené, ale nepřinášejí nové přístupy; odborná stránka projektu je na dobré úrovni a vytváří dostatečné předpoklady pro úspěšnou realizaci projektu. |
4 |
Projekt vychází z reálných předpokladů; reaguje na současné vzdělávací metody; strategie, metodika a postupy řešení jsou vhodně zvolené a přinášejí nové přístupy; odborná stránka projektu je na velmi dobré úrovni a vytváří dostatečné předpoklady pro úspěšnou realizaci projektu. |
C. Personální a materiální zajištění projektu | |
C.1. Odborné předpoklady řešitelů | |
0 |
Kvalifikační struktura řešitelského týmu neodpovídá předpokládaným činnostem, projekt bude realizován týmem bez příslušného odborného vzdělání, není předpoklad pro úspěšnou realizaci projektu, nebo projekt neobsahuje údaje, podle kterých by bylo možno posoudit úroveň splnění kritéria. |
1 |
Kvalifikační struktura řešitelského týmu je nevyvážená, většina realizačního týmu nemá odpovídající odborné a pedagogické vzdělání, úspěšná realizace projektu je z tohoto důvodu nejistá. |
2 |
Kvalifikační struktura řešitelského týmu je přiměřená, většina realizačního týmu má odpovídající odborné a pedagogické vzdělání, úspěšná realizace projektu je z tohoto důvodu pravděpodobná. |
3 |
Kvalifikační struktura řešitelského týmu je přiměřená, celý realizační tým má odpovídající odborné a pedagogické vzdělání, úspěšná realizace projektu je z tohoto důvodu pravděpodobná. |
4 |
Kvalifikační struktura řešitelského týmu je ve všech aspektech dostatečná, vyvážená, realizační tým má odpovídající odborné a pedagogické vzdělání, vytváří dostatečné předpoklady pro úspěšnou realizaci projektu. |
C.2. Kapacita řešitelského týmu | |
0 |
Kapacita řešitelského týmu neodpovídá předpokládaným činnostem a cílům, počet členů týmu je poddimenzován nebo projekt neobsahuje údaje, podle kterých by bylo možno posoudit úroveň splnění kritéria. |
3 |
Kapacita řešitelského týmu odpovídá předpokládaným činnostem a cílům, činnosti a úkoly nejsou mezi členy týmu rozloženy rovnoměrně |
5 |
Kapacita řešitelského týmu plně odpovídá předpokládaným činnostem a cílům, činnosti a úkoly jsou mezi členy týmu rozloženy rovnoměrně |
C.3. Materiální a prostorové podmínky předkladatele vzhledem k možnostem realizace projektu | |
0 |
Materiální a prostorové podmínky předkladatele jsou vzhledem k cílům a obsahu projektu nedostatečné, je téměř jisté, že poskytnuté prostředky nebudou účelně využity. |
1 |
Materiální a prostorové podmínky předkladatele jsou vzhledem k cílům a obsahu projektu na minimální úrovni dostatečnosti, v některých momentech mohou být limitujícím faktorem úspěšné realizace projektu. |
2 |
Materiální a prostorové podmínky předkladatele jsou vzhledem k cílům a obsahu projektu na průměrné úrovni, nevytváří omezující podmínky pro úspěšnou realizaci projektu a účelné využití poskytnutých prostředků. |
3 |
Materiální a prostorové podmínky předkladatele jsou vzhledem k cílům a obsahu projektu na dobré úrovni a vytvářejí podmínky pro úspěšnou realizaci projektu a účelné využití poskytnutých prostředků. |
4 |
Materiální a prostorové podmínky předkladatele jsou vzhledem k cílům a obsahu projektu na vynikající úrovni, vytváří takové podmínky, které mohou významně podpořit realizaci projektu a účelné využití poskytnutých prostředků. |
D. Rozpočet projektu | |
D.1. Soulad s podmínkami pro použití finančních prostředků stanovenými Programem | |
0 |
Způsob použití všech nebo naprosté většiny požadovaných finančních prostředků je v přímém rozporu s podmínkami určenými Programem, nebo projekt neobsahuje údaje, podle kterých by bylo možno posoudit úroveň splnění kritéria. |
1 |
Způsob použití větší části požadovaných finančních prostředků je v rozporu s podmínkami určenými Programem, byly by nutné radikální úpravy rozvržení rozpočtu. |
2 |
Způsob použití menší části finančních prostředků je v rozporu s podmínkami určenými Programem, rozpor je řešitelný pouze výraznější úpravou obsahu projektu. |
3 |
Způsob použití menší části finančních prostředků je v rozporu s podmínkami určenými Programem, který je však řešitelný pouze drobnými úpravami v rozvržení položek rozpočtu projektu, bez nutnosti změn v obsahu projektu. |
4 |
Způsob použití všech požadovaných finančních prostředků je zcela v souladu s podmínkami určenými Programem. |
D.2. Přiměřenost výše požadovaných finančních prostředků k cílům a obsahu projektu | |
0 |
Finanční zabezpečení je nedostatečné (vzhledem k cílům projektu a velikosti řešitelského týmu), prostředky jsou špatně strukturované |
1 |
Finanční zabezpečení je nadhodnocené (vzhledem k cílům projektu a velikosti řešitelského týmu). |
2 |
Finanční zabezpečení je sice přiměřené, ale struktura nákladů neodpovídá způsobu řešení a předpokládaným cílům (je nevyrovnaná) |
3 |
Finanční zabezpečení je sice přiměřené, ale náklady v jednotlivých obdobích neodpovídají časovému harmonogramu řešení |
4 |
Finanční zabezpečení je z hlediska výše, struktury a časového rozvržení optimální. |
D.3. Odůvodnění položek rozpočtu | |
0 |
Odůvodnění položek rozpočtu zcela chybí. |
1 |
Odůvodnění položek rozpočtu je uvedeno jen u některých položek, je nedostatečné a nelze posoudit oprávněnost nákladů. |
2 |
Odůvodnění položek rozpočtu je uvedeno u většiny položek, je ale nedostatečné a nelze posoudit oprávněnost nákladů |
3 |
Odůvodnění položek rozpočtu je uvedeno u všech položek, zčásti je ale nedostatečné, oprávněnost nákladů lze posoudit pouze z kontextu ostatních částí projektu. |
4 |
Všechny položky rozpočtu jsou řádně zdůvodněné, důvody jsou oprávněné. |
D.4. Vlastní finanční podíl předkladatele či účast jiných partnerů | |
0 |
Dotace projektu tvoří 100 % celkových nákladů. |
1 |
Dotace projektu je větší než 85 % (včetně) a menší než 100 % celkových nákladů. |
2 |
Dotace projektu je větší než 70 % (včetně) a menší než 85 % celkových nákladů. |
3 |
Dotace projektu je větší než 55 % (včetně) a menší než 70 % celkových nákladů. |
4 |
Dotace projektu je menší než 55 % celkových nákladů. |
2. Informace a pokyny k hodnocení projektů
Hodnotitelé posuzují projekty podle uvedených kritérií. Kritéria jsou rozdělena do několika oblastí, která jsou dále specifikována. Každé kritérium je bodově ohodnoceno. Zároveň je stanovena minimální bodová hranice v každé oblasti kritérií, kterou musí projekt dosáhnout, aby mohl postoupit do dalšího výběru.
Splnění každého kritéria se ohodnotí určitým počtem bodů, od 0 bodů (kritérium není vůbec splněno, včetně případu, kdy projekt neobsahuje údaje, podle kterých by bylo možno posoudit úroveň splnění kritéria) do maxima stanoveného pro dané kritérium. U kritéria A.1., A4 je minimum 3 body, kritérium A.3. a D.1. je nutno splnit s plným počtem bodů, aby projekt mohl postoupit do dalšího výběru. Celkový počet bodů rozhoduje o úspěšnosti při konečném rozhodování o přidělení dotace.
MŠMT
0 comments:
Post a Comment