Občanské sdružení Abeceda nabízí do 1. února 2008 všem základním školám, které si zakoupí školní a učitelskou multilicenci k „Elektronické učebnici literatury“, dárek zdarma – školní a učitelskou multilicenci k dálkovému kurzu „Vše o RVP, ŠVP a reformě školství“ v hodnotě 8 000 korun! Učebnice i kurz jsou k dispozici na CD-ROMu.
Elektronická učebnice literatury
Elektronická učebnice literatury mapuje českou a světovou literaturu od jejích počátků do roku 1945. Ukázky z Elektronické učebnice literatury naleznete na webu http://www.eucebnice.cz/literatura (jsou zde vystaveny lekce Starověké písemnictví, Egyptské písemnictví, České baroko, Karel Hynek Mácha a Jiří Kolář – v levém sloupci naleznete seznam všech kapitol a lekcí).
Objednávky přijímáme prostřednictvím e-mailu: eucebnice@volny.cz
Cena školní a učitelské multilicence: 5.000 korun/rok
Více informací o Elektronické učebnici literatury: http://www.eucebnice.cz
Ukázky z Elektronické učebnice literatury
Vše o RVP, ŠVP a reformě školství
CD-ROM Vše o RVP, ŠVP a reformě školství obsahuje nejpodrobnější dálkový kurz ke kurikulární reformě, který je v současné době k dispozici. Kurz je určen základním školám všech typů.
Cena školní a učitelské multilicence: 8.000 korun (do 1.1.2008 platí sleva 50 %). Základní školy, které si do 1.2.2008 zakoupí školní a učitelskou multilicenci k Elektronické učebnici literatury, získají dálkový kurz Vše o RVP, ŠVP a reformě školství zdarma!
Více informací o dálkovém kurzu Vše o RVP, ŠVP a reformě školství: http://www.volny.cz/abeceda.kurzy
Ukázky z dálkového kurzu Vše o RVP, ŠVP a reformě školství
Podrobný seznam lekcí dálkového kurzu Vše o RVP, ŠVP a reformě školství:
Základní informace
Přechodné období
Cíle reformy
Příležitosti reformy
Hrozby pro reformu
Úkoly
Důležité dokumenty
Zelená kniha
Bílá kniha
Dlouhodobé záměry vzdělávání
Národní program vzdělávání
Rámcový vzdělávací program ZV
Školní vzdělávací program
ŠVP a RVP ZV
Manuál pro tvorbu ŠVP ZV
Zákony a vyhlášky
Úkoly
Zdroje informací
Pedagogické časopisy
Odborná literatura
Internetové stránky
Prezentace občanských sdružení
Prezentace pedagogických časopisů
Školení a kurzy
Úkoly
Nové týmy a funkce
Nové funkce
Nové pracovní týmy
Koordinátor tvorby ŠVP
Práce v týmech
Úkoly
Harmonogramy činností
Druhy harmonogramů
Hlavní harmonogram
Individuální harmonogramy
Podrobný harmonogram
Úkoly
Koncepční záměr rozvoje školy
Podobenství o škole
KZRŠ, ŠVP a RVP
Odkud přicházíme?
Kde jsme?
Kam směřujeme?
Tradice
KZRŠ jako myšlenková mapa
Co je myšlenková mapa?
Úkoly
Analýza současné situace školy
Klima školy
Analýza SWOT
Dotazníková šetření
Škola a já (žáci)
Škola a já (žáci x rodiče, učitelé, ředitelé)
Škola a já (učitelé, ředitelé, rodiče)
Analýzy v ŠVP a KZRŠ
Úkoly
České školství
České školství v mezinárodním srovnání
Zahraniční školství
České školství
Čeští učitelé
České učebnice
České přijímací zkoušky
Úkoly
Informační a komunikační systém
Cíle vzdělávání
Společně sdílené výchovně vzdělávací cíle
Vize školy
Cíle vzdělávání v Evropské unii
Cíle vzdělávání ve školském zákoně
Zásady vzdělávání ve školském zákoně
Obecné cíle vzdělávání ve školském zákoně
Cíle základního vzdělávání v RVP ZV
Práce s cíli základního vzdělávání z RVP ZV
Pojetí základního vzdělávání v RVP ZV
Cíle v ŠVP a KZRŠ
Úkoly
Klíčové kompetence
Co jsou klíčové kompetence?
Vědomosti
Dovednosti
Schopnosti nejen v ŠVP
Postoje
Hodnoty
Dílčí shrnutí
Klíčové kompetence pro evropskou vzdělanost
Klíčové kompetence a Lisabonský proces
Klíčové kompetence podle Belze a Siegrista
Klíčové kompetence a školský zákon
Klíčové kompetence a cíle základního vzdělávání
Klíčové kompetence v RVP ZV
Analýza klíčových kompetencí
Klíčové kompetence v ŠVP a KZRŠ
Výjimky a odchylky
Úkoly
Vzdělávací strategie, programy a koncepce
Činnostní vyučování
Pedagogický konstruktivismus
Kooperativní vyučování
Individualizace a humanizace vyučování
Zážitková pedagogika
Exemplární vyučování
Inkluzivní vzdělávání
Čtením a psaním ke kritickému myšlení
Integrovaná tematická výuka
Otevřené vyučování
Globální výchova
Začít spolu
Zdravá škola
Komunitní škola
Živá škola
Tvořivá škola
Další vzdělávací strategie, programy a koncepce
Provázanost vzdělávacích strategií, programů a koncepcí s cíli základního vzdělávání a klíčovými kompetencemi
Vzdělávací strategie, programy a koncepce v ŠVP a KZRŠ
Úkoly
Vyučovací metody
Organizační formy vyučování
Vyučovací metody a aktivity
Komunitní kruh
Brainstorming
Myšlenková mapa
Kladení otázek a hledání odpovědí
Problémové vyučování
Didaktické hry a soutěže
Hraní rolí
Domácí úkoly
Projektové vyučování
Databáze vyučovacích metod a aktivit
Analýza vyučovacích metod
Vyučovací metody v ŠVP a KZRŠ
Úkoly
Profilace školy
Profil školy
Profil absolventa
Profily přijímaných žáků
Propagace školy
Úkoly
Koncepce školy
Projekt změn
Priority školy
Koncepční záměr rozvoje školy a prováděcí plán
KZRŠ na období 2006/2007 až 2011/2012
Struktura koncepčního záměru rozvoje školy
Úkoly
Rekapitulace hlavních zásad
Doporučení pro tvorbu ŠVP
Struktura školního vzdělávacího programu
Výjimky a odchylky
Struktura ŠVP (základní školy)
Struktura ŠVP (víceletá gymnázia)
Struktura ŠVP (praktické školy)
Úkoly
Aktivní slovesa
Bloomova taxonomie kognitivních cílů
Volné psaní po Kostce
Revize Bloomovy taxonomie
Další taxonomie
Úkoly
Průřezová témata
Šestero otázek
Struktura průřezových témat
Charakteristika průřezového tématu
Přínos průřezového tématu k rozvoji osobnosti žáka
Tematické okruhy průřezového tématu
Způsoby začlenění průřezových témat do výuky 1
Způsoby začlenění průřezových témat do výuky 2
Používané zkratky
Osobnostní a sociální výchova
Výchova demokratického občana
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Multikulturní výchova
Environmentální výchova
Mediální výchova
Další průřezová témata?
Průřezová témata v RVP ZV
Průřezová témata v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly
Učební plán
Vzdělávací oblasti a obory
Rámcový učební plán
Poznámky k RUP a vzdělávacím oblastem
Vyučovací předměty
Tradiční vyučovací předměty
Jednooborové vyučovací předměty
Integrované vyučovací předměty
Dezintegrované vyučovací předměty
Kombinované vyučovací předměty
Nové vyučovací předměty
Volitelné vyučovací předměty
Nepovinné vyučovací předměty
Tvorba školního učebního plánu
Školní učební plán v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly
Rozvrh hodin
Struktura vzdělávacích oblastí a oborů
Struktura vzdělávací oblasti
Charakteristika vzdělávací oblasti
Cílové zaměření vzdělávací oblasti
Struktura vzdělávacího oboru
Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru
Očekávané výstupy vzdělávacího oboru
Učivo vzdělávacího oboru
Úkoly
Vzdělávací oblasti a obory v RVP ZV
Jazyk a jazyková komunikace
Český jazyk a literatura
Cizí jazyk
Matematika a její aplikace
Informační a komunikační technologie
Člověk a jeho svět
Člověk a společnost
Dějepis
Výchova k občanství
Člověk a příroda
Fyzika
Chemie
Přírodopis
Zeměpis (Geografie)
Umění a kultura
Hudební výchova
Výtvarná výchova
Člověk a zdraví
Výchova ke zdraví
Tělesná výchova
Zdravotní tělesná výchova
Člověk a svět práce
Doplňující vzdělávací obory
Další cizí jazyk
Dramatická výchova
Výjimky a odchylky
Úkoly
Učební osnovy vyučovacích předmětů v ŠVP
Koncepce vyučovacích předmětů
Struktura Učebních osnov v ŠVP
Název vyučovacího předmětu
Charakteristika vyučovacího předmětu
Vzdělávací obsah vyučovacího předmětu
Práce s výchovnými a vzdělávacími strategiemi
Práce s očekávanými výstupy
Práce s učivem
Práce s průřezovými tématy
Učební osnovy v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly
Plány výuky a ŠVP
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků v ŠVP
Otazníky kolem hodnocení
Přehled způsobů hodnocení
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků
Způsoby hodnocení
Klasifikace
Slovní hodnocení
Slovní hodnocení versus klasifikace
Kritéria hodnocení
Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly
Hodnocení v legislativě
Evaluace a autoevaluace školy
Co je evaluace a autoevaluace?
Oblasti autoevaluace
Cíle a kritéria autoevaluace
Nástroje autoevaluace
Časové rozvržení evaluačních činností
Autoevaluace školy v ŠVP
Úkoly
Evaluace a autoevaluace školy v legislativě
Individualizace vzdělávání žáků v ŠVP
Zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Zabezpečení výuky žáků mimořádně nadaných
A co ostatní žáci?
Individualizace vzdělávání žáků v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly
Speciální vzdělávání v legislativě
Podmínky pro uskutečňování RVP ZV
Podmínky pro uskutečňování RVP ZV v ŠVP
Komentář ke školnímu vzdělávacímu programu
Identifikační údaje
Charakteristika školy
Charakteristika ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
Další části a údaje
Finální verze školního vzdělávacího programu
Změny v kurzu a novinky ve školství
Často kladené otázky
Seznam příloh
Programy přiložené na CD-ROMu
Tiráž
0 comments:
Post a Comment