Zajímá Vás mediální výchova? Využijte posledních míst na seminářích projektu Média tvořivě! Semináře Mediální tvorby pro učitele 2. stupně ZŠ a SŠ: Praha 7.-9. 3. + 18.-20. 4. (pouze pro pražské zájemce) a Kladno 4.-6. 4. + 16.-18. 5. (pouze pro mimopražské zájemce). Účast, ubytování a stravování je zdarma. Účastníci, kteří úspěšně absolvují kurz, získají příručku Média tvořivě, která propojuje jednotlivé předměty s průř. tématem mediální výchova (vyjde v květnu 2008).
Představení projektu Média tvořivě
Hlavním cílem projektu Média tvořivě je didaktická podpora učitelů v oblasti průřezového tématu mediální výchova. Projekt je určen učitelům 2. stupně ZŠ a SŠ, kteří chtějí ve své výuce aplikovat prvky mediální výchovy či vyučovat mediální výchovu jako samostatný předmět. Zabýváme se hlavně produktivním přístupem k mediální výchově, tzn. účastník získá zkušenost s médii z pozice jejich tvůrců (learning by doing).
Projekt Média tvořivě realizuje o.s. Aisis, partnerskou organizací je ZŠ Táborská, Praha. Projekt je financován Evropským sociálním fondem a rozpočtem hlavního města Prahy.
Hlavními aktivitami projektu jsou: Semináře Mediální tvorby, Semináře Tvorby školního časopisu pro školní redakce, vydání metodické příručky Média tvořivě, která propojuje jednotlivé předměty s průřezovým tématem mediální výchova (vyjde v květnu 2008), překlad a úprava anglických publikací k výuce mediální výchovy (zveřejníme na www.mediatvorive.cz koncem února 2008).
Představení seminářů Mediální tvorba
Seminář Mediální tvorby se skládá ze dvou třídenních setkání. Program je členěn do těchto bloků: Úvod do mediální výchovy, Zábava a internet, Média, umění a fotografie, Média a kýč, Zpravodajství, Reklama, Video, Závěr – prezentace domácí práce účastníků.
Metody výuky jsou zážitkové a praktické. Účastníci pracují s technikou (fotoaparát, videokamera, grafický software), kterou chápeme jako prostředek, proto se naučí pouze její základní používání, které bude potřeba k daným úkolům.
Účastník si na semináři vyzkouší např.: vytvořit článek do určitého časopisu, napsat poutavý inzerát, popis k fotografii, natočit reportáž…, následovat bude reflexe „mediální aktivity“ (co jsem na své vlastní činnosti zjistil, např.: čím jsem se snažil v článku, grafickém zpracování zaujmout cílovou skupinu, co od cílové skupiny očekávám, jak se mi dařilo být objektivní, jak jsem získával informace…) a pedagogická reflexe - zaměřená na školu a výuku mediální výchovy s konkrétními žáky.
Představení několika kapitol příručky Média tvořivě vyjde v Kritických listech č. 30.
AISIS
0 comments:
Post a Comment